Cindy, Erwin en Nikita

Davikita

New Member
Hallo mijn naam is Cindy 41 en samen met mijn vriend Erwin 31 en dochter Nikita 16 willen wij graag emigreren.

Nu zitten wij in de hele erge begin fase en ik hoop via dit forum veel info te krijgen over de weg naar definitieve emigratie.

Stap 1 is antwoord krijgen op de vraag of wij emigreren en (leven in ) Australie nu niet veel mooier voorstellen dan het daadwerkelijk is en daar zal mijn eerste post ook over gaan.

Ik woon in Tasmanie, das ongeveer 1,5 keer de oppervlakte van NL en er wonen maar zo'n 500.000 mensen, waarvan zo'n 300.000 in 2 steden, m.a.w. lekker rustig.
De mensen zijn veel vriendelijker, en de natuur verveelt nooit! De levensstandaard is geloof ik ook iets hoger als in NL, het weer is beter..

Wat wil je graag?

Bedankt voor je reactie. Lekker rustig !!! Dat willen we hahahah, we zijn nu aan het kijken naar NT waarvan wij het idee hebben dat dat het dichtstbij het idee ligt wat wij hebben van Australië.
We zitten echt nog helemaal aan het begin van dit avontuur dus een duidelijk beeld krijgen van wat we precies verwachten, willen en moeten doen is de komende tijd prioriteit.
Dat word heel veel lezen en nog veel meer (soms waarschijnlijk domme) vragen stellen :D

Hoi Cindy en familie, welkom! Wat lezen betreft: Downunder (in het Engels)/Tegenvoeters (in het Nederlands) van Bill Bryson geeft wat mij betreft het beste beeld van Oz op onnavolgbare wijze geschreven.

Hallo luitjes.
Welkom op het forum.
Mijn advies: Ga er naartoe!
Neem drie weken vakantie, huur een camper en ga rondkijken in de gebieden die je interesseren.
Maar: Vergeet niet dat vakantie anders is dan het dagelijkse leven. Praat met mensen, kijk naar het straatbeeld, let op werkgelegenheid enz. Het vakantiegevoel verdwijnt zodra je een poosje aan het werk bent en dan moet je nog steeds blij zijn met je keuze.

Op dit forum staan veel echte verhalen. Succes en falen komen beide voor. Sommige mensen durven ook de schijn te laten vallen en het echte verhaal te vertellen.

Thx allemaal, op dit moment zo ziek als een hond.
Vriend lief is aan het uitvinden of en hoe hij alsnog een diploma of getuigschrift kan krijgen :)

Neem even contact op met een agent/bureau om te kijken of je in aanmerking komt voor een visum en wat daar allemaal voor nodig is!

Back