citizen in australie

marymary

XPdite Sponsor
Ik ben bezig mijn emigratie voor te bereiden. kan iemand mij vertellen hoe dat gaat.
Ik heb een australisch parpoort, voor mijn vriend moeten we een visum regelen.
Maar hoe gaat dat verder, als je in Australie bent, ben je natuurlijk nog geen burger. We willen de eerste tijd rond reizen om te kijken waar we ons gaan vestigen. Moeten we ons dan al in laten schrijven in Australie ook al heb je nog geen adres, je kunt natuurlijk wel een postadres nemen. En in Nederland, laat je je daar uitschrijven?
En verzekeringen? hoe regel je dat?

Zo te lezen ben je net begonnen aan je (r)emigratie proces. Het is handig om eerst goed in te lezen (bijvoorbeeld op dit forum of op de dimia website). Een hoop vragen zullen dan al zijn beantwoord. Mocht je daarna nog (concrete) vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd posten.

[quote author=tinusv link=topic=3635.msg42746#msg42746 date=1136850927]
Zo te lezen ben je net begonnen aan je (r)emigratie proces. Het is handig om eerst goed in te lezen (bijvoorbeeld op dit forum of op de dimia website). Een hoop vragen zullen dan al zijn beantwoord. Mocht je daarna nog (concrete) vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd posten.
[/quote]

bedankt voor je reactie. tja je moet ergens beginnen niet? Ik lees al vanalles, heb me voornamelijk nog bezig gehouden met info over verschillende visa en hoe ik mijn paard naar Australie kan krijgen. Het zal een lange zoek tocht worden, maar er is een begin.

Ik vond het uitzoeken altijd het moeilijkste van alles.
Maar je hebt al een Australische passpoort daarme zijn jullie al erg ver.

Hier is wat informatie te vinden, anders misschien aan de Dimia vragen?
Wat het paard aangaat misschien met customs contact opnemen of met
een verhuisbedrijf? Zo maar ideen.
(ik ga maar als student, dus ik ben geen expert, hoor)
Ik heb het idee dat je bij al je papieren over het visum van je vriend ook
een hoop van de informatie erbij krijgt die je zoekt.
(Tip: alvast beweisen verzamelen dat jullie samen zijn of samen wonen)
Anders zijn er hier mensen die er iets meer van afweten.

Good luck :up:

:)
Annemarie

bedankt voor je reactie, visum e.d ben ik al uit. ben nu aan het uitzoeken hoe dat moet met inschrijven in Australie etc. Wat doe je als je in Australie komt? Wij hebben dan nog geen huis, dus waar schrijf je je in etc. Ik ga nog wel veel lezen.
Succes met je studie!

Om de concrete vraag te beantwoorden. Als je in Australie aankomt dan... zoek je het zelf uit :) Niks inschrijven, gewoon huis zoeken en gaan wonen. Het is voor iedereen hetzelfde rijtje
:
- Medicare
- Bankrekening
- Auto
- Huis
- Werk

Volgens mij heb je dan de belangrijkste zaken wel te pakken (ik denk dat het paard ergens na huis zal komen).

[quote author=marymary link=topic=3635.msg42773#msg42773 date=1136890038]
Succes met je studie!
[/quote]

Thanks thanks! :-D

Jeroen:

Prima lijst.  :up:

bedankt Jeroen

En een sofinummer aanvragen toch. Wat ik begrijp is dat met belasting betalen ook niet gemakkelijk, want je moet ook in Nederland betalen? Maar hoe weten hun nou dat je in Australie werkt?

Het paard komt inderdaad later als ik gezetteld ben.

[quote author=marymary link=topic=3635.msg42856#msg42856 date=1136927985]
bedankt Jeroen

En een sofinummer aanvragen toch. Wat ik begrijp is dat met belasting betalen ook niet gemakkelijk, want je moet ook in Nederland betalen? Maar hoe weten hun nou dat je in Australie werkt?

Het paard komt inderdaad later als ik gezetteld ben.
[/quote]
Die was ik vergeten en komt ergens in de top 5 voor.  En waar je belasting wilt betalen tijdens het eerste jaar is afhankelijk van je eigen situatie.

Back