Citizenship?

Jimbte

New Member
Hallo,

Vraagje: Mijn grootouders hebben vroeger voor een aantal jaar in Australie gewoond en in die tijd is mijn vader geboren in australie en wanneer hij 3 was terugverhuisd met mijn grootouders naar Nederland.
Houd dit in dat hij nog steeds een australian citizen is? Aangezien het niet zijn eigen keuze was om terug te gaan?

Ik wil namelijk een citizenship as vragen maar moet eerst weten of hij nog steeds een citizen is?

Gr, jim

Hallo,

Vraagje: Mijn grootouders hebben vroeger voor een aantal jaar in Australie gewoond en in die tijd is mijn vader geboren in australie en wanneer hij 3 was terugverhuisd met mijn grootouders naar Nederland.
Houd dit in dat hij nog steeds een australian citizen is? Aangezien het niet zijn eigen keuze was om terug te gaan?

Ik wil namelijk een citizenship as vragen maar moet eerst weten of hij nog steeds een citizen is?

Gr, jim
Ligt aan de regelgeving toendertijd en op basis van de huidige regels aan de visumstatus van je grootouders. Kun je wat meer vertellen over geboortejaar en het visum van je grootouders?

Hey,

Jazeker!

Mijn vader is geboren in 1958.
Het visum destijds van mijn grootouders weet ik zo niet. hun zijn rond 1956 naar Australie verhuisd voor 5 jaar.
er was destijds een regeling voor Nederlanders om voor 5 jaar naar australie te gaan.

Wat ik momenteel weet is dat mijn vader een Nederlands paspoort heeft met een Australische nationaliteit.

Ik lees net online dat mensen die voor 1986 in Oz zijn geboren altijd de Australische nationaliteit bij geboorte kregen. En met Nederlandse ouders betekent dat volgens mij dus dual citizenship. Ik weet niet wat "Nederlands paspoort met Australische nationaliteit" betekent, maar als dat betekent dat die extra nationaliteit in het paspoort is aangetekend dan bevestigd dat wat ik heb gevonden.

Super! ja op zijn paspoort staat "2 nationaliteiten".

wat ik overigens weet van mijn tante is dat ze moest kiezen toen ze 18 was.

Ik las zojuist een reactie van een member met de zelfde situatie maar ik kan nog geen prive berichten sturen. :(

Ik las zojuist een reactie van een member met de zelfde situatie maar ik kan nog geen prive berichten sturen. :(
Ik zie dat ik net te laat ben want je hebt ondertussen al 10 berichten op het forum geplaatst. Je kan nu PB's versturen.

Back