Cityhobo: suburb guide for Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide and Perth

Kikker

Member
Hi allemaal,

Ik kwam een tijdje geleden onderstaande website Cityhobo tegen met handige informatie over verschillende typen (woon)wijken in Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide en Perth.

http://www.cityhobo.com/

Het grappige is dat ze de wijken hebben gecategoriseerd aan de hand van een schoenenindex, bijvoorbeeld:

BIRKENSTOCKS / CAMPERS - a socially and environmentally aware, creative, arty, inner city suburb with a neighbourhood or village feel and an alternative bent. The 'fair trade' coffee sipping type.

COLORADOS - a family oriented middle class suburb with a mainstream bent and good access to parks, rivers, beaches, harbour etc - where kids can burn off their energy and save their parents from going psycho.

FERRAGAMO - stylish conservative suburb with money and a lot of bling. Great for people over 50. Darrrling.
Wellicht ook handig voor anderen op het forum die op zoek zijn naar een leuke wijk om te gaan wonen.
Groetjes,
Froukje

Hi Gwen,

Leuk! Zelf ga ik volgend jaar naar Adelaide emigreren met mijn vriend (Australiër uit Adelaide die nu bij me in Rotterdam woont). We weten nog niet precies waar we gaan wonen, maar de wijken Croydon, Bromton en Bowden lijken me wel wat. Zijn ouders wonen in Henley Beach.

We zoeken in ieder geval een plek die niet te ver van CBD ligt aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb.

Groetjes,
Froukje

Back