cloggies

mariekske

New Member
:-D :lol: :up:   Volgens het boek de undutchables, maar dan in de engelse versie zodat Liam ons nederlanders ook kan begrijpen, noemt men ons in engelse termen "CLOGGIES" (OFTEWEL, KLOMPJES)
Vond ik wel ff leuk om door te geven!  :up:
 
Ja, zo noemen wij (britten) jullie al jaren  :)

Voor ons:
Australiers zijn 'Ozzies'
Fransen zijn 'Froggies'
Italian zijn 'Eyeties'
Duitsers zijn 'Krauts'
Ieren zijn 'Paddies'

En meestal zijn wij schotten 'Jocks' genoemd, en de Engelsen 'Pommies' door de Australiers.

In Australie zeggen ze 'clogwogs' voor Nederlanders, minder beleefd dan 'cloggies' denk ik  :)

En wat noemen jullie (Nederlanders) Ieren, Schotten, Engelsen, Duitsers, Australiers enz?
 
In Australie zeggen ze 'clogwogs' voor Nederlanders, minder beleefd dan 'cloggies' denk ik
  ....ik woon hier nu 10 jaar en heb het behalve op dit forum nog nooit eerder gehoord :) (we heben geloof ik al eerder een beetje geboomd over dit onderwerp :)). Ook Cloggies heb ik nog nooit eerder gehoord in al die jaren, Dutchies.........dat wel.

Italianen gaan over het algemeen, samen met de Grieken, onder de noemer "Wogs"

Groetjes
Syl
 
ehm... wat betekent "wogs" (of wil ik dat niet weten)
Engelsen noemen wij Pommies haha.
Toch vind ik cloggies leuker klinken dan dutchies.
Hoe ik duitsers noem, ehm, kheb zelf ook n tijdje naast de duitse grens in venlo gewoond en zal dus maar niet schrijven wat er t eerste in mn opkomt... Oke, 1 tip: bij duitse vrouwen die zich niet scheren onder de oksels moet ik altijd aan een pakje shag denken...
Hoe we de fransen en italianen noemen weet ik niet...
 
Italianen gaan over het algemeen, samen met de Grieken, onder de noemer "Wogs"
Laat ik mezelf eens quoten :-D  Ik bedoelde hier niet mee te zeggen dat iedereen dan ook maar de term Wogs gebruikt/moet gebruiken want hoewel het vriendelijk bedoelt kan worden blijft het toch eigenlijk ook een vorm van schelden en kun je iemand behoorlijk voor het hoofd stoten met dergelijke benamingen.

Groetjes
Syl

en ik vind cloggies echt vreeeeeeeeselijk klinken :cool:
 
[quote author=Syl link=topic=4894.msg62174#msg62174 date=1149840160]
Laat ik mezelf eens quoten :-D Ik bedoelde hier niet mee te zeggen dat iedereen dan ook maar de term Wogs gebruikt/moet gebruiken want hoewel het vriendelijk bedoelt kan worden blijft het toch eigenlijk ook een vorm van schelden en kun je iemand behoorlijk voor het hoofd stoten met dergelijke benamingen.
[/quote]

Ja Syl heeft gelijk 'wog' is niet echt iets netjes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wog

Ook vaak gebruikt vroeger in de UK voor donkere mensen, golliwogs zijn nu verboden.

[quote author=Syl link=topic=4894.msg62174#msg62174 date=1149840160]
en ik vind cloggies echt vreeeeeeeeselijk klinken :cool:
[/quote]

Dus jij hebt liever Dutchies Syl?  :)   Vind ik ook leuk, daarom zijn wij de Scutchies, een mengsel van Scottish en Dutch.

En wat vinden andere Nederlanders? 
 
Ik weet niet  :| wat wij britten jullie Belgen noemen Sara, wij zeggen volgens mijn alleen 'Belgies'.

Misschien hebben de Nederlanders andere namen voor jullie?  :)
 
Hi Sara!

Nee, weet eigenlijk ook geen andere "naam". ...sorry....of misschien is het juist prima, toch? :up: :)

Kijk: Scutch dat vind ik nou een prima vondst!!! Scottish & Dutch....Scutch best of both worlds :) :up:
Ik vind Dutchie inderdaad wel ok, Cloggies krijg ik kromme tenen van :-D moet ik steeds aan van die vieze poriën denken :lol:

golliwogs
.....zo noemen oudere mensen hier ook nog wel eens van die oude lappenpoppen met draadjes haar...maar van oorsprong was het een popje a-la "zwarte piet"

Groetjes
Syl
 
[quote author=Scutch link=topic=4894.msg62078#msg62078 date=1149754011]

Ja, zo noemen wij (britten) jullie al jaren  :)

Voor ons:
Australiers zijn 'Ozzies'
Fransen zijn 'Froggies'
Italian zijn 'Eyeties'
Duitsers zijn 'Krauts'
Ieren zijn 'Paddies'

En meestal zijn wij schotten 'Jocks' genoemd, en de Engelsen 'Pommies' door de Australiers.

In Australie zeggen ze 'clogwogs' voor Nederlanders, minder beleefd dan 'cloggies' denk ik  :)

En wat noemen jullie (Nederlanders) Ieren, Schotten, Engelsen, Duitsers, Australiers enz?
[/quote]

lachen :D De enige die wij hier hebben is die voor de Duitsers maar dat is nog een vrij grof/negatief klinkende ('Mof') als is een 'Kraut' dat voor de engelstaligen onder ons ook wel denk ik? Voor de rest hebben wij Nederlanders volgens mij niet echt benamingen specifiek voor een andere nationaliteit. Misschien is dat wel typisch Brits / Australisch?

Ik moet altijd wel lachen om de Australische verkleinwoorden/bijnamen; brizzie, tassie, ozzy, etc... alles kan je volgens mij wel met 'sie' verbasteren...

He, bedenk ik me op eens dat we dat hier voor utrecht ook doen... Statsie (woar!)  :-D
 
Back
Top