Co vraagt om medicals. Meteen doen, of 3mnd wachten?

Ninti

Member
Mijn co vraagt om nog wat meer bewijzen en de medicals. Ik las in de kleine lettertjes dat je er ook nog 3 maanden mee kan wachten om zeker te zijn dat ze nog geldig zijn als je uiteindelijk naar Australië gaat. Wie heeft dat gedaan, of gewoon hoppakee meteen doen en maar hopen dat de aanvraag geen negen maanden duurt? Want dan heb je nog 'maar' 3 maanden de tijd om in Aus te komen.
En binnen hoeveel tijd moet je naar Australië gaan als je je PMV hebt?

En, ook belangrijk voor ons, hoelang moet je er minimaal geweest zijn (na ontvangst van je visum) om je visum te valideren? Mijn oudste weet nog niet hoelang ze mee wilt namelijk. En ik wil dat ze die twee jaar de vrijheid heeft om te kiezen.
 
Mijn co vraagt om nog wat meer bewijzen en de medicals. Ik las in de kleine lettertjes dat je er ook nog 3 maanden mee kan wachten om zeker te zijn dat ze nog geldig zijn als je uiteindelijk naar Australië gaat. Wie heeft dat gedaan, of gewoon hoppakee meteen doen en maar hopen dat de aanvraag geen negen maanden duurt? Want dan heb je nog 'maar' 3 maanden de tijd om in Aus te komen.
En binnen hoeveel tijd moet je naar Australië gaan als je je PMV hebt?

En, ook belangrijk voor ons, hoelang moet je er minimaal geweest zijn (na ontvangst van je visum) om je visum te valideren? Mijn oudste weet nog niet hoelang ze mee wilt namelijk. En ik wil dat ze die twee jaar de vrijheid heeft om te kiezen.

Als je ze om de medicals vragen zit je een beetje in de laatste stage (vroeger tenminste) Dus zolang je die niet doet staat je aanvraag 'on hold' (wederom: in ieder geval vroeger wel)

en verder staat het buitengewoon goed omschreven op immi.go.au (dunkt me) of
hier: http://xpdite.net/forum/threads/visa-validation.12539/page-2#post-193068 wat je verder vraagt :)
 
En je validatie hoeft maar een minuut te duren. Je land in (bijvoorbeeld) Sydney. Loopt langs de paspoortcontrole Australia in, krijgt een virtueel stempeltje. Draait om, loopt weer door paspoortcontrole OZ uit terug naar je vliegtuig en je gaat weer 20+ uur zitten naar A'dam.

Et voila: 1 validatie!

Leuk is anders. Maar het kan wel :D
 
Vergeet niet dat de termijn waarbinnen je moet valideren afhangt van je medicals én VOG.
Plus houd altijd een buffer voor als er iets fout gaat en het moet opnieuw.
 
Vergeet niet dat de termijn waarbinnen je moet valideren afhangt van je medicals én VOG.
Plus houd altijd een buffer voor als er iets fout gaat en het moet opnieuw.

Verklaar u nader :) Was het iets van 'whatever is oldest?'
 
Voegen we die nog even toe aan de recap in het andere draadje :)

Toen FOL het aanhaalde begon het wel te borrelen in mijn geheugen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik met zo'n Visum aanvraag (na succes) wel een beetje selectief vergeetachtig wordt. Is nou niet echt het leukste stuk van het traject zeg maar ;)
 
Nou, die VOG zal ik nog wel een keer opnieuw moeten halen denk ik! Bedankt, ik ben er uit, ik ga de test gewoon asap doen:)
 
Back
Top