Coffs-harbour NSW

spankeren

New Member
Zijn er nog meer mensen die naar nsw emigreren,zoals ons wij gaan bv naar coffs-harbour.

Ron & Carina
 
Uhm ik denk 150 km boven Albury, 200 westelijk van Canberra.

Of gewoon midden op de binnenland-route tussen Melbourne en Sydney.

Dus midden op het platte land :)
 
Ik moet bij Wagga Wagga altijd denken aan Fozzy Bear van de Muppets. Volgens mij zei hij ook altijd wagga wagga wagga! Of iets van die strekking :)

Hoe groot is Coffs Harbour eigenlijk?
 
Hoi Ron en Carina

Ik heb geen idee waar we gaan uitkomen, maar om de een of andere reden denken wij dat het wel eens Coff's Harbour kan worden. We zijn er nog nooit geweest en hebben geen idee hoe het er is, maar ja.....zo'n debiel voorgevoel!
Wij gaan 4 april naar Oz en gaan eerst wat rondreizen om vervolgens ergens een baan te gaan zoeken en wie weet waar we uitkomen. Waarom gaan jullie er heen? En wat ga je er doen?
Groet Ingrid
 
hey ingrid & jeroen ,

Ron en ik (en onze 2 kids) zijn afgelopen juni (2005) naar australie geweest, mijn vader woont er in een plaatsje
,,Grafton,, in NSW.Toen wij op Sydney landen moesten we nog met een binnenland vlucht naar een plek zo dicht mogelijk
bij Grafton (anders moesten we nog 10 uur met de auto).En dat was dus Coffs harbour(klein luchthaventje)met de virgin blue vliegmaatschapij.Toen we daar waren zei ik al meteen tegen ron wat is het hier mooi !!!!. :roll:
Grafton waar me vader woont was een klein uurtje daar vandaan met de auto, wij zouden daar zelf niet wiilen wonen
het is voor ons te ,,dorps,, ik even niet zo snel hoe ik ,t anders moet zeggen.niet dat wij nou in een groote stad willen wonen maar ik wil wat leven in de brouwerij. Wij vonden Coffs van alle markten thuis , schoon, modern, jonge stadje
met een haven , div. strandjes, prachtige winkels(lekker shoppen!).teveel om op te noemen. Er waren ook gelukkig genoeg huizen te huur . wij gaan er nu weer in juni naartoe en als het goed is definitief YES!!.Als je nog iets wilt weten , dan hoor ik het wel hebben julie het visum dan al in april?groetjes carina :up:
 
hoi annemiek! :-D

hoe groot coffs is zou ik je niet kunnen zeggen maar we denken dat het ongeveer zo,n 50 a 60.000 inwoners heeft.
je moet er zeker een keer naartoegaan vooral als je(en ik weet dat jij daar van houd)voorkeur aan geeft om aan de kust te wonen!!!!!!!

groetjes carina :up:
 
Hoi Carina en Ron

Qua grootte is dat ongeveer wel wat we zoeken! De beschrijving klinkt ook goed!
We gaan dus zeker kijken daar en shoppen is nooit verkeerd.

Wij hebben 14 december ons visum gekregen en gaan 4 april vliegen naar Brisbane. Spannend!
Aangezien we Australie nog niet goed kennen gaan we eerst een paar maanden rondkijken en dan op zoek naar werk. Wij zijn beide fysiotherapeut dus we zijn wel afhankelijk van waar er werk is.

Wat gaan jullie er doen? En hoe oud zijn de kinderen? Moeten die al naar school?
Is iemand van jullie eigenlijk van oorsprong australier?

Misschien is het handig een emailadres uit te wisselen. Je weet nooit. Mochten we in de buurt zijn kunnen we eens een biertje pakken.
Ik geef je mijn email nog, maar ik moet eerst een hotmail gaan aanmaken want ik heb straks geen planet provider meer.
Mail hem later aan je door!
Groet en tot horens,
Ingrid
 
http://www.visitcoffsharbour.com/photos/index.html

Probeer hier anders ook nog even rond te snuffelen!

http://www.coffs.com.au/

succes!
 
Ik log ook na een jaar ofzo weer eens in op dit forum, en zie deze draad. Wij wonen sinds maart 2005 in Coffs Harbour. Vooral de eerste maanden dachten we echt dat we in het paradijs beland waren, ongelofelijk wat is het hier mooi. Er wonen officieel 67,000 mensen maar dat is verdeeld over Coffs Harbour en de andere kleine towns eromheen die er nog bijhoren zoals Sawtell en Woolgoolga. Ik denk ongeveer 55,000 echt in Coffs Harbour zelf.

Na een jaar zien we ook wel wat negatievere punten, zoals - er is hier veel werkloosheid, vooral onder de jongeren, en die hebben dan niks te doen en gaan vandaaltje spelen enzo. En die vieze Pacific Highway die midden door het stadje heen loopt. Maar wij wonen gelukkig in de "Jetty area" dat is zo'n 3km van de highway af bij de haven, daar is het lekker schoon en rustig.

Ik werk bij de Council (gemeente) in de media-afdeling, ben verantwoordelijk voor de website (www.coffsharbour.nsw.gov.au) en schrijf ook voor de officiele toerisme website van de Coffs Coast (grotere omgeving om Coffs Harbour heen - www.coffscoast.com.au).

Als iemand vragen heeft over Coffs Harbour, dan hoor ik het wel, via dit forum of een personal message, of m'n email adres micky@mickymoments.com
 
Nou daar profiteer ik meteen maar van!!
Wij komen over een paar weken(3e week mei) een dagje in Coffs Harbour, niet zo lang dus, maar wat moeten we daar beslist gezien hebben?

Groetjes Wilbert
 
Lijkt ons ook erg mooi en de huurprijzen vallen erg mee! wat is er mooier om bij de kust te wonen uitzicht over zee zou nog mooier zijn.

Is de temperatuur er ook gemiddeld iets warmer dan in bv. sydney?


greets,

Alex
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=3613.msg56066#msg56066 date=1145001498]
Nou daar profiteer ik meteen maar van!!
Wij komen over een paar weken(3e week mei) een dagje in Coffs Harbour, niet zo lang dus, maar wat moeten we daar beslist gezien hebben?

Groetjes Wilbert
[/quote]

De Big Banana natuurlijk! (grapje)

Kom net terug van een weekendje Woolgoolga (20 km van Coffs). Lijkt me ideaal om daar te wonen, met jonge kinderen! Ruimte, natuur, beach, heerlijk! En natuurlijk lekker dichtbij de faciliteiten van Coffs.
 
Wat grappig CJ,
wij waren afgelopen weekend ook in Woolgoolga (of Woopi zoals de locals het noemen :wink: ). What are the odds?

Mijn man heeft er familie wonen (oma, oom en tante) en hij heeft er zelf ook een paar jaar gewoond.

Inderdaad een mooie omgeving! Heerlijk een paar dagen gerelaxed, hoewel de file's heen en terug naar Brisbane weer wat minder waren... De combinatie van Pasen en Pacific Highway werkt niet zo heel goed - paar verradelijke bottlenecks.
 
[size=12pt]Is dit topic nog actief? :wink:Kom zelf uit Grafton, of eigenlijk, half uurtje daar vandaan, maar daar woonden we! En onze kinderen maken er dit jaar van hun school nog af.[/size]
 
Back
Top