Communicatie en public relations

Matthijs

New Member
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe 't in Australië (en dan met name in SA en NSW) is gesteld met de werkgelegenheid in de communicatie en public relations? En hoe staat deze sector er in het algemeen voor? Hechten Australische bedrijven en instellingen net als in Nederland veel waarde aan de manier waarop ze met het publiek omgaan? En hoe zit het met de overheid? Is 'klantvriendelijkheid' voor de Australische overheden net zo'n hot item als in Nederland? Kent iemand misschien bedrijven/instellingen/mensen die ik eens kan benaderen voor meer informatie?

Bedankt alvast!

:unsure:

Matthijs

N.B. Ik stel deze vragen natuurlijk omdat ik uiteindelijk een baan zoek...

:call:

Zeker niet de sector om de meeste banen op te pikken. Heb zelf gezocht naar studie en daarna werkmogelijkheden in PR/ communcication en events managment, maar dat is geen eitje. Absoluut geen sector waar tekort is aan mensen. Bijkomend probleem is gebrek aan 'Australische ervaring' en communicatie (Engels taalgebruik etc). Mensen in Australie zijn enorm gedreven in communicatie en weten dit zeer goed toe te passen in hun werk. Moeilijk tussen te komen in deze sector. Desalnietemin, iemand met veel ervaring en gedrevenheid is altijd welkom in Austarlia, je zult er alleen veel harder aan moeten werken voordat je erkent wordt als gelijke. Ik zou inderdaad eens op Seek kijken. Veel succes ermee.

Hoi Mathijs,

misschien kan je eens even kijken bij;

http://www.hannoverfairs.com.au/

Dit is een grote organisator van beurzen. Misschien is het handig om ook eens te kijken naar Europese en Nederlandse bedrijven op dit gebied die internationaal opereren.

Uit recentelijk arbeidsmarktonderzoek blijkt dat de overheid kampt met skills shortages op het gebied van Communications & Public Relations. Dit geldt in ieder geval voor Brisbane. Er is met name vraag naar ervaring en skills op het gebied van Marketing & Comms binnen grote infrastructure projecten. Interne communicatie gaat vaak nog wel. Wij (TransLink) zijn daarentegen toch wel doorlopend op zoek naar Comms Officers voor grote projecten zoals de busways en de SmartCard voor SE Queensland. Als je ook nog een beetje handig bent in stakeholder relationship management & community engagement dan lijkt het me niet zo heel moeilijk om ergens een voet tussen de deur te krijgen. 

Om je een idee te geven van het soort project waar we het over hebben en waarbij Communications & PR een prioriteit zijn, kijk eens op de volgende link: http://www.translink.com.au/qt/translin.nsf/index/project

Success!
Martijn

Back