Communicatie met het thuisfront

Hoe communiceer jij (voornamelijk) met het thuisfront. (Je mag 3 keer stemmen indien je meerdere mog

  • (Mobiele) telefoon

    Votes: 3 33.3%
  • Internet bellen (bijv. via Skype)

    Votes: 4 44.4%
  • MSN of ander chatprogramma

    Votes: 6 66.7%
  • Email

    Votes: 4 44.4%
  • De oude vertrouwde post

    Votes: 2 22.2%

  • Total voters
    9

tinusv

XPdite Hero
Hier een overzicht op welke manieren je kunt communiceren met het thuisfront.

  • Natuurlijk is er de telefoon. Bellen naar Nederland via Telstra (nationale telefoonaanbieder, vergelijkbaar met KPN) is duur ($0,45 per minuur, zie Prijzenoverzicht. Het is voordeliger een internationale (prepaid) telefoonkaart te kopen. Dit kan bij bijna elke newsagent. Kijk welk goed welke je koopt, de prijzen kunnen enorm verschillen. Je kunt hier een prijsvergelijking zien. Onze ervaring is dat als je belt er vaak meer wordt afgeschreven dan zou moeten. Toch blijft het goedkoper dan zonder zo'n kaart bellen.
  • Mobiel bellen. Zou ik niet aanraden, omdat het ongelooflijk duur is.
  • Bellen via internet. Er bestaan verschillende programma's waarmee je kunt bellen. Zelf heb ik erg goede ervaringen met skype (hier te downloaden). Er is bijna geen vertraging op de lijn en de geluiskwaliteit is erg goed. Het werkt ook goed via een inbel/modem verbinding! Het enige nadeel is dat je lijst met contacten lokaal (d.w.z. op de computer) wordt opgeslagen. Op een andere computer moet je dus opnieuw je contacten invoeren. Daarnaast heb ik zelf geen goede ervaringen met het gebruik van de microfoon van mijn webcam (Logitech QuickCam Pro 4000). Met een microfoon(/headset) via de geluidskaart (tip: de roze aansluiting is voor de microfoon, de groene voor de koptelefoon) gaat het uitstekend. Het gebruik van een webcam onder skype is niet mogelijk, maar daarvoor kun je andere programma's gebruiken (zie hieronder).
  • Chatten. Er zijn veel verschillende chatprogramma's. MSN Messenger is waarschijnlijk de meest gebruikte. Het voordeel van dit programma is dat je het ook via een webpagina kunt gebruiken, voor computer waar MSN niet is geïnstalleerd en waar dit ook niet mogelijk is. Dit kan via de volgende webpagina. Het voordeel van MSN is dat je een webcam kunt gebruiken, zodat de ander jouw kunt zien. Het leukst is natuurlijk als het thuisfront ook een webcan heeft, dan kun je elkaar zien.
    In principe zou het mogelijk moeten zijn ook via MSN te kunnen praten. Het is mij (toch wel een redelijke computergoeroe) echter pas 1 of 2 keer gelukt een verbinding tot stand te laten komen. De keren dat het lukte zat er een enorme vertraging (ongeveer 1 seconde, en dat is echt lang) op de lijn.
  • Mailen. Dit natuurlijk een veelgebruikte methode. Wij mailden in het begin ongeveer elke week een nieuwsbrief naar het thuisfront. Verwacht hier niet teveel reacties op, dan ben je erg snel teleurgesteld. Als je contacten warm wilt houden zul je echt één-op-één moeten mailen.
  • Een webpagina maken. Als je (een beetje) handig met computers bent kun je natuurlijk een webpagina maken waarop je al je avontuur uit de doeken doet. Je kunt de site opleuken met foto's.
  • Last but not least: een brief schrijven. Dit is niet echt een snelle manier van communiceren, maar om opa's en oma's zonder internetaansluiting te verblijden een goede manier van communiceren. De post doet er ongeveer 7 tot 11 dagen (volgens de website van de Australische Post 5 tot 6 werkdagen) over om een brief of kaart in de Nederlands brievenbus te krijgen. De kosten zijn $1,10 voor kaarten en brieven tot 20 gram (ongeveer 2 A4'tjes). Brieven tot 50 gram kosten $1,80. Andere prijzen zijn hier te vinden.
 
`Hoi,

Ik zit welliswaar nog niet down under, maar ik zou in eerste instantie toch het meest op telefoon vertrouwen omdat ik nogal wat mensen ken die bepaald computervriendelijk zijn.
Met degene die dat wel zijn zou ik zeker meer gebruik maken van de pc, in eeerste instantie dan MSN of SKYPE
 


OFX
Back
Top