computers e.d.

silvia1978

New Member
Hallo, in september hoop ik voor een jaar in Sydney te gaan werken als verpleegkundige. Om gedurende die tijd contact te houden met het thuisfront wil ik graag een pc (evt. laptop) aanschaffen met internet en headset voor een Skype verbinding. Weet iemand hoe dat werkt in Sydney, kan ik het daar gewoon kopen en evt. bij vertrek weer verkopen, kan ik uberhaupt via Skype met Nederland praten als ik in Aus. zit?
Is een internet aansluiting duur, gaat het via de kabel of telefoon of allebei, zijn er nog andere mogelijkheden? Ook andere handige tips zijn meer dan welkom...
Alvast bedabkt!
Silvia
 
Ik weet niet hoe het met laptops in Sydney zit, maar met de rest kan ik je denk wel helpen :).
Skype werkt bij ons (in Brisbane) prima, het zal in Sydney zeker ook werken. Een internet aansluiting vind ik duurder dan in Nederland. Er zijn wel goedkope te vinden, maar die hebben vaak een lage datalimiet (500MB of 1GB per maand). Wij betalen nu 40 dollar per maand voor een 512/128 kbit ADSL aansluiting met een 25 GB datalimiet. Het enige nadeel aan onze internetaansluiting is dat we momenteel niet naar www.uitzendinggemist.nl kunnen kijken (werkt om een of andere reden niet, weet niet of het aan de aansluiting of iets anders ligt). RTL nieuw doet het daarentegen wel, dus we kijken dat nu.

Je kunt ook internet via de kabel internet krijgen (ik geloof via Optus).
 
Hi Silvia,

Ik weet niet of je intensief met je laptop wilt werken, maar als alleen maar is om te chatten en zo, dan kan je makkelijk naar een internet cafe gaan. Het kost jou 5$ per uur, je kan ook via msn audio conference of video conference. In de meeste internet cafe's hebben ze ook headset. Mijn vriend was er vorige week en het werkte prima. Verder, als je een goedkoper laptop wilt kan je een hier kopen via ebay bv, alleen moet je wel een andere steker hebben. Ze hebben ook adsl aansluiting, er zijn allerlei mogelijkheden, kijk maar via google.

gr

citavm

Bacchus: Ik heb de quote weg gehaald.
 
Zowieso kun je laptops kopen in Sydney...tis een miljoenenstad, dus alles is aanwezig :) zelfs laptops...

Maar...als je nu een redelijk snelle laptop koopt, kun je hem als je weer weggaat daar natuurlijk verkopen, maar waarom zou je dat doen? Computers zijn absoluut niet waardevast en op het moment dat je hem koopt is tie alweer sterk verouderd en geen "drol" meer waard....Ik zou gewoon kiezen voor een gerenommeerd merk en dan hoef je alleen maar een extra spanningskabel (met Nederlandse stekker te kopen, naast die Australische)...wel natuurlijk voor die adapter, maar dan kan je de laptop nadat je daar een jaar bent geweest gewoon meenemen naar Nederland en hier verder gebruiken....Je zou er zelfs al voor kunnen kiezen om hier een laptop te kopen en dus nog extra via die leverancier een australische spanningskabel erbij te kopen)...Of een wereldstekker natuurlijk, waarbij je dus geen Australische spanningskabel meer nodig hebt....

Ohwja...over het algemeen zit op een laptop standaard een microfoon en speakers ingebouwd, dus je hebt niet eens een headset nodig. Ik loop ook altijd tegen de laptop te kletsen als ik aan het skypen ben en vind dat persoonlijk een stuk prettiger, dan de hele tijd met headset op...Zit je in een grote ruimte, maar wil je niet dat andere mensen kunnen horen wat die ander aan het kletsen is, dan is een simpele hoofdtelefoon van een walkman voldoende :) Je blijft dan de microfoon van de laptop gebruiken :)
 
Ook op de univerisiteit (snelle verbinding en hoge verbindingssnelheid) doet uitzenddinggemist het niet. Rebekka heeft wel een keer kunnen kijken, dat vind ik ook raar. Maar goed RTL nieuws werkt ook en als ik er een keer ingedoken ben en het misschien wel oplos dan zal ik het wel melden.

Edit: ook als ik modemsnelheid kies werkt het niet  :x
 
Back
Top