Computers

alieNL

Well-Known Member
Maar even een algemene topic naam, kan ik het ooit weer eens hergebruiken...

Weer even een soort van computer vraag. Iets waar ik het antwoord wel op weet, maar wat ik even gecheckt wil hebben..

Ik gebruik zelf office 2007 en veel van mijn leerlingen niet. Je snapt het probleem, ik krijg telkens mail met dat ze iets niet kunnen openen. Nu kan ik telkens overal doc bestanden van maken, maar liever heb ik dat ze gewoon docx kunnen openen.

Nu wil ik ze graag deze link geven waarmee ze een soort van 'update' kunnen downloaden. Ik heb zelf voordat ik office 2007 kreeg ook ooit eens zoiets op mijn computer gezet.

Punt is wel omdat ik het dan op de ELO zet, ik zeker moet zijn dat a: het programma gratis is (ik denk van wel, maar het staat er niet expliciet bij) en b. dat dit geen 'slechte' link is (jullie snappen wel wat ik hier bedoel, behalve Jack misschien :evil: ).

Thanks alvast!
 
Hoi,

Dit is een gratis add-on voor office ouder dan 2007. Kun je gewoon downloaden en installeren (mits je rechten hebt voor de installatie op desbetreffende PC)
Wij gebruiken dit op mijn werk ook (Office 2003/7/10) en werkt goed.

Succes!
 
Of gewoon zelf altijd zorgen dat je je documenten als .doc / .xls opslaat ipv de 2007 versie .docx / .xlsx
Office 2007 geeft je die mogelijkheid.
 
Kom ik weer aan met een computer vraag...

Helpdesk van werk kon me ook niet helpen, misschien weet iemand hier het.

Ik had al een hele oude Internet Explorer versie (geen idee wat). Websites (waaronder xpdite) liepen telkens vast, dus ik heb uiteindelijk IE9 gedownload. De sites werkten weer, dus het leek allemaal goed en wel.

Nu heb ik echter een probleem met mijn werkmail (Exchange). Voorheen was het zo dat als iemand mij mailde ik gelijk het berichtje hoorde binnenkomen en het dan ook werd aangegeven dmv bijv. Inbox (1).

Nu moet ik echter eerst ergens anders op klikken (bijv. Postvak uit) en vervolgens weer op Postvak in, om nieuwe mails zichtbaar te maken. De mail refresht zichzelf dus niet, so to speak. Heel erg irritant!

Weet iemand hoe je dit zou kunnen oplossen? Is dit op te lossen? Hoe kan ik anders terug naar bijv. IE8?

Groetjes!
 
Ik zou op tweakers.net accountje aanmaken en dqqr de vraag stellen. Die weten praktisch aaalllees :)
 
Instellingen even checken? Misschien staat er standaard een vinkje nu ineens uit. Alhoewel ik met een exchange mail via de webbased versie nog nooit een geluidje heb gehoord bij het binnenkomen van een mail. Er zit trouwens wel een knop waarmee je voor nieuwe berichten kan checken. Dan hoef je niet eerst een ander mail vak in.
 
Volgende ding.. niks echt met computers eerder met bestanden. Deze week moet ik mijn portfolio inleveren. Nu heb ik een aantal opties. lekker ouderwets alles uitprinten en kopieren en in papier inleveren of digitaal. Mijn voorkeur gaat uit naar digitaal.. maar.. mijn eerste idee was om in onze ELO een cursus aan te maken en daar alle bestanden in te zetten. Allemaal lief, leuk en aardig, maar ik weet zelf ook dat als ik eerst tig bestanden individueel moet openen ik dat echt niet doe, dus zij ongetwijfeld ook niet. Toch wil ik dat ze het merendeel lezen / inzien.

Nu is mijn probleem dat ik veel losse PDF bestanden heb (ingescande referenties e.d.) en die dus niet eerst in Word kan knippen en plakken er er 1 bestand van kan maken. Kent iemand van jullie een programma waarbij ik bijv. allerlei PDF bestanden kan uploaden en waarmee het dan 1 bestand wordt dat ik vervolgens op kan slaan en op de ELO kan zetten?

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.. geen idee of dit bestaat overigens..
 
Back
Top