Contactlenzen

Reinhoud

Active Member
Ik draag contactlenzen, en in NL haalde ik die altijd bij Hans Anders, sinds mijn emigratie liet ik ieder jaar een hoeveelheid opsturen, maar ik wil mijn familie daar liever niet meer mee lastig vallen.

Ik heb hier lenzen online aangeschaft, en die bevallen dus absoluut niet!!
Ze zijn heel erg zacht, vouwen heel makkelijk dubbel, en zijn daar door moeilijk in te doen, en je wrijft ze zo onder je oogleden, ook scheuren ze erg snel, van dit alles heb ik nooit last gehad met de Hans Anders lenzen.

Hans Anders verstuurd wel binnen Europa, maar niet verder.
Hier kan ik online wel lenzen vinden, maar er zijn zo ontzettend veel soorten en merken, ik weet niet waar te beginnen.

Ik ben ook bij een opticien geweest, maar iedere keer als je binnenkomt moet je je ogen laten testen, de resultaten krijg je niet mee, wel betalen natuurlijk, je krijgt ze bij de opticien ook niet mee zonder prescription, mijn ogen zijn al 30 jaar dezelfde sterkte, is vorig jaar nog getest.

Mijn vraag, heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaald merk contactlens?~

Merk Hans Anders is Easywear, kan ik niet vinden on line.
Merk wat ik nu heb is Easyvision, bevalt erg slecht.
Ik heb zachte maandlenzen.


Mijn dank is evenredig aan uw goedheid
 
Hi Reinhoud, Ik ga naar OPSM hier in NSW en geen problemen mee. Weet niet of de organisatie in heel Australia zit. Heb exact hetzelfde merk zachte lenzen als in Nederland. Koop ze meestal voor half of heel jaar en krijg deel vergoed van BUPA. Ik geloof dat ik laatste keer 120 dollar uit eigen zak heb betaald voor half jaar. Het merk is CooperVision Biofinity. Dit zijn maandlenzen. En inderdaad wel elke keer een gratis oogmeting, ik heb begrepen dat de verzekering dat minimaal 1x per jaar wil als je lenzen claimt.
 
Hier ook CooperVision Biofinity (Multifocal).
Eyetests via OPSM, online bestellen via Clearly.com.au
 
Ah,dank!!

Dus die lenzen bevallen wel goed?

Ik zal eens een setje bestellen om te proberen.

Bedankt.
 
Heb je Medicare? Dan zou de test bij Specsavers gewoon vergoed worden en ze geven je resultaten gewoon mee als je vraagt. Specsavers hier in Aus heeft toevallig precies hetzelfde merk lenzen dat ik in Nederland ook had.
 
Heb je Medicare? Dan zou de test bij Specsavers gewoon vergoed worden en ze geven je resultaten gewoon mee als je vraagt. Specsavers hier in Aus heeft toevallig precies hetzelfde merk lenzen dat ik in Nederland ook had.

Ik heb al jaren (30 jaar inmiddels.... damn, ik wordt oud... ) dezelfde sterkte..

Ik had een set goedkopere lenzen besteld om mij tijdelijk even uit de brand te helpen, en die bevallen wel aardig, Maxiview.

Maar ik moet weer nieuwe bestellen, ik ben er weer bijna door heen.

Wat wel even schrikken was, waar ik ze besteld had leek een Australisch bedrijf, krijg ik ineens een berichtje dat ze verstuurd zijn vanuit Singapore... Dat wil je niet horen als je met je laatste setje begonnen bent, dan wil je ze zo snel mogelijk, af en toe gaan ze wel eens stuk..
 
Wat wel even schrikken was, waar ik ze besteld had leek een Australisch bedrijf, krijg ik ineens een berichtje dat ze verstuurd zijn vanuit Singapore... Dat wil je niet horen als je met je laatste setje begonnen bent, dan wil je ze zo snel mogelijk, af en toe gaan ze wel eens stuk..
En jij denkt dat het nationaal sneller gaat dan international? :cool:
 
Hahaha, inderdaad, van Sydney naar Tasmanie duurt minimaal een week.
Soms komt post vanuit Nederland sneller..
 
Back
Top