Voor diegenen die ook spullen naar AUS verschepen is het misschien aardig om het verloop van onze verscheping te vernemen:
22 Juli - container (hele 20 voets) volgeladen met ons hele huishouden voor vertrek naar Rotterdam richting Brisbane
10 September - aankomstdatum schip in Brisbane
5 oktober - aankomst spullen per vrachtwagen aan de Sunshine Coast (boven Brisbane)
Al met al is de aankomst dus met 1 volle maand vertraagd, maar nu alles er is zijn we toch erg blij - alles is heel aangekomen en de doune/quarantaine heeft geen zaken achtergehouden of duur laten reinigen, terwijl we toch heeeeeel veel houten meubelen e.d. hadden meegenomen. De quarantaine afdeling heeft onze spullen wel minitieus doorgeplozen - we kunnen op de packinglist precies zien wat men in detail heeft geinspecteerd, maar alles is toch goed bevonden en doorgeleverd.
Onze zending betrof een volledige 20 voets container (32 m3), alle spullen hebben we zelf ingepakt en ingeladen (goedkoper), de spullen zijn bij de AUS agent overgeladen in een nieuwe container en hier aan huis weer uitgeladen.
Totale kosten:
EUR 3800,00 betaald aan NL agent
EUR 800,00 betaald aan AUS agent voor douna kosten + aflevering naar Sunshine Coast
Totaal dus zo'n EUR 4600,00 voor de hele container. Het moet in ieder geval nog goedkoper kunnen want in ons geval waren 2 van de 4 administratieve schijven overbodig. Als je die er tussenuit haalt zal dat zeker weer schelen. In ieder geval zijn we erg blij dat we geen verhuisbedrijf hebben ingehuurd, alles zelf inpakken en goed documenteren heeft bij ons goed gewerkt en heeft ons veel geld bespaard - en alles is zonder kleerscheuren aangekomen.
Bijzonder blij zijn we met onze nieuwe NL wasmachine die we in de laatste weken hebben gekocht - dat is een stuk prettiger wassen dan de gemiddelde AUS machine die weliswaar snel klaar is maar enpassant ook je kleding vermaalt
Mocht iemand vragen hebben, ik hoor het wel ....
22 Juli - container (hele 20 voets) volgeladen met ons hele huishouden voor vertrek naar Rotterdam richting Brisbane
10 September - aankomstdatum schip in Brisbane
5 oktober - aankomst spullen per vrachtwagen aan de Sunshine Coast (boven Brisbane)
Al met al is de aankomst dus met 1 volle maand vertraagd, maar nu alles er is zijn we toch erg blij - alles is heel aangekomen en de doune/quarantaine heeft geen zaken achtergehouden of duur laten reinigen, terwijl we toch heeeeeel veel houten meubelen e.d. hadden meegenomen. De quarantaine afdeling heeft onze spullen wel minitieus doorgeplozen - we kunnen op de packinglist precies zien wat men in detail heeft geinspecteerd, maar alles is toch goed bevonden en doorgeleverd.
Onze zending betrof een volledige 20 voets container (32 m3), alle spullen hebben we zelf ingepakt en ingeladen (goedkoper), de spullen zijn bij de AUS agent overgeladen in een nieuwe container en hier aan huis weer uitgeladen.
Totale kosten:
EUR 3800,00 betaald aan NL agent
EUR 800,00 betaald aan AUS agent voor douna kosten + aflevering naar Sunshine Coast
Totaal dus zo'n EUR 4600,00 voor de hele container. Het moet in ieder geval nog goedkoper kunnen want in ons geval waren 2 van de 4 administratieve schijven overbodig. Als je die er tussenuit haalt zal dat zeker weer schelen. In ieder geval zijn we erg blij dat we geen verhuisbedrijf hebben ingehuurd, alles zelf inpakken en goed documenteren heeft bij ons goed gewerkt en heeft ons veel geld bespaard - en alles is zonder kleerscheuren aangekomen.
Bijzonder blij zijn we met onze nieuwe NL wasmachine die we in de laatste weken hebben gekocht - dat is een stuk prettiger wassen dan de gemiddelde AUS machine die weliswaar snel klaar is maar enpassant ook je kleding vermaalt
Mocht iemand vragen hebben, ik hoor het wel ....