Container kopen of huren?

Jerden

Active Member
Hoi

wij kregen van Jeroen zijn neef de tip om een container te kopen voor de verhuis ipv te huren. Je regelt dan eigenlijk zelf het vervoer naar Australië en in Australië. Voordeel is dat we de container bij Jeroen zijn neef kunnen zetten tot we een eigen woning hebben, maar ik weet niet of ik het zie zitten om alles rond die verhuis zelf te regelen. Ik vind het wel een geruststellende gedachte als een firma dat allemaal voor je doet.

Vandaar mijn vragen:

1) is er iemand die het al helemaal zelf gedaan heeft, dus een container gekocht en alles zelf geregeld. Zo ja, waar vind je zo'n container en waar moet je op letten?
2) maakt het veel verschil in prijs als je het op die manier doet?
en 3) hoe begin je daar in godsnaam aan... ? :think:

Alvast bedankt voor enige tips!
Jerden
 
Hallo Jerden,

Ik zit met dezelfde vragen.

Ben wel zover dat ik weet dat:een container over sturen ongeveer 5000 euro kost,maar alles wat je zelf doet het minder gaat kosten (inpakken/uitpakken,enz).
de vloer van de container gekeurt moet zijn (i.v.m.hout).

Met het zoeken naar een container kom je op marktplaats een heel eind.

IDEE:Ik ga in Australie de container gebruiken als een soort werkplaats,dus neem ik een container waarvan de geheele zijkant open kan.

LET WEL dat als je container in Australie op de plaats van bestemming is dat je de container van de vrachtwagen af kan halen (is wel zo makkelijk).

Iemand nog meer tips ??

Gr.Hans
 
Hey Hans

blijkbaar zijn er hier op het forum niet veel mensen die een container gekocht hebben.... Ik weet dat er een paar maanden geleden een post stond van mensen die teruggekeerd waren naar Nederland en hun container verkochten. (ik weet niet hoe ik die link kan ingeven, maar als je bij search "container" ingeeft vind je het wel)

Ik ga binnenkort eens wat firma's contacteren, en zoeken naar prijzen van containers, en als het prijsverschil groot genoeg is gaan we er toch eens over denken. Als je die container in Australië nog kan gebruiken is het natuurlijk wel de moeite waard, wij moeten er dan echter terug van afgeraken en dat lijkt me niet zo simpel....

Nog iemand ervaring??

Thx
 
Kijk wel ff uit of de container welke je mogelijk koopt ook zeewaardig is en van certificaten voorzien anders krijg je deze niet op transport.
Vervolgens bestaan hier ook al weer verschillende draadjes over, zoek via de "search engine".
Fumigation kosten moet je erbij rekenen en ga eens na wat dat in NL kost (met certificaat voor OZ) anders moet je het in OZ laten doen en dat kost ongeveer 400 dollar plus transport naar en van.
Jan
 
Heey Jerden,

Ik heb zelf een keer mijn huisraad en alles verscheept. Wij hebben dat gedaan via Boxxes. Hieronder staat een link naar hun site.

Zij regelen een container voor je en brengen je in contact met een expediteur. Zij geven ook advies over de containers enz.

Hieronder een link naar hun website.

http://www.boxxes.nl/container-kopen/zeecontainer/

Succes en goede reis!:)
 
Heey Jerden,

Ik heb zelf een keer mijn huisraad en alles verscheept. Wij hebben dat gedaan via Boxxes. Hieronder staat een link naar hun site.

Zij regelen een container voor je en brengen je in contact met een expediteur. Zij geven ook advies over de containers enz.

Hieronder een link naar hun website.

http://www.boxxes.nl/container-kopen/zeecontainer/

Succes en goede reis!:)

Hmm 2 berichtjes van Daan en beide over containers..... Lekker reclame voor je bedrijf aan het maken??
 
Hihi, di indruk kreeg ik ook al. Krijgt zeker provisie voor nieuwe klanten :roll:
 
Beste mensen,

Was gewoon erg tevreden over dat bedrijf. Moet ik nu net als bij de publieke omroep 4 andere bedrijven opnoemen?:)

Ik heb erg veel bedrijven gebeld enz en bij ons kwam het onderstaande bedrijf, dat ik niet meer zal noemen, uit de bus.

Doe ermee wat je wil.

Gr. Daan
 
Nou daar gaan we dan...

*doet een Google search op de naam in het emailadres*

Volgens linkedin is Daan eigenaar van Brinkbox B.V.

Brinkbox B.V. heeft hetzelfde adres als Boxxes.

Bovendien, als je naar http://boxxes.nl gaat i.p.v. de link die Daan geplaatst heeft dan zie je een witte pagina met de volgende tekst:
Brinkbox

Sacha en Tweety hadden helemaal gelijk. Daan12345 is gebanned en zijn berichten worden binnenkort verwijderd.
 
Back
Top