container - which company?

jassian

New Member
Hi hi,

We gaan straks op zoek naar een bedrijf voor een container.
Ik was hier op zoek naar een topic met een overzicht
over verschillene bedrijven waar mensen van dit forum goede ervaringen mee hadden.

Maar zoiets kon ik niet vinden. Als zo eentje bestaat, graag de link.
Anders:

Welk bedrijf heben jullie gekozen?
Welk service & m3 hebben jullie gekozen?
Hoe duur waren ze?
Waren jullie tevreden?


:)
Annemarie
 
Via de search button is heel veel te vinden zoveel dat het niet meer overzichtelijk is daarbij komt ook nog dat de meeste topics  vol staan met gesprekken met een zeer hoog msn gehalten. Misschien kunnen we dit topic gebruiken om alles overzichtelijk te plaatsen en niet zoveel ge-chat aub :evil: :roll:
Wat ik tot nu toe hebben kunnen vinden is:

http://www.vlugo.nl/  --> week geleden offerten gedaan niks meer van gehoordt,.. ik ga zelf maar is bellen..
http://www.crownrelo.com/web/relo.nsf/index.htm  -> schijnen erg duur te zijn??
http://www.movers.nl/du/index.htm --> net een mailtje hestuurd.
gr Barry

edit: bedank zilver die had ik nog niet.  :up: Heb ze gelijk een mailtje gestuurd, ben benieuwd.
http://www.voerman.com/
 
Wij nemen niet zoveel mee, slechts ± 7 m³.
Wij hebben Voerman ingeschakeld, om drie redenen:
- onze vorige verhuizing is perfect door hen verzorgd
- de prijs valt alleszins mee; komt ook, omdat wij geen eigen container nodig hebben, maar onze spullen gaan in een 'groupage'-container
- er was hier iemand op het forum, die óók alles door Voerman hadden laten verzorgen en daar érg tevreden over waren.

Wij laten practisch alles door hen inpakken; ook de verscheping, inklaring, echt alles wordt door hen verzorgd, het zogenaamde 'van deur (in NL) tot deur (in AU).

Groetjes,
Zilver
 
Met groupage vervoer moest je weer oppassen dat de ander(en), die met dezelfde zending en dus in dezelfde container de spullen hebben, de materialen ook schoon hebben. Mocht een van de anderen dus een "smerig" voorwerp hebben wat door de douane gedesinfecteerd moet worden, dan wordt dus de hele container ontsmet en worden alle kosten op iedereen die spullen vervoert in deze container verhaald. En de kosten van het ontsmetten schijnt niet goedkoop te zijn....
 
Thanks Barry! :-D

Ik heb nu vier bedrijfsnamen.

Weet iemand nog andere?

Bedankt zilver voor de tip over voerman,
En malukka, dat is een goede tip.
In dat geval kan je beter weten me wie je deelt.
(zou kunnen dat het bij ons een hele container wordt,
maar ik weet het echt niet.)


:up:
Annemarie
 
Thanks Bart!  :up:

Uhm. Toch zelf een off topic vraag:
Als je zelf inpakt, moet je dan van alles een lijst maken?
Heb ergens gelezen dat in elk pakket een lijstje moet komen te staan.
Klopt dat?
 
Hoi,

Wij hebben voor WFL gekozen, net de rekening ontvangen, dat was zo'n 2700 Euro voor een halve container (~15 m3) verzekerd voor 30.000 Euro, wel zelf in- uitladen en lijst maken. De container is net geladen en ik wacht op de "bill of loading"...

Op alle "colli" (dozen/items) heb ik naam, adres, inhoud gezet. Alles moet inderdaad omschreven worden maar messen, vorken, lepels etc zijn natuurlijk gewoon bestek/cutlery en zo zijn er nog wel wat item te groeperen (CD's, DVD's, books, tools, etc).

Groet,

Marco... Nog drie nachtjes  :lol:
 
Jeetje wat is dat duur zeg :oops: :x Denk je voor 2 m[size=8pt][sup]3[/sup][/size] zo'n 600euro kwijt te zijn nou vergeet het maar. Hieronder het bericht van Transpack Shipping Services B.V


Gebaseerd op uw informatie kunnen wij u als volgt noteren voor de volgende werkzaamheden :

 goederen afhalen te Vlijmen en transport naar Rotterdam Euro 135

 verzendklaar maken, opmaken inventarislijst,
 uitvoerdocumentatie, havenkosten te Rotterdam
 laden in groupage container,
 zeevracht Rotterdam – Adelaide,
 havenkosten te Adelaide en  douaneformaliteiten, Euro 328 per m3
(minimum 2 m3)

 Transport naar woonhuis en afleveren woonhuis in Australie Euro 270


Nou heb ik alles zitten uit rekenen en wist je dat 1m[size=8pt][sup]3[/sup][/size]18 dozen van 42-33-32cm zijn :wink: Dat is al meer dan genoeg voor ons. Dus we hebben besloten om het nu via dit bedrijf te doen http://www.baggage.nl/
dan zijn we voor 1m [size=8pt][sup]3[/sup][/size]

[size=8pt]i]Eerste m³ (minimumtarief): € 267,95   
Per volgende m³ (of deel): € 167,95   
[/size]   

Zeevrachttarief: € 267,95   
Afhaalkosten: € 60,90   (postcode vlijmen)
------------   
Subtotaal: € 328,85   
BTW (0 %): € 0,00   
------------   
Totaal: € 328,85   
Transportverzekering: € 40,00   (waarde € 2.000,00)
Administratiekosten verz.: € 12,00   
------------   
Eindbedrag: € 380,85  :up: :up:
Hebben we alleen nog een verassing straks in Adelaide. Zij kunnen namelijk niet zeggen wat het gaat kosten om je goederen daar in de haven op te halen. Een schatting is ongeveer 30-50euro voor 2 dozen dus zal dan voor ons ongeveer 350euro zijn??? Nog steeds in totaal goekoper als het goedkoopste verhuisbedrijf :up: :up: 
 
:-D Bear:
Wow. Nu dat jij het zegt. Zo'n m3 is inderdaad groot.
Dus hoeveel was je dus in het totaal kwijt ? 400.
En dat voor 1m3?  (zal ons nooit lukken.
daar heb ik al te veel kleren voor  :evil: )


:-D Marco:
Thanks! Dat gaan we ook zo doen, de eerste paar
dozen liegen al klaar.
Heb je 'destination adres' of 'sending adres' erop gezet?
Of ben je al weg?
In that case: goede reis!

:)
Annemarie
 
[quote author=jassian link=topic=3266.msg38664#msg38664 date=1133383255]
:-D Bear:
Wow. Nu dat jij het zegt. Zo'n m3 is inderdaad groot.
Dus hoeveel was je dus in het totaal kwijt ? 400.
En dat voor 1m3?  (zal ons nooit lukken.
daar heb ik al te veel kleren voor  :evil: )
[/quote]
yep 400 eurie. Maar ik heb ze nog even voor alle zekerheid gemailt of er nog kosten te verwachten zijn die niet duidelijk staan vermeld. Wat die 18 dozen betreft. Ik denk dat het nog een probleem wordt om die allemaal vol te krijgen :evil: We hebben alleen wat motor kleding, helmen, desktop, gereedschap, foto's, pannen, glazen, bestek, borden, nog meer foto's, foto's, en nog wat foto's :-D  :roll:  We kunnen straks met enkelt een rug tas in het vliegtuig gaan zitten Niks geen 40kg p/p aan bagge mee leuren :cheer: Ik zie die doune beamte al kijken van "Hi ya mate.. I see here you are a permanent resident...But, but, but ?? were did you leave you luggage mate ????? ...  :cool:
 
[quote author=Bear link=topic=3266.msg38672#msg38672 date=1133385876]
Ik zie die doune beamte al kijken van "Hi ya mate.. I see here you are a permanent resident...But, but, but ?? were did you leave you luggage mate ????? ...  :cool:
[/quote]

:lol1:

That's what I was thinking. Nou dat is lekker makkelijk voor jullie:
"We're starting over, mate"

Cool. :)
 
wij verhuizen met Nieuwenhuis met een 20m3, wij zijn dan ook met z'n 4en
De kids hebben best wel veel spulletjes. En wij ook wel denk ik.!
 
[quote author=sharky link=topic=3266.msg38797#msg38797 date=1133463688]
wij verhuizen met Nieuwenhuis met een 20m3, wij zijn dan ook met z'n 4en
De kids hebben best wel veel spulletjes. En wij ook wel denk ik.!
[/quote]

Wij zijn ook met z'n vieren. Kun je een inschatting geven van de totale kosten?...
 
Hai,

Ik heb ook nog een verhuizer www.waaijenberg.nl
Deze mensen hebben onze spullen vervoerd en hebben een kantoor in Australie ( wij gingen naar Melbourne)
Fijne mensen, zeer professionele mensen.

Groetjes Brigit
 
Cool, nog een adres. Thanks, Birgit!

:-D Sharky:

Nou, we zijn maar twee, maar ik denk we hebben
alvast genoeg spullen voor 4 of 5 kinderen!   :lol:

Bedrijven zat (nu weet ik ook waar wij precies naar toe gaan)

Dus nu nog een keuze maken en offertes aanvragen


:-D Robert/ Inge:

Zodra ik een prijs heb zal ik het doorgeven. Misschien helpt dat ook  :-D

:)
Annemarie
 
Back
Top