container zonder permanent visum??

robenirma

New Member
Goede smorgens allemaal,
Ik heb net weer wat gehoord en daar werd ik niet vrolijk van!!!!
Als je geen permanent visum heb kan je ook geen container laten verschepen??? is dit zo????
Iemand ervaring help help???

groetjes Irma

Hoi Irma,

Wij hebben vorige maand onze container ontvangen in Sydney, daarvoor moet je bij Customs een "unaccompanied effects statment" invullen.
Deze kun je vinden via onderstaande link.
http://www.customs.gov.au/webdata/resources/files/effects2.pdf

Op pagina 2 vragen ze of je een toerist bent dus ik zou zeggen dat een container ook door iemand te verschepen is die (nog) geen permanent visum heeft.

Als je het zeker wilt weten moet je even met customs bellen, ze waren bij ons erg vriendelijk en behulpzaam.
Hieronder staan alle gegevens van customs.

contact customs
To make further inquiries: 1300 363 263 (hours of business are 8am to 5pm local time, excluding national public holidays)
For more detail about information on this site, email information@customs.gov.au.You can also contact the Customs Information and Support Centre on 1300 363 263 from anywhere in Australia or +61 2 6275 6666 from outside Australia.

Information fax: (02) 8339 6714

Suc6 en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Eric

[Als je geen permanent visum heb kan je ook geen container laten verschepen??? is dit zo?
/quote]

In 2003 hebben wij spullen verscheept van Nl naar OZ samen met vrienden. Wij hadden beide een temp. visum. Dus het kan wel. Hoe het met het papierwerk zit weet ik niet want dat heb ik zelf niet gedaan. Maar wellicht heb je wat aan de link van Eric.

Succes

[quote author=Eerainuh link=topic=3254.msg37833#msg37833 date=1132829413]
Een mens kan ALLES naar OVERAL sturen.
[/quote]

Ik heb laatst nog 3 kg lucht proberen te versturen naar de maan, maar dat is niet gelukt :x  :-D

Even zonder gekheid: wij zijn hier op een studentenvisum voor 3 jaar en ik heb niks gemerkt dat we geen container konden verschepen. Al onze spullen zijn netjes aangekomen en ik heb op geen enkel formulier maar ook iets over de verblijfsduur in Australië gezien. Dus: no worries.

Hai.
wij hebben ook gewoon onze container laten verschepen hoor en zonder problemen.
wij hebben een long stay temp.visa.
Moesten alleen wel een adres in Australie opgeven maar toen hebben we gewoon het adres van het bedrijf waar mn man ging werken opgegeven.
Geen probleem dus.

Groetjes Sas

Hoi,
Het zal wel afhangen met welke firma je 'in zee' gaat...
De enige waar wij tot nu toe inlichtingen bij namen eist ook dat we een verblijfsvergunning hebben én een adres in Australië. Het positieve daaraan is wel dat je al je spullen tot een paar dagen voor je vertrek bij je kan houden (en die komen zij dan inpakken en stockeren het tot je hen een adres doorgeeft) en het tweede positieve is dat de container maar 3 à 4 weken onderweg is.

Hai.
Wou dat ze bij ons de spullen zo snel hadden verscheept.
Wij hebben 3 maanden moeten wachten op onze spullen.was dus echt kamperen in eigen huis hier in OZ.
Ach had wel wat hoor.

groetjes Sas

Ik heb eens een paar verhuisbedrijven gebeld maar het belangrijkste aspect van dit alles is eigenlijk als je geen visum hebt om daar te wonen(dus maakt niet uit wat voor visum)Dat je invoerrechten moet betalen over je eigen spullen en als je aan kan tonen dat je emigreert dan betaal je nix.
Dus ik vraag me af hoe dat met jullie allemaal is gegaan????
He t verhuisbedrijf waar wij mee in zee hahahaha gaan(toepasselijk) die kan ook nog de container opslaan totdat we ons visum binnen hebben(kunnen wij als vast weg, het duurt dan idd lang voordat je je spullen heb
Kamperen dan maar in ons huisje, vindt ik ook niet erg hoor!!!

groetjes Irma

[quote author=robenirma link=topic=3254.msg37914#msg37914 date=1132900686]
Ik heb eens een paar verhuisbedrijven gebeld maar het belangrijkste aspect van dit alles is eigenlijk als je geen visum hebt om daar te wonen(dus maakt niet uit wat voor visum)Dat je invoerrechten moet betalen over je eigen spullen en als je aan kan tonen dat je emigreert dan betaal je nix.
Dus ik vraag me af hoe dat met jullie allemaal is gegaan????
[/quote]

Hi Irma !

Ik ben met verhuisbedrijf "Voerman" in zee gegaan. Vandaag vrijdag de 25ste van november vertrekt de boot. Ik heb een Temporary Business Visa.

Ik las in section two van het formulier wat ik vandaag ontving (idd een Unaccompanied Personal Effects Statement    ) de volgende vraag:
Have you come or are you coming to Australia met de volgende keuzes als antwoord:
1) As a tourist only ?
2) To take up temporary residency only ?
3) To resume permanent residence or as a returning Australian citizen ?
4) To take up permanent residence for the first time ?
5) As an Australian citizen residing overseas, returning temporarily ?

Hieruit maak ik op dat je zelfs als toerist spullen kan over laten komen, waarvan ik altijd had gedacht dat dit niet mogelijk was ??  :-o

Ik weet niet of het waar is dat je geen invoerrechten hoeft te betalen als je kan aantonen dat je emigreert ! Ik kan het je eerdaags (januari 2006) vertellen !

Ik twijfel in elk geval al wat ik moet antwoorden op deze vraag.  :|
Ik ben officieel geen permanent resident en kom pas over 2 jaar hiervoor in aanmerking, maar heb wel die intentie dus om hier te blijven als dit visum afloopt.

Dat is al wat ik erover weet.  :-(

Ingrid  :cool:

[quote author=stephennathkids link=topic=3254.msg37862#msg37862 date=1132835864]
Hoi,
Het zal wel afhangen met welke firma je 'in zee' gaat...
De enige waar wij tot nu toe inlichtingen bij namen eist ook dat we een verblijfsvergunning hebben én een adres in Australië. Het positieve daaraan is wel dat je al je spullen tot een paar dagen voor je vertrek bij je kan houden (en die komen zij dan inpakken en stockeren het tot je hen een adres doorgeeft) en het tweede positieve is dat de container maar 3 à 4 weken onderweg is.
[/quote]

:thinking: 3 à 4 weken, dan moet ie wel met een speedboot want het is min. 6 weken varen en dan geven ze de container pas na 4 vrij dus ik zou zeggen,
Don't get your hopes up 2 much mate!  :up:

Groetjes Eric

[quote author=robenirma link=topic=3254.msg37914#msg37914 date=1132900686]

groetjes Irma

[/quote]

Irma, al je spullen vallen onder Personal Effects en daar hoef je dus NOOIT belasting over te betalen tenzij je ze minder dan 12 maanden in je bezit hebt dus al je spullen zijn min. 13 maanden oud :wink:

Over al je spullen is al belasting betaald in NL en je vraagt bij de grens geen BTW terug.

Groetjes Eric

@Eva en Eric,

Ik kan hier ook maar typen wat die man ons persoonlijk vertelde hé. Ik zei hem ook (doordat ik dat hier op het forum al zoveel las) dat het toch wel 8 weken zou duren. En toen zei hij duidelijk 'nee, 3 a 4 weken en dan nog een dag of 2 bij de douane'.
Wij zullen zeker nog wel eens een andere firma contacteren, maar eerst wachten we op de offerte van deze verhuisfirma. We zien wel. No worries mate.
Grtjs,
Nath

[quote author=stephennathkids link=topic=3254.msg38102#msg38102 date=1133085560]
@Eva en Eric,

Ik kan hier ook maar typen wat die man ons persoonlijk vertelde hé. Ik zei hem ook (doordat ik dat hier op het forum al zoveel las) dat het toch wel 8 weken zou duren. En toen zei hij duidelijk 'nee, 3 a 4 weken en dan nog een dag of 2 bij de douane'.
Wij zullen zeker nog wel eens een andere firma contacteren, maar eerst wachten we op de offerte van deze verhuisfirma. We zien wel. No worries mate.
Grtjs,
Nath
[/quote]

Wij hebben ook met veel bedrijven contact gehad en ze vertellen allemaal iets anders over hoeveel het kost, wat wel en niet mee mag, over de tijd dat de container bij de douane staat en over hoe lang de container er over gaat doen enz.
Wij hadden onze container binnen 10 weken wat een aardig gemiddelde is en wij kwamen pas na 6 weken aan in Sydney dus een maandje gekampeerd.
Suc6 met het verdere zoeken.

Groetjes Eric

Hoi Eric, zou je nog aan kunnen geven via welk verhuisbedrijf jullie het hebben laten doen? Thxs, Marielle

Back