container

orka

New Member
Voor een ieder die zijn spullen laat verschepen hoe rekening mee met de nieuwe regels aan de australies zijde.
Als het schip binnen komt duurt het 2 werkdagen voor ze pas beginnen met lossen.
Dan gaat het via customs door naar Quaratine en dit duurt ook 2 werkdagen dan pas maken ze een email en dat duurt 24 uur voor ze het vrijgeven. Noteer het loydnummer van het schip en het naam van het  schip dat kan anders zijn dan dat je krijgt op de papieren informeer hierna daarna wordt het pas uitgegeven aan de verhuizers en dat kan pas de volgende dag dus al met al voor dat je de spullen hebt duurt het minimaal 2 week bij ons is het schip kwan aan 26-02 en wij krijgen de spullen 14-03.
Hoop dat jullie hie wat aan hebben!
Karin
 
Dank je voor de info, is toch goed voor de planning want wij moeten de spullen ook in de self storage pakken en daarna gaan we eesrt wat reizen. Wij zouden zelf graag wat informatie willen over hoe de container eruit ziet van binnen.Wij pakken zelf en zijn op zoek naar handige tips over hoe je je spullen kan vastzetten?
Spanriemen of....??? en is er iets binnen de container waar je wat aan kan bevestigen?

Heb je informatie of tips dan horen we het graag van iemand.
Groet Ingrid en Eric
 
Toen ik verhuizers over de vloer had voor offertes voor de verhuizing zag ik wat fot's hoe zo'n container eruit ziet. Zij hadden het gewoon van vloer tot plafond vol. Ze pakten dus zoveel mogelijk dingen in hun originele verpakking in (niet in een doos allemaal) en probeerden het zo in de container te zetten dat alles klem stond. Afgesloten met een paar planken of houten plaat. Die gebruikten ze misschien ook wel in het midden als wig? Ik hb gegoogled maar kon niet zo gauw een plaatje vinden. Misschien kun je eens kijken bij websites van verhuizers?
 
Af en toe spanbanden zijn in de ogen die in het plafond en in de vloer zitten te bevestigen. Volgens mij zag ik ook dat er banden liepen van links naar rechts. En inderdaad alles wordt hutje op mutje gestouwd zoals bij het spelletje tetteres. Neem je ook je bankstel mee? Die schijnen ook op een bepaalde manier ingepakt te worden. Er zijn er die speciale kartonnen dekens gebruiken voor bepaalde dingen, kisten op maat gemaakt voor grote breekbare spullen en voor je schilderijen. Laat je dus goed informeren. Desnoods laat je een verhuizer een offerte maken( die je niet gebruikt, maar wel de informatie hebt die je zoekt)
 
Back
Top