Costs of living Perth e.o.

VanDiem

New Member
Beste forumleden,

Wij zijn een stel met 2 kinderen (9 en 5 jaar) en hebben sinds een poosje ons visum voor Australië.

Mijn man heeft een vacature gezien in Perth die aansluit bij zijn opleiding en werkervaring. De brief en cv liggen klaar, maar na het zien van de huizenprijzen in Perth is de twijfel toegeslagen.

Graag zouden we wat ervaringen horen van mensen die in/rondom Perth wonen m.b.t. costs of living. Om een indicatie te geven: het jaarsalaris van deze baan is 85k AUD. Zou het daarmee lukken om een leuk huisje te vinden in een kindvriendelijke omgeving en dan rond te komen?

Groetjes, Jenny
 
WIj hebben hier (in Perth) het eerste jaar ook gezeten met een salaris van 80K en dat was best te doen. We hebben zelfs nog kunnen sparen om een aanbetaling voor ons eigen huis te doen. Zolang je geen al te gekke dingen doet, is dit goed mogelijk!
 
@Zwerver: hartelijk dank, dat topic had ik nog niet opgemerkt, dat geeft wel een indicatie voor ons.

@Sacha: fijn om even te horen hoe iemand in een vergelijkbare situatie dat ervaren heeft. Voor ons is het een gerustellende gedachte dat het te doen is.
We zijn geen big spenders, maar we willen wel graag in een leuke omgeving wonen voor onze kinderen.

Groetjes, Jenny
 
Lijkt me goed te doen. Ik heb geloof ik gereageerd op die andere post dus dat heb je al door gelezen. Woon zelf niet in Perth, maar sommige dingen zijn daar goedkoper en andere dingen duurder. Zolang je het niet te gek maakt is het goed te doen en kan je idd wat overhouden om te sparen.
Jo
 
Back
Top