Eric en Marjon
XPdite Sponsor
Hallo,
Even een update van de stand van zaken met betrekking tot onze situatie.
Inmiddels hebben wij, na precies 4 maanden het resultaat terug van de skills assessment bij CPA. 6 van de 12 vakken zijn goed en mijn diploma HEAO Be wordt erkend als Bachelor degree. Dit is gedeeltelijk dus goed nieuws voor ons.
De 3 begrijpelijke vakken die niet voldoende zijn:
Auditing.
Australian law
Ausstralian tax
Hier kan ik ook zeker niets aan veranderen zonder te studeren.
Wat ik niet begrijp is dat bij mij:
Accounting theory
Corporate finance
Information Systems Design and Development
zijn afgewezen.
We willen hierover zeker nog contact opnemen met CPA. We zijn nog optimistisch dat het gaat lukken zeker na de verhalen van Veer en Martijn gelezen te hebben. We willlen dus e.e.a. verder toe lichten aan CPA. Ik ben er namelijk van overtuigd dat met name corporate finance en IS design and development voldoende moeten zijn.
Tips om dit aan te pakken zijn natuurlijk altijd welkom.
Op dit moment werken wij met een consultant die het contact heeft met de diverse instanties, maar ik heb het idee dat dit alleen maar vertraagd en bemoeilijkt. We willen het contact met CPA dus zelf gaan doen.
We gaan dus vol optimisme verder en eind van dit jaar of volgend jaar zitten we gewoon in Australië.
Groetjes,
Eric en Marjon
Even een update van de stand van zaken met betrekking tot onze situatie.
Inmiddels hebben wij, na precies 4 maanden het resultaat terug van de skills assessment bij CPA. 6 van de 12 vakken zijn goed en mijn diploma HEAO Be wordt erkend als Bachelor degree. Dit is gedeeltelijk dus goed nieuws voor ons.
De 3 begrijpelijke vakken die niet voldoende zijn:
Auditing.
Australian law
Ausstralian tax
Hier kan ik ook zeker niets aan veranderen zonder te studeren.
Wat ik niet begrijp is dat bij mij:
Accounting theory
Corporate finance
Information Systems Design and Development
zijn afgewezen.
We willen hierover zeker nog contact opnemen met CPA. We zijn nog optimistisch dat het gaat lukken zeker na de verhalen van Veer en Martijn gelezen te hebben. We willlen dus e.e.a. verder toe lichten aan CPA. Ik ben er namelijk van overtuigd dat met name corporate finance en IS design and development voldoende moeten zijn.
Tips om dit aan te pakken zijn natuurlijk altijd welkom.
Op dit moment werken wij met een consultant die het contact heeft met de diverse instanties, maar ik heb het idee dat dit alleen maar vertraagd en bemoeilijkt. We willen het contact met CPA dus zelf gaan doen.
We gaan dus vol optimisme verder en eind van dit jaar of volgend jaar zitten we gewoon in Australië.
Groetjes,
Eric en Marjon