creditcard en verhuizen naar austalie

Gretzky

New Member
Per oktober is ons huis verkocht en hebben we dus geen adres meer in Nederland. Hoe zit dat dan met je creditcard? We hebben nog geen adres in Australie. Kunnen we wel gebruik blijven maken van de creditcard?

En hoe zit het met de adreswijziging doorgeven?

Ik heb gezocht via de search knop maar kon er niets over vinden. Er is wel heel veel geschreven over credit cards maar zag niets over dit onderwerp wat ik aan het zoeken ben.
 
Ik heb geen woning meer sinds 28 april en heb nog steeds een creditcard, maar deze betalen  :roll:

Nee zonder gekheid, je kunt toch gewoon het adres van iemand anders gebruiken als post adres. Dit heb ik middels het adres van mijn ouders gedaan. Dus afrekening notaris, gaselaktra, telefoon en alle tientallen andere dingen zijn gewoon naar hun adres verstuurd. Voor zaken waarbij het niet 1,2,3 goed ging even de post 3 maanden door laten sturen via de service van TNT. En nu kan ik zeggen dat ik al 2 weken geen post meer van mijn oude adres heb ontvangen. Nee zo moeilijk is dat niet.

Ik heb er voor gekozen om mijn jaaroverzicht enz van de Rabo gewoon naar mijn ouders te laten sturen, rekenafschrift kreeg ik toch al niet meer. Maar als je wilt sturen banken dit tegen een vergoeding ook naar Australie.

Gr. Chantal
 
Toen wij uit NL vertrokken (in 1999) had ik een VISA kaart via een bank in NL. Die heb ik gewoon aangehouden (en heb ik nog steeds al gebruik ik 'm niet vaak meer - alleen voor internet betalingen buiten Oz).
Gewoon op mijn adres in Australie - geen probleem. Krijg elke maand een afrekening en als er een saldo is betaal ik dat via mijn internet-bankrekening in NL.
 
Hier ook gewoon adres wijziging versturen met nieuwe adres in Australie. Geen probleem.

henriette
 
gebeld met de creditcard maatschappij en het volgende antwoord gekregen:
Zodra je weggaat naar Australie geef je een postadres door van een familielid/vrienden (uit NL) aan de creditcard maatschappij, zodra je een huis in Australie hebt geef je een nieuwe adreswijziging door aan de creditcard maatschappij in NL.

Stel dat je je card verliest (terwijl je postadres nog in NL is) dan is het wel zo handig om dat postadres in NL te hebben zodat de maatschappij daar je nieuwe card naar toe kan sturen. Dus het gaat juist om het verlies of diefstal van de card, zodat je wel een adres hebt.
 
Back
Top