cv's opsturen met post ?

Joske

New Member
hoi,

onlangs heb ik een pakketje opgestuurd naar Australië.  Dat was een cadootje en er zat een t-shirt en een cd in.
Ik moest dit echter vermelden toen ik mijn pakketje op de post binnen bracht.  De bediende vertelde mij dat de
douane die informatie nodig heeft en dat het pakketje ook niet meer dan 20 euro waard mocht zijn of ik moest er een factuur
bij doen  :?  Wel vervelend, als het gaat om een cadootje voor iemand!  Ik zei dus dat het niet meer dan 20 euro kostte.
Pakketje is 2 weken later aangekomen in Australië en de verrassing was er natuurlijk af want ze konden perfect lezen
op de buitenkant van het pakketje wat er in het cadootje zat en hoeveel het mij had gekost!!  :|

Nu vraag ik me echter af, ik zou mijn portfolio en mijn cv's willen opsturen in een pakketje naar Australië voordat ik er zelf arriveer, omdat het te zwaar is om mee te nemen in mijn koffer en omdat het ook om veel papierwerk gaat.  Maar, ... wat vertel ik de postbediende dan?  Ik kan toch moeilijk zeggen dat mijn portfolio en cv's erin zitten??  Zeg ik dan papierwerk?  Ik heb ook helemaal geen factuur voor die dingen.  En zou de douane daar moeilijk over doen als ze zien dat mijn cv's erin zitten?
Misschien een rare vraag maar ik weet helemaal niet hoe ik het zou doen.  Iemand ervaring met zo'n dingen?  :lol:

CV's e.d. op een usb stickie, cd, dvd, harde schijf o.i.d. zetten om mee te nemen? Papieren die je niet perse in papieren versie nodig hebt ook, gewoon inscannen??

ik begrijp dat de meeste mensen hun cv gewoon op een stick zetten en die makkelijk kunnen emailen naar werkgevers,
maar ik kom uit de reclame sector en met een "gewone" cv ga ik niemand in de creatieve sector kunnen imponeren.
Bedoeling is dat we net "creatief" omspringen met onze cv en ze laten zien dat het ook anders kan.
Solliciteren in reclame gebeurt bij ons vooral met wat je laat zien en hoe je het laat zien, dus ik ben wel genoodzaakt
om die pakketjes op te sturen om tastbaar materiaal te laten zien, wil ik een job in die sector bemachtigen.
Het behoort nu eenmaal tot het vak.

Ik neem aan dat het geen probleem is om ze op te sturen aangezien ik mag werken daar.  Maar ik wil toch zeker zijn, want ik kan me vergissen  :smile:

Waarschijnlijk heeft het halve forum al CV's naar OZ gestuurd.
Je zult wel moeten, voor een skills assessment.

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=8785.msg116915#msg116915 date=1208951416]
Waarschijnlijk heeft het halve forum al CV's naar OZ gestuurd.
Je zult wel moeten, voor een skills assessment.

Bart
[/quote]

en voor een WHV?

Je kan 'm ook aan jezelf mailen als bijlage. Kun je overal met een I-net verbinding je CV gebruiken en forwarden als je applied op een job. Handige tip misschien bij het solliciteren, maak een samenvatting van je CV en experiences en stuur dat op met de mededeling dat ze op verzoek je uitgebreide portfolio kunnen krijgen. Veel recruiters hebben/nemen niet de tijd om alles door te bladeren en gebruiken de quick scan methode om te selecteren. Als ze dan op grond van je samenvatting belangstelling hebben vragen ze vanzelf wel je uitgebreide versie. En het scheelt weer veel papierwerk. Vooral inscannen en electronisch bewaren is wel het handigst.

Back