daar ben ik weer

Dominc

Member
hoi allemaal,

ben een tijdje afwezig geweest. heb veel informatie verschaft voor te emigreren naar perth.
onze procedure start in juli met samenwerking met m2a.

alleen er zit me nog 1 ding dwars.

moeten ons klaarstomen voor de ielts-test. heeft iemand een idee hoe dat het beste kan. Moet voor alles een 7 halen op general niveau. Zou fijn zijn als we iemand zouden kunnen spreken of iemand die interresse heeft om wat dingen uit te leggen waar we rekening mee moeten houden of wat belangrijk is om te weten. heb zelf al wat examens gedownload maar kom er niet echt wijs uit.

alle hulp is welkom

groetjes Dominic en Marielle

Jippie, nog meer Brabant!
Welkom hier. Wij zijn ook nieuw, ook bezig om ielts voor te bereiden. Tot nu toe veel op youtube gevonden. Maar net als jullie nog niet heel gestructureerd aan begonnen. Wij lezen gezellig even mee...

Groet, Juuut

Het scheelt enorm dat je de general test moet doen. Wij zijn ons aan het voorbereiden op de Academic test. Vooral het onderdeel schrijven op dat niveau is de bottleneck. Enerzijds door de tijdsdruk, maar ook het vereiste woordgebruik. Je moet ook een beetje mazzel hebben bij de grote schrijfopdracht of het onderwerp je een beetje ligt. Voor ons is het vooral een kwestie van de academische woordenschat vergroten en veel oefenen met het schrijven. Wij hebben zelf af en toe privé les van een docent Engels. Maar er zijn ook stoomcursussen in Amsterdam bij het BLTC. Er zijn verschillende boeken te krijgen, waarbij ook cd's zitten met luistertoetsen. Wij gebruiken o.a. Vocabulary for IELTS Advanced, Advanced Grammar in Use, Common mistakes at IELTS Advanced en Academic Vocabulary in Use. Daarnaast zijn er ook oefentesten te koop (Official Ielts practice materials) etc. Allemaal gewoon in de boekhandel en op internet te krijgen, ook wel tweedehands.
Volgens mij is er wel een draadje over IELTS en er zijn natuurlijk heel veel ervaringsdeskundigen die je vast meer kunnen vertellen.
Veel succes.

bedankt voor de info.

gaan op zoek naar iemand of een site die het ons een beetje uit kan leggen, hoe het allemaal in elkaar steekt en wat nuttige tips kan geven. dan moet het allemaal wel goed komen.

groeten

Als je je opgeeft voor een IELTS test, krijg je een pasword waarmee je op hun site kan.
Daar kan je proef tentamens (of hoe heet dat) maken. Dat heeft ons zeker geholpen.
Je weet dan gelijk hoe snel het gaat en dat het bandje gewoon doorloopt......

Succes
Anita

Als je googeled op IELTS preperation kom je echt heel veel sites tegen, commercieel, maar ook gratis bijvoorbeeld van de British Council. Ook de site van de organisatie zelf vertelt je hoe het examen verloopt en wat er van je verwacht wordt.

Mocht je na die zoektocht nog vragen hebben: shoot :)

Ik heb net afgelopen weekend de IETLS General gedaan. Heb al wat uitgelegd in een ander draadje met als onderwerp of een 8 halen een beetje haalbaar is.

Ik wil je wel het een en ander uitleggen. Ook wel telefonisch.

Praat/lees/schrijf je nu al wel eens in het engels, bijv. in je werk? Zoniet dan moet je waarschijnlijk toch redelijk aan de bak.

Er zijn tientallen websites waar je IELTS kunt trainen en inderdaad zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik wist al wel een beetje wat IELTS inhield. Na het aanmelden voor het examen krijg je toegang tot 30 uur gratis online les en proefexamens van de British Embassy.

Tegen betaling kun je dit ook uitbreiden naar meer proefexamens. Ik neem aan dat je dan tegen betaling er ook wel op kunt komen voordat je je pas registreert. Zeker als je engels nivo laag is kun je er beter wat eerder mee beginnen.

Afgelopen zaterdag was er een man die al voor de 3e keer IELTS ging doen. ELke keer haalde hij een 6 en hij moest en 6.5.
Anderzijnds was er een stel die pas de avond voor de IELTS gingen kijken wat het eigenlijk inhield. Hadden dus geen idee wat te verwachten en niks voorbereidt. Na de test waren ze beiden wel positief.

Het nivo van het engels is niet zo het probleem, voornamelijk de tijd die je ervoor krijgt. Is zeer krap. En de luistertest, het bandje spelen ze maar 1 keer af.

PB mij ander maar je nummer dan kan ik je wel het een en ander uitleggen. Niet dat ik trouwens zo'n grote ervaring heb.
Ik heb trouwens de test in Duitsland gedaan ivm beschikbare data.

Als je googeled op IELTS preperation kom je echt heel veel sites tegen, commercieel, maar ook gratis bijvoorbeeld van de British Council. Ook de site van de organisatie zelf vertelt je hoe het examen verloopt en wat er van je verwacht wordt.

Mocht je na die zoektocht nog vragen hebben: shoot :)

Wat hij zegt ^^ :)

P.s. wij kwamen uit Den Bosch en wonen nu in Perth. Kleine verbetering van het leven ;)

Perth wordt een soort klein-Den Bosch lijkt wel ;). Ik kom zelf uit Uden, maar mijn hele familie komt uit Den Bosch. Maar goed... Welkom! Wij hoeven geen IELTS te doen, maar ik kan me nog erg goed het begin van onze relatie herinneren (mijn man is Mexicaans en wij spraken voorheen alleen Engels samen). Ik dacht altijd dat mijn Engels erg goed was, maar de eerste weken liep ik gewoon met hoofdpijn rond van het zoeken naar woorden en hij gebruikte weer andere woorden dan ik, dus ik moest me soms erg goed concentreren om het te begrijpen. Wat ik ermee wil zeggen is, begin alvast met Engels te praten, met je partner, vrienden, collega's, iedereen die je hierin wilt helpen, zodat het Engels lekker "vers" is als je naar de test gaat.
Succes!

Maar er zijn ook stoomcursussen in Amsterdam bij het BLTC. .

iemand ervaring met in hoeverre je door zo'n training ook daadwerkelijk 'groeit' in je engelse vaardigheden, mn academic...? Zit er zelf over te twijfelen; deze training doen of de komende tijd (aangezien we toch nog lange niet alles rond hebben) ergens een advanced engelse cursus te doen.....

Mijn vriendin heeft BLTC gedaan. Je leert er niet echt Engels. Het is helemaal gericht op hoe je het examen moet doen. Ze geven tips over hoe je moet lezen, schrijven, etc. Maar wij hadden al veel boeken e.d. (gratisch :p) en dan was de toegevoegde waarde minimaal.

Ze vonden het schrijven van mijn vriendin erg goed. Uiteindelijk was dat het zwakste punt (eerste examen zelfs een 5!).

Anderen die die boeken niet hadden, leken het wel nuttig te vinden.

Mijn vriendin heeft BLTC gedaan. Je leert er niet echt Engels. Het is helemaal gericht op hoe je het examen moet doen. Ze geven tips over hoe je moet lezen, schrijven, etc. Maar wij hadden al veel boeken e.d. (gratisch :p) en dan was de toegevoegde waarde minimaal.

Ze vonden het schrijven van mijn vriendin erg goed. Uiteindelijk was dat het zwakste punt (eerste examen zelfs een 5!).

Anderen die die boeken niet hadden, leken het wel nuttig te vinden.

hhmmm, nog maar eens overdenken dan die BLTC.... spaart toch weer wat geld uit ;) Vooral als veel gewoon (bijna) gratis te verkrijgen is!

youtube staat ook helemaal vol met IELTS fimpjes. Maar dat is inderdaad gewoon uitleg van het examen of hoe bepaalde vragen werken. Het zal niet je Engels omhoog halen. Dat is toch een kwestie van engels gaan lezen, schrijven en vooral veel platen en ook luisteren. Ik weet niet of amerikaanse films hier wel geschikt voor zijn.

Je moet ook gewoon gaan leren in het engels te denken.

Ik weet niet of je een tablet hebt? Er zijn veel gratis apps om je engelse woordenschat mee uit te breiden, bvb IELTS prep.

De beste manier om te weten hoe je jezelf moet voorbereiden op de IELTS test is er gewoon 1 op goed geluk meedoen.
(Mijn vrouw heeft er 1 in Dortmund gedaan en ik in Amsterdam ivm beschikbaarheid zodat we snel konden gaan. In Amsterdam kan je soms zelf gewoon op de dag van de test komen opdagen en soms laten ze je deelnemen. Zo heb ik het gedaan.....)

DUS:
Haal je de score die je minimaal nodig hebt => Feestje! En je bent er vanaf.
Haal je niet genoeg => Je weet op welke onderdelen je moet oefenen zodat je geen tijd verliest aan studie op onderdelen die je al goed genoeg kunt.

Wel kostelijk natuurlijk als je effectief een tweede keer moet gaan, (maar tov van het totaalplaatje van kosten van een visaprocedure valt het eigenlijk nog mee,...)

Maar veel tijd in extra studie steken die misschien niet nodig is, is ook niet echt leuk.

De beste manier om te weten hoe je jezelf moet voorbereiden op de IELTS test is er gewoon 1 op goed geluk meedoen.
(Mijn vrouw heeft er 1 in Dortmund gedaan en ik in Amsterdam ivm beschikbaarheid zodat we snel konden gaan. In Amsterdam kan je soms zelf gewoon op de dag van de test komen opdagen en soms laten ze je deelnemen. Zo heb ik het gedaan.....)

DUS:
Haal je de score die je minimaal nodig hebt => Feestje! En je bent er vanaf.
Haal je niet genoeg => Je weet op welke onderdelen je moet oefenen zodat je geen tijd verliest aan studie op onderdelen die je al goed genoeg kunt.

Wel kostelijk natuurlijk als je effectief een tweede keer moet gaan, (maar tov van het totaalplaatje van kosten van een visaprocedure valt het eigenlijk nog mee,...)

Maar veel tijd in extra studie steken die misschien niet nodig is, is ook niet echt leuk.

Ik zou toch wel enige voorbereiding doen hoor. Als je goed weet hoe het examen in elkaar steekt en welk type vragen je kunt verwachten ben je al een heel eind.
Voor zover ik weet moet je ook nog steeds 3 maanden wachten voordat je weer opnieuw IELTS mag doen maar dat is iets wat ik van horen zeggen heb. Zoiezo worden de examens maar enkele keren per jaar gegeven. Zou gewoon proberen de eerste keer gelijk voor het echie te gaan.

3 maanden wachttijd tot de volgende IELTS? huhmm....
Mixed feelings wat te doen. Gelukkig alle tijd omdat nog bij lange na niet alles in gang is gezet omdat we eerst de financien rond wil krijgen zodat als we gaan anavragen, we ook meteen met alles door kunnen indien het voorspoediger verloopt dan gedacht. You never know ;)
In ieder geval kan het geen kwaad alvast de vorm van de IELTS te gaan ontdekken en eea in Engelse trainingen bijelkaar te sprokkelen bij vrienden :)

3 maanden tussen 2 testen is niet (meer?) zo hoor. Mijn vrouw heeft een test in juli 2012 gedaan in Brussel, ze had een 7 nodig op writing en had een 6,5. Ze heeft er dan in augustus 2012 al opnieuw 1 gedaan en deze keer in Dortmund omdat de wachttijd in Brussel te lang was. Omdat ze zonder voorbereiding de eerste test gedaan had, maar alleen van Writing tekort had en de rest ruim voldoende, heeft ze enkel writing geoefend daarna...

Ivm met beschikbaarheid kan het zijn dat je tussen 2 test lang moet wachten, maar als je wat flexibel bent dan kan je uitwijken naar een buurland ofzo. Ik wist pas 31-08-2012 welke versie ik moest doen en heb rondgekeken en de volgende dag de test gaan afleggen in Amsterdam...

erg veel informatie.

Gaan gewoon kijken waar we op moeten letten en wat je echt moet leren. En dan zal het wel goed komen. hopen we. Nog een keer goed internet doorspitten.

Bedankt allemaal voor de vele informatie

Back