Dan ben je er eindelijk en loop je tegen vanallerlij moeilijkheden op...*ZUCHT*

Amulya

New Member
Ben ik nou de enige die helemaal gek wordt van alle regeltjes hier? We waren Nederland ontsnapt om het wat makkelijker te hebben maar het is hier veel erger. Wat is het geval?
Ik gaf in Nederland dansles en trad op, dat wil ik hier gewoon voortzetten, maar loop constand tegen muren op. Zit hier al sind juni en ik heb nog geen les gegeven (heb het geld hard nodig!). Omdat mensen hier graag 'sue-en' moet je een 'liability insurance' hebben. We hebben er een voor ons huis afgesloten maar nu heb ik er ook een nodig voor m'n lessen. In Amerika, het grote 'sue' land hebben leraren een contract dat leerlingen moeten ondertekenen zodat ze de leraar niet kunnen aanklagen. Hier heb ik gehoord, kan je ondanks een contract toch aangeklaagd worden. Die verzekering is veels te duur en kan ik niet betalen zolang ik niks verdient heb.
Dan komt er nog een music licence.... die je koopt voor bepaalde dagen, ik werk alle dagen (wanneer ik gevraagd wordt, je betaal d ook voor de dagen dat je geen werk hebt, je weet nooit wanneer je werk krijgt) van de week dus tel uit... Als je wilt optreden zijn er nog andere leuke moeilijkheden waar ik jullie niet mee lastig ga vallen.
Zijn er andere mensen die op dergelijke dingen (misschien niet op dans gebied maar iets anders) gestuit zijn? Hoe heb je het opgelost? Waar haal je informatie vandaan?

Hi Amulya

Misschien kan je contact opnemen met een dance studio en gewoon voor wat advies vragen in "layman" en ik heb er verder ook niet zo veel kaas van gegeten hoor  :) maar heb je hier misschien iets aan? http://www.ausdance.org.au/outside/interest/guidelines/reading/professional.html. Is er misschien een soort van overkoepelend orgaan voor Belly Dancers waar je assistentie kunt vragen?

Good luck, hoop dat alles snel een beetje makkelijker gaat.
Syl

"oops" foutje - gefixed :oops:

dank je! ik heb al veel info van collega's (al zijn de meesten niet hulpvaardige wegens angst voor concurentie) vandaar dat ik die dingen wist. Maar het is lastig de juiste info te vinden...

Hoi

Ja er zijn inderdaad een hoop regeltjes.  En soms kan je inderdaad wel met je kop tegen de muur aan lopen.  Ik zal maar niet beginnen....... maar ....... het is wennen aan de OZ manier en als je dat gewend bent dan valt het allemaal wel mee.

Ik denk voor jezelf dat elke keer als er iets gebeurd waar je met je pet niet bij kan dat je inderdaad even een uurtje moet gaan wandelen.

Gewoon vriendelijk blijven en elke keer weer vanvoor af aan uitleggen hoe of wat, uiteindelijk zal je het best wel voor elkaar krijgen maar veel geduld en rustig blijven ademen!

Ik heb moet leren om alles rustig aan te doen, wat voor mij zo simpel en makkelijk lijkt is soms voor het  'Oz systeem' niet te volgen of te doen.  Niet druk maken.... vriendelijk weggaan en gewoon weer proberen..... dat is mijn advies.  Het ligt er maar net aan met wie je spreekt.

Succes
Sonja

Ik heb moet leren om alles rustig aan te doen, wat voor mij zo simpel en makkelijk lijkt is soms voor het  'Oz systeem' niet te volgen of te doen.  Niet druk maken.... vriendelijk weggaan en gewoon weer proberen..... dat is mijn advies.  Het ligt er maar net aan met wie je spreekt.
Prima advies Sidonia!! :up:

Inderdaad, laat je (toekomstige Australiers :-D)  niet irriteren door de zaken die je in eerste instantie zo geweldig leken in Australie zoals de volgende zaken: Easy going people.......laid back attitude..........she'll be right als levens motto :-D!

Groetjes
Syl

That's it. Het is een eigenschap die soms heel fijn is. Maar soms ook niet. En ik begin er al best aan te wennen. Het is ook niet zo gek dat je moet wennen. Ik heb tot 7 maanden terug mijn hele leven in Nederland gewoond. Dus altijd de Nederlandse manier gekend. Daarom kost het ook even om te wennen. En tja de Australische regeltjes. Ik vind het hier honderd keer erger dan in NL. Maar ik ben niet met het idee gegaan dat het hier beter zou zijn. Dus valt het mij niet zo zeer tegen, maar het valt meer op.

Het zijn meer de regeltjes dan de relaxete (spelling???) attitude. Ikzelf ben oerlangzaam, dus dat relaxete vind ik heel erg meevallen. Ik vond Nederland al gekmakend met regels, maar op mijn werkgebied viel het mee, daar krijg je er alleen mee te maken als je een mega grote dansschool hebt en niet een een-lerares-schooltje. Kijk dit is maar een aspect van Australie, een heel &^%$%$ aspect, maar er zijn veel meer wel leuke aspecten. Ik had het alleen gewoon nooit verwacht, het zijn van die dingen waar je tegenaan loopt. Vroeg of laat moest het gebeuren.
Maar ja, ondertussen moet er geld verdient worden, en dat gebeurd dus niet....

Jij wilt echt voor jezelf gaan beginnen? In combinatie met een bestaande dansschool werkt niet? Of geven ze niet zoveel buikdanscursussen op dansscholen?

Probeer eens bij een plaatselijke-lokale BEC ( Business Enterprise Centre.) Geven ze veel info over alles ( ook cursussen) voor startende ondernemers, zij kunnen ook uitzoeken hoe het met alle diploma's en vergunningen staat, ze zijn heel behulpzaam en je kan via deze organisatie ook in contact komen met andere startende ondernemers. Ik vond ze erg goed. Kost niets, gratis, nada, nichts.....................echt iets voor ons Hollanders

Willem

Dank je! Ga ik proberen.

Rebecca, nee aansluiten heeft geen zin, ze proberen de buitenlandlanders eruit te houden uit angst voor concurrentie, maar dat is een heel ander onderwerp :p

Back