Dan maar later.

justus

XPdite Sponsor
Hoe raar kunnen de dingen in je leven verlopen .
Zoveel dromen,zoveel werk,zo dichtbij en dan…….
Ik heb me nooit thuis gevoeld in Nederland .Totdat ik in 2001 op familie bezoek ging in Australie .
DIT IS HET dacht ik bij mezelf. Dus in 2003 nog maar eens daar naartoe.
Het was vreemd het voelde als een soort thuiskomst. Toen begon het idee om te gaan emigreren .
Maar intussen gaat je leven door ,en kreeg ik een relatie hier in Nederland.
Zij vond het maar wat spannend om te emigreren ,ook al zou dit erg moeilijk worden doordat ze een kind (toen 4 jaar)uit een vorige relatie had.
Omdat de relatie nog pril was en de drang naar Australie groot,ben ik in 2004 weer gegaan.
Bij thuiskomst had zij besloten om er vol voor te gaan,en had inmiddels een hoop info verzameld.
Dus begin 2004 hebben we samen de stap genomen naar het migration bureau.                                                                                                                                                              Hier kregen we te horen dat het wel mogelijk was maar lastig i.v.m. te weinig werkervaring. Dus dan nog maar even dromen en even wachten.
Intussen werd ze zwanger.
De visum aanvraag verliep wat stroef maar het ging de goede kant op.
Begin 2005 mijn zoon Storm werd geboren,man wat was ik happy. Nu moest het emigreren wel lukken.
En ja hoor TRA goed, medical goed, english test goed, police record check goed enz enz.
Maar zoals de gezegde gaat “WHAT GO’S UP MUST COME DOWN” en dat gebeurde ook.
Begin 2006 de bom barste in de relatie,dus werd het vechten voor een visum vechten voor mijn zoon.
Gelukkig had ik die zaken goed geregeld en woonde mijn zoon voor de helft van de tijd bij mij.
De visum aanvraag was klaar, dus maar gebeld met de mededeling om hun van de aanvraag af te halen.
Australie  ja  Australie . Het speelde wel vaak in mijn gedachte, maar met al het gedoe rond mijn zoon en ook nog eens een eigen zaak opstarten.
Tot opeens half 2007 00.30 de telefoon gaat :Hello mr H…… I just called to say that your visa is approved. Eerst natuurlijk’ YES ’ maar dan ,wat nu,mijn zoon achterlaten???
Zoveel gedachtes;Ga ik weg en laat ik hem bij zijn moeder ?
                             Ga ik voor 2 jaar tot ik mijn papieren heb en kom ik terug ?
                              Kan het op een ander manier ?
                              Kan hij misschien mee ?
Intussen was het 2008 en moet ik naar Australie om de visum te activeren.
Snel even 2 weken heen en weer ,dan heb ik nog tot half 2010 de tijd om te beslissen .
Deze 2 weken weg van mijn zoon gaf de doorslag, hem achterlaten is geen optie.
Dit was maar goed ook ………..
Sinds eind 2008 woont hij bij mij en zijn we full time samen. HEERLIJK.
Helaas is emigreren geen optie. Tegen de tijd dat zijn papieren rond zijn is mijn visum al verlopen.
Hoe nu verder ?Dan maar later emigreren en samen hier genieten.
In juni gaan we samen naar Australie op vakantie,en kan hij eindelijk eens zijn nichtje zien.
In de tussentijd probeer ik nu (om in de toekomst makkelijk een nieuwe visum te krijgen) een eigen zaak in Australie te openen.


Ik heb dit tot op heden met niemand kunnen delen die het emigratie gevoel begrijpt ,vandaar nu met jullie.

Groetjes Hans & Storm
 
Jee Hans, da's ook een verhaal zeg. Wat ontzettend zonde dat je je visum moet laten verlopen! Je zegt dat emigreren geen optie is, en vervolgens dat jouw visum verlopen zal zijn tegen de tijd dat je zoon's papieren rond zullen zijn. Is dát waarom je niet kan emigreren, of omdat de moeder haar rechten heeft?
En als je 'later' zou emigreren, bedoel je dan wanneer je zoon zelf mag beslissen wat hij doet? Ben jij dan nog jong genoeg?

Hoe dan ook, gelukkig dat je samen op vakantie kan gaan naar Australië, en ik ben ook heel benieuwd hoe je een zaak hier gaat openen zonder er te zijn. Wat voor business gaat dat zijn?

Groetjes,

Ireen
 
Hoi Hans,

Jeetje, het is een hele levensloop van jouw. Ik hoop als nog dat de papieren van je zoon op tijd in orde zijn,
voordat jouw visum verloopt. Waarom duurt dat dan zo lang? Houd zijn moeder soms het een en ander tegen?
Ik hoop dat je snel weer naar Australie kan gaan met je zoon, zodat hij kan zien waar hij (later) zelf naar toe
zal gaan.
Ik heb zelf een zoon van drie en we zitten hier net zes weken, hij heeft het er nu al over dat hij hier wil blijven en
niet meer in NL wil wonen.
Sterkte in ieder geval met alles en geniet van je zoon (ik weet niet hoe oud die is) maar voor je het weet zijn ze
groot.
Groetjes Ingrid
 
Dag Hans,

Dat is inderdaad een erg klote verhaal. Veel wijsheid met je beslissingen. Ik weet niet of er op dit forum meer mensen zijn met een gebroken relatie en een "bezoekregeling". Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik toch kiezen voor het geluk van mijn zoon. Misschien wachten tot het tij zich keert?

Cheers,
Loek
 
Wijs. Gewogen. Sterk. Het is goed.
Onwards and upwards! En intussen vooral blijven genieten.
Remember: 'it is not the destination that matters, but the journey towards it'
Veel geluk.
Fae

PS Als je langs Broome komt, swing by
 
:up: Zeer bedankt voor jullie reacties. :grin:

Om nog even op te helderen.
Storm is nu bijna 4 jaar, en ikzelf ben 36.
Natuurlijk houd moeder het tegen (zou ik ook doen).
Om te kunnen emigreren moet ik 1 ouder gezag hebben,dit gaat zo goed als lukken.
Maar dan nog blijft er een bezoek regeling en dan kan het alsnog niet.
Ook moet ik er aan denken dat mijn zoon nog een broer van 10 jaar heeft(die nu bij zijn eigen vader woont).
Beide kinderen staan voor 1 jaar onder toezicht ,wat er ook niet makelijker op woord.

Omdat je ook nu moet leven stel ik alles even uit.

Nu is mijn plan om volgend jaar een milkbar te beginnen .
Dit samen met mijn 3 nichtjes en tante die in Australie wonen .
Zij hebben veel ervaring met het runnen van een milkbar.
Dit in de hoop dat als mijn zoon wat ouder is ,wij makkelijk een visum krijgen.
Ook zullen we elk jaar op vakantie gaan naar australie,dus is de sprong voor hem niet zo groot meer.

Ondanks dat het hele verhaal wat down klinkt,is het leuk om er voor te knokken.

Je weet nooit wat de toekomst brengt,misschien zegt mijn zoon later wel “papa ik wil niet naar Australie”.
 
We zien wel.Voor nu lekker lezen op deze site,en leren van andere mensen hen ervaringen en avonturen.
 
Thanks  Hans & Storm
 
Hans, heel veel geluk met je milkbar :up:. En de toekomst zal het leren.
Wie weet woon je eerder in Aussie dan je denkt.
 
Inderdaad een heftig verhaal! Probeer wel dat de OTS niet langer wordt verlengd (ze hebben er nm een handje van om het maar te blijven verlengen), want dan wordt het echt lastig!.
Ik hoop dat jullie er uiteindelijk uit komen!
Succes ermee!
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9751.msg132409#msg132409 date=1234876372]
Inderdaad een heftig verhaal! Probeer wel dat de OTS niet langer wordt verlengd (ze hebben er nm een handje van om het maar te blijven verlengen), want dan wordt het echt lastig!.
Ik hoop dat jullie er uiteindelijk uit komen!
Succes ermee!
[/quote]

Hmm jaa inderdaad.. die OTS kan eindeloos verlengt worden. Officieel mag het maar max 3 jaar geloof ik, maarja dan heb je allemaal weer van die 'uitzondering' regeltjes waar ze nogal veel gebruik van maken..

Sterkte, en blijf geloven!
 
Het is misschien wat laat maar,kreeg vandaag te horen dat de O.T.S. niet woord verlengt.Heerlijk.  :grin:
Nu kunnen we eindelijk zonder zorgen op vakantie,5 december gaan we voor 6 weken.

Ga het toch nog probeeren om met hem te emigreeren.
Dit moet dan voor september volgend jaar.(dan is mijn visum nog 2 jaar geldig)
Ik reken er niet op maar het is het probeeren waard.
Bij terug komst van vakantie komt de volgende zaak voor,voor eenoudergezag.

Hans & Storm
 
OTS?

- Office of Thrift Supervision?
- Organization for Tropical Studies?
- Ocean Technology Systems?
- Office of Traffic Safety?
- the Office of Treaty Settlements?
- Open Text Summarizer?

Mag deze noob ook weten welke OTS jullie bedoelen? :D
 
Tjee inderdaad een verhaal!

Het enige wat ik kan zeggen... dromen mag je niet opgeven! Wil je ze uit laten komen dan zal je er inderdaad voor moeten knokken wanneer dat nodig is. Volg je hart...

Groetjes,
Kathren
 
[quote author=justus link=topic=9751.msg148464#msg148464 date=1256032776]
Onder toezicht stelling.
[/quote]

Ahh thanks :up:
 
Dag Hans en Storm,
Geniet van jullie vakantie hier in Australie en ik hoop voor jullie dat jullie verdere toekomst ook in Australie ligt.
Cheers
 
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al weer 2 weken terug van onze 6 weken durende zon vakantie in victoria.
Het was geweldig!!!
Ongelofelijk hoe een kind zich kan aanpassen.Je probeert hem zo goed mogelijk voor te bereiden,maar het blijft een lange reis en een vreemd land voor hem.
Maar hij deed het boven verwachting,het vliegen,de temperatuur,de taal enz
Mijn zoon heeft het echt voor zijn kiezen gehad daar.Omdat het zijn eerste keer op reis was had ik goed uitgepakt.
In melbourne werden we opgehaald door fam en vrienden in een heele lange hummer.

Na een week rond geelong gehangen te hebben zijn we een paar dagen naar de grampians gegaan,zeer veel wildlife gezien.

Hierna met de fam naar phillip island gegaan.Hier hadden we een zeer mooi huis dicht bij het strand.Daar de pinguins gezien,helicopter vlucht (viel hij in slaap) en mijn aanrader gp curcuit in een tandam cart lekker samen scheuren met de zee op de achtergrond.

Terug in melbourne 88 verdiepingen hoog in de eureca toren en de puffing billy railway.

2x een week op het block (stukje land met bos in dereel) hier ging mijn zoon eindelijk voor het eerst alleen rijden op een quad,wat ik thuis niet voor elkaar kreeg. Dus zag ik mijn kans waar en heb snel een pw50 (cross motortje)voor hem gekocht,en ja hoor tuffen op dat ding.Man wat was ik trots.Elke avond wachten tot de kookaburra's songen en dan een lekker kampvuur maken en hotdogs eeten en naar de sterren kijken.

Om snel nog even een paar dagen te vullen even naar echuca geweest,lekker vissen en een tochtje op de peddelsteamers (stoomboot) en voor het eerst samen naar de bioscoop want het was zo warm dat het asfalt op de parkeerplaats aan het smelten was.

En natuurlijk alle kleine dingen die erbij horen,nou klein, er waren een paar aardige bbq's.

Terug naar huis weer in de big limo maar nu een nog grotere hummer,and a lot of tears.

En nu zit ik weer bij de kachel met een kind die iedereen probeert een wedgie te geven half engels praat en terug wil naar Australie.

p.s.
Het was zeer lastig om terug naar nederland te gaan,zeker als je een visum heb en kan blijven.


Groetjes Hans en Storm
 
Wauw Hans,

Wat een verhaal!

Ik hoop dat je snel kan vertrekken met je zoon.

Wij plannen om july 2011 naar Victoria te verhuizen met onze zoon van nu 10.

Veel succes nog met het op orde krijgen van het visum voor je zoon, mijn thums zijn up :up:
 
Wat zal je zoon genoten hebben!! Zo veel speciale dingen kunnen doen met zijn vader, helemaal geweldig!
Nu inderdaad maar hopen dat jullie snel weer samen terug kunnen.

Sacha
 
Back
Top