Dandenongers gezocht

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Hallo

Hoop dat het niet lang meer duurt voordat ons huis verkocht wordt ( kunnen we eindelijk weg) :happysun: :happysun:
Wij zoeken mensen die daar wonen.
Waarschijnlijk gaan we aan de kust wonen in de buurt van aspendale.
Ben benieuwd , heb ze niet zo 1,2,3 gevonden op dit forum.
 
Hoi, wij wonen in de dandenong ranges, ik weet dat er nog een aantal mensen hier in de buurt wonen, zo zijn er mensen in Narre Warren, Berwick, Monbulk, Ferntree Gully en wij dus in Upwey.

De plaats die jullie net noemde komt mij niet echt bekend voor maar dat zal inderdaad wel meer naar de kust lichen... :?

Gr.Koen
 
Hi Mr Koengaroo.
Leuk , eindelijk een reactie. :-D
Is het ver rijden naar dandenong zuid vanuit de rangers of zijn de rangers heel groot
Volgend jaar gaan we hoogstwaarschijnlijk in de buurt van dandenong wonen ( mijn werk zit in zuid dandenong)
Aspendale ligt aan de kust maar zijn nog aan het afwegen waar te wonen.
Mijn vrouw( 35) is een ozzi en wil naar 26 jaar in dit kikkerlandje graag terug  ( we hebben 4 kids )
Het papierwerk is bijna klaar en wachten tot het huis verkocht is.
We zouden graag in oz een paard hebben met een stal aan huis.
De huizenprijzen in de rangers liggen die lager dan in dandenong zelf en is er genoeg te huren of te koop?
Is het goed toeven daar of loop je tegen veel probleempjes aan ( zoals regelgeving in holland)
Hoop wat van je te horen
groetjes en Cheers :lol:  rob
 
Hi Rob,

Bij ons vandaan is het ongeveer 30 to 40 minuten rijden naar dandenong zelf, het is dus niet heel erg ver weg.
Dandenong ranges and Yarra ranges lopen in elkaar over en het is dus best een groot gebied.
Voor een huis met wat land en stallen zal je al gauw in het rural gebied moeten gaan kijken, in en rondom Danadenong is er genoeg land te koop met een huis en een stal voor een paard alleen moet je wel even rondkijken naar wat je precies wilt.

De huizen prijzen liggen niet veel lager dan in de rest van Melbourne aangezien er veel mensen van de city naar het land gaan voor een 2de huis endergelijke, maar je hebt nog steeds kans om een bargain te vinden.

Ik persoonlijk vind het vertoeven hier geweldig, maar il ben geen stads mens, dus hoe meer ruimte hoe beter. Voor wat betreft de regel geving merk ik niet veel aangezien ik nog geen huis heb gekocht, dus helaas kan ik daar geen antwoord opgeven. Ik woon op dit moment bij mijn schoonmoeder in, ik hoop wel snel een baan te vinden zodat we kunnen gaan sparen voor our down payment for a house.

In ieder geval, ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog meer vragen hebt.... just let me know.

Groeten,

Koen :bye:
 
Hi Rob en Mr kangaroo,

Op 12 september hoop ik mijn prospective marriage visum te verkrijgen in Berlijn.
Daarna hoop ik te kunnen verhuizen op 4 november.

Mijn vriendin woont ook in Upwey wij zullen volgend jaar op 31 maart gaan trouwen.

Groetjes Jos
 
Hey Jos,

Wat leuk man, waar woont ze in Upwey?
Wij wonen hier nu ongeveer 3 maanden en zijn stiekum toch wel op zoek naar een acreage, voorheen woonde mijn schoonmoeder in Silvan vlak buiten Monbulk, we zijn dat toch iets meer gewend dan surburbia.

Suc6 met je interview in Berlijn.

Groeten,

Koen
 
Een van mijn ooms heeft een leuk stukje land aan Monbulk Rd, Mt Evelyn (goed te zien op Google Earth  :)), da's ook de omgeving waar wij uiteindelijk naar toe zouden willen. Lilydale is ook een leuk plaatsje, alles bij de hand en je bent zo in de City.
 
Aspendale ligt aan de Port Philip Bay. Dicht bij het strand dus. Je mag in je vingers knijpen als je daar een huis kunt vinden. Dandenong is groter dan de Dandenong Ranges. Dandenong is een grote stad 25 km zuid-oost van het CBD van Melbourne. Aspendale is ongeveer 20 km van de stad Dandenong verwijderd. Dandenong is een industriele stad met een gevarieerd aanbod van werkgelegenheid.
Het is een zeer multiculturele stad. naast de traditionele migrantengroepen uit Noord en Zuid Europa, waaronder heel veel Nederlanders, hebben zich in dit gebied bijna alle mensen gevestigd die recentelijk te maken hebben gehad met oorlogen, zoals Vietnam, Cambodia, Bosnie, Kosovo, Albania, Somalie, Eritrea, Ethopie, Soedan en recentijk Papua Nieuw Guinea. Bijvoorbeeld de Libanezen en andere arabisch sprekenden hebben zich wat meer gevestigd in het Noorden van de stad. Springvale, waar ik zelf met veel plezier woon is zeer sterk georienteerd op Azie, met alle voordelen van dien. Bijvoorbeeld groentes en tofu zijn hier stukken goedkoper dan in de rest van Melbourne.

't Is maar waarvan je het meeste houd: het strand of de groene heuvels. overigens in beide gebieden wonen heel veel Nederlanders.
 
[quote author=dutchy link=topic=5293.msg68154#msg68154 date=1155720715]
Hi Rob en Mr kangaroo,

Op 12 september hoop ik mijn prospective marriage visum te verkrijgen in Berlijn.
Daarna hoop ik te kunnen verhuizen op 4 november.

Mijn vriendin woont ook in Upwey wij zullen volgend jaar op 31 maart gaan trouwen.

Groetjes Jos

Nog even jos
[/quote]
 
[quote author=RobertInge link=topic=5293.msg68269#msg68269 date=1155837642]
Een van mijn ooms heeft een leuk stukje land aan Monbulk Rd, Mt Evelyn (goed te zien op Google Earth  :)), da's ook de omgeving waar wij uiteindelijk naar toe zouden willen. Lilydale is ook een leuk plaatsje, alles bij de hand en je bent zo in de City.
[/quote]

Hoi Koen, Robert & Inge,

Ik ga ook in Monbulk werken (als ik ooit mijn visa krijg !  :-() en wij hebben ook gekeken naar woningen in deze omgeving. Ik vind de huizen in Upwey erg leuk uitzien, en tijdens mijn bezoek in Feb vond ik Belgrave & Ferntree ook erg leuke plaatsen. Monbulk is voor onze misschien iets TE rustig.

Wij hopen ook en leuk "huisje" te kunnen vinden met 2000-4000m2.

Niet zo moeillijk in deze streek  :-D

Heeft iemand ervaring met scholen in deze omgeving. Onze kids zijn 8 & 11.

Paul.
 
Wij hebben twee maanden geleden een huis gekocht in Belgrave. Het is hier heel leuk wonen, en ik hoop gauw wat meer van de omgeving te kunnen zien. Ik ben namelijk te druk bezig geweest met verhuizen, zwanger zijn - en drie weken geleden bevallen van een zoontje - om de omgeving echt goed te kunnen verkennen.
Tot op heden heb ik dus alleen nog maar in mijn uppie (mijn man werkt!) in mijn huis en tuin vertoeft  :cry:  :cry:  :cry:. Belgrave en omgeving is leuk wonen en zeer aan te raden!  :up:
 
Gefeliciteerd met jullie zoon.

Veel plezier met het verkennen van de omgeving.

Erna
 
Ik denk dat ik maar even hierop inhaak.
Ik heb net gisteren een aanvraag ondertekend voor een lease contract in Bayswater. Dan hoor ik er toch ook helemaal bij, nietwaar. Nou ja, Bayswater ligt natuurlijk niet helemaal in de Dandenong Ranges maar dichtbij genoeg.
 
Hoi,
wij willen in juli -sept de kant van Gembrook opkomen.
Het hangt nog een beetje af van waar arthur werk kan vinden, en heel eigenlijk is de keus op die regio gevallen via real-estate.com, maar we weten redelijk goed wat we zoeken.

Wij hebben drie dochters (dan 10, 6 en 3 jaar).

Groeten!

aukje
 
Back
Top