dat we gaan emigreren staat vast, maar Canada of Australie?

special K

New Member
hoi,

Ik heb me hier al eens voorgestelt als Lin, mamma van drie schatjes en getrouwd met bart. Maar dit terzake :lol:
Intussen hebben we al heel wat gelezen. Eens zo een testje gedaan om onze kansen te laten bekijken, bij een of ander bureau online. En we komen er goed uit. Bart heeft ook al zo een skill test gedaan voor australie kwam hij uit op 115 punten. Canada spreekt Bart aan, hij heeft al heel wat werkaanbiedingen gezien, waaraan hij voldoet. Een vriend collega van hem is van Vancouver. Ook een prachtige streek. Maar ik ben verliefd op Austalie, de huizen zijn daar net iets betaalbaarder, meer ruimte lijkt me .  Meer rust. Voor ons is heel belangrijk dat Bart er kan werken, we nemen drie kinderen mee in dit avontuur en hebben al beslist dat ik met de kinderen zal gaan als Bart werk heeft. En k ben niet van plan om zes maanden zonder mijn ventje te zitten. :-o Je ziet we zijn na elf jaar best nog verliefd :lol: Dus ik naar australia en hij naar canada is ook echt geen optie. :| Nu hier weet ik dat er allemaal mensen zitten die hun hart verloren aan aus, maar zijn er ook tussen die ook twijfelde tussen deze twee toch prachtige landen. En waarom kwam toen aus naar voren?

groetjes van Lin :cool:

Dag Lin,

Tja, moeilijk...Jullie hebben vast al een lijstje gemaakt met de voor- en nadelen van o.a. beide landen. Enne, zijn jullie al een keer in beide landen geweest?
Ik moet eerlijk zeggen dat wij jaren geleden ook hebben getwijfeld tussen Australië en Canada, maar ik ben echt een koukleum :-D, dus onze keuze was al snel gemaakt. En mijn man is zó makkelijk daarin :-D. Het maakt hem niet uit, als er maar ruimte genoeg is. Als alles meezit, gaan we in 2006 (onze zomer) voor het eerst echt kennis maken met dit land :).
Tja, en inderdaad jij in Australië en je man in Canada is geen optie :|.
Heel veel succes met jullie keuze :up:.

Gr. Mel :cool:

Present!

Twee jaar geleden waren onze hoofd opties ook Canada of Australie.
Met neiging tot Canada. Waarom toch Australie?

Nou bij mij was het gewoon een kindheidsdroom om tenminste een tijdje in Australie te wonen.
En er is iets 'juist' met de mensen daar.
Ze hebben een soort heel diepe levensfreugde.
Zooits heb ik bijna puur bij Australiers of Nieuw Zeelanders gezien.

Ik wil dat gewoon onzettend graag meemaken en ik wil het voor mezelf.

Canada lijkt ons nog steeds iets, of Arizona of Zuid-Afrika.
Er zijn zeer veel mooie plekken op aarde.
Maar ik heb zo het idee dat we mischien in Australie
(op een goede manier) zullen blijven kleven.
Wat ik gehoord heb ben je daar gewoon welkom.
En waar je welkom bent en de mensen vriendlijk en het leven
leuk en positief.. daar voel je je zeer snel thuis.

Dus voor het grootste gedeelde is het de mentaliteit.
Maar ook omdat ik van de Australische manier van acteren hou.
Wil namelijk actrice worden en ga daar op school (als het lukt)

Ik was diegene die alles ging organiseren en mijn vriend heeft ook op
zich de zelfde instelling als als de man van Mel. Dus nu eerst Australie,
misschien op euwig.

Is dus mijn verhaal  :-D
Annemarie

Hoi Lin,

Jeroen en ik hebben voor Australie gekozen omdat we ons daar de eerste keer dat we er waren al thuisvoelden. Je voelt je er welkom en er is lekker veel ruimte, zelfs in de grote steden.

We zijn ook een keer in Canada geweest en voelden ons daar toch minder thuis dan in Oz ook al waren de mensen in Canada over het algemeen ook vriendelijk. In Oz voelde het allemaal net iets beter.

Veel succes  :up: met het maken van een keuze.

Groetjes,
Erna

Wij wisten van tevoren ook alleen dat we wel aan een avontuur toe waren. En dat wij nu in Brisbane wonen is meer toeval dan echt van te voren bedacht. Maar we zijn hier heel gelukkig hoor. Hoewel het dus ook net zo makkelijk Canada / Denemarken of bijv Spanje had kunnen worden. Ons maakte het niet zo heel veel uit. Heb nog zoveel plaatsen op de wereld die ik wil zien  :). Canada heeft een ander klimaat. Maar een echte winter (en dan bedoel ik sneeuw en ijs om op te schaatsen) vind ik leuk. Maar bijvoorbeeld winter in Denemarken is donker. En iedereen snakt naar de lente. Hier is het zonnetje en zonnetje... ik weet niet of ik er ooit nog vanaf kan  :cool:. Maar heb nog geen zomer meegemaakt, en dat schijnt weer vreselijk te zijn. Kortom zoveel landen, zoveel plussen en minnen. Ik denk dat je je gevoel moet volgen. oh ja, nog een dingetje. Even gekeken op vliegwinkel hoe duur een ticket is: gewoon even een basic ticket gedaan, vertrekdatum nu... had geen zin om moeilijk te doen... Vancouver - 480 euro | Brisbane - 790 euro (en de volgende is 960 euro). Voor mij kan dat ook een belangrijke meereken factor zijn. Ik ben nu niet in de positie om snel even naar Nederland te gaan. Mocht de nood hoog zijn (lees: onhoudbaar) dan kan het natuurlijk wel. Maar het is niet goedkoop genoeg om het echt even te doen. En vanuit Vancour denk ik dat je echt een flink goede deal kan maken.

Succes met beslissen! 

Dag Lin (of Special K ;-),

Heel leuk om te zien dat er zo vaak Canada en Australie in een adem genoemd worden. Voor mijzelf geldt dat ik al zeker een keer of 8 in Canada ben geweest (wel eigenlijk altijd Ontario). Een jaar of 18 geleden heb ik al eens semi-serieus overwogen om naar Canada te gaan (mijn vader woont daar). Ik heb het uiteindelijk zelf niet doorgezet.

Vorige voorjaar zijn Ellen en ik (voor de 2e keer samen) in Canada geweest, en (intussen fervent Ozzie-fans) merken inderdaad een grote overeenkomst v.w.b. ruimte en mentaliteit. Wel denken we dat Ozzies nog net wat meer ´wereldburgers´ zijn dan de gemiddelde Canadians. En ik heb toch echt veel liever een lange, hete zomer dan een lange, koude (soms dagenlang elke dag weer een meter sneeuw weggraven om bij de auto te komen) winter.

Nu is het voor ons zo dat we verliefd zijn geworden op Australie en daar dus heen willen. Canada zou echter een prima ´backup´ kunnen zijn als we sowieso perse uit NL hadden willen vertrekken....

Hope it helps...

Perthpete

Hoi Lin,

Ik heb zelf heb vorig jaar met dezelfde vraag gelopen.... Canada of Australie. Heb een jaar in Canada gewoond, mijn broer is er naar toe geemigreerd in 1993 en ben sindsdien ieder jaar een paar weken op vakantie geweest. Het voelde iedere keer als thuis komen. Vooral in de Ontario regio. Mijn broer woont inmiddels midden in de Rockies (Jasper) maar dat is een geweldige vakantie plek. Toen wij de knoop doorhakten om te emigreren hadden we al onze twijfels. Zijn 2x in Australie geweest en waren verliefd! Mijn vader is 5 jaar geleden daar naartoe verhuisd en vertelde ons menigmaal wat een fijn land het was en hoe goed de kansen zijn voor Sander op zijn werkgebied. Vorig jaar ben ik met onze jongste dochter op orientatie vakantie geweest. Sander was allang over de streep maar ik nog niet. Nou dat was na die 3 weken wel anders! Ik wilde niet meer naar huis. Dat gevoel heb ik nog nooit gehad, zelfs niet in Canada. De mensen in Australie zijn naar mijn mening nóg vriendelijker en relaxter dan in Canada. Naar mijn mening ook meer wereldburgers dan Canadezen. En dan het klimaat... ik houd echt van winters en in Canada heb je wat dat betreft wel echte seizoenen. Maar de zon wint. Je wordt zo happy van een zonnige dag! De kinderen kunnen elke dag buiten spelen! We kunnen zo vaak naar het strand als we willen. Bij mijn broer zijn de winters van oktober tot april! Die snakken aan het eind van de winter naar wat warmere dagen. Aan de andere kant vond ik het heel moeilijk voor Australie te kiezen omdat het toch 24 uur vliegen vanuit NL. Ik laat mijn moeder achter en ben niet zomaar "thuis" als er iets niet goed is. Maar ja.... vanuit Canada kan het ook wel eens te laat zijn....Het is voor iedereen persoonlijk. Ik kan je ook geen advies geven alleen mijn verhaal doen. Ik heb er nachten van wakker gelegen vorig jaar. Maar nu had ik mijn keuze niet anders willen maken. De gedachte dat ik daar 17 oktober voorgoed naar toe ga maakt me heel erg blij! (Vindt het ook eng hoor! :lol:)

Groetjes Lin :)

Back