Database problemen

Lost

Administrator
Nou, denk je alles gehad te hebben...

Na de server problemen had ik gisteren alles weer werkend. Helaas is er vanacht weer wat mis gegaan met de server en dat probleem heeft de database beschadigd. Ik heb van alles geprobeerd, maar de database was niet meer te redden. Hierdoor was ik genoodzaakt de backup van afgelopen zaterdag terug te zetten. Helaas zijn hierdoor 45 berichten verloren gegaan, waarvoor mijn excuses.

Als je op het forum iets tegenkomt dat niet naar behoren werkt of er abnormaal uitziet (behalve ik :wink:) laat het me dan even weten.

[EDIT: Even een toevoeging. Als je na zaterdag een gebruikersaccount hebt aangemaakt, zul je je wellicht opnieuw aan moeten melden.]

Ik had vanochtend problemen om op het forum te komen, ik kreeg de expedite site met een heel klein wazig ikoontje van het forum en mijn wachtwoord enzo werkten niet. Wie had dit meer.

groetjes Manja :)

Iedereen :p.

Doordat de database problemen had, werd iedereen naar de portal doorgestuurd. Ik heb het gevoel dat de problemen nog niet helemaal opgelost zijn, de server sputtert nog wat na.

Thanks for fixing it! :up:...........moet wel zeggen dat ik een hoop gedaan krijg als XPdite down is :-D....

Groetjes
Syl

Maar Syl het is ook wel erg saai zonder een werkend forum :roll: ondanks ik een hoop leeswerk heb kunnen doen :p

Vandaag hadden we weer problemen met de database. Helaas was hierdoor het forum niet beschibbaar tussen ongeveer 04:00 en 08:00 uur Nederlandse tijd.

Sh*t happens  :wink: :wink:

K'ben blij dat je alles weer hebt kunnen oplossen, thanks.

Groetjes Miranda

wij slapen gelukkig op deze tijden ,dus dit keer heb ik er geen last van ondervonden. Heel fijn dat het nu alweer is opgelost. :up:

groetjes Manja :)

Maak je geen zorgen. Ook al zijn we de afgelopen twee weken wat geplaagd door server en database storingen, het forum is een blijvertje! :up:

Ahaa ik had al zo'n vermoeden :D Ik dacht al dat er posts verdwenen waren ;) Wat was er aan de hand? Corrupte HD?

De eerste keer hadden we inderdaad HD problemen en zijn er helaas 45 berichten verloren gegaan. Daarna hebben we twee keer een corrupte database gehad waarbij gelukkig geen gegevens verloren zijn gegaan. De eerste keer werd de corrupte DB veroorzaakt doordat  MySQL gecrasht was. De tweede keer bleef MySQL wel draaien maar voelde zich niet echt gelukkig zullen we maar zeggen. Afijn, na een restart van MySQL en een reparatie van de database draaide alles gelukkig weer. Hopelijk hebben we de problemen voor dit jaar nu achter de rug :wink:.

Back