De as van je hond meenemen ?

sarabaes

XPdite Sponsor
Hallo iedereen, ik heb een beetje een rare vraag. Wij verhuizen in mei/juni 2006 naar Alice Springs en nu zou mijn man graag de assen van zijn overleden hond meenemen. Het was zijn maatje en hij was erg gehecht aan die hond (nu nog). We hebben de hond laten cremeren toen hij gestorven was en Hans zou dus graag zijn urne meenemen. Ik heb op de website van AQIS gekeken, maar er staat niets over in. Weet een van jullie hier iets meer van? Of zou ik beter AQIS zelf contacteren?
Thx,
Sara

Bacchus: Ik heb de topic titel iets aangepast

Moést het iemand interesseren: ik heb naar AQIS gemaild en je mág de assen van je huisdier meenemen maar de urne moet wel schoon zijn (geen soil op of zo ) én je moet het wel declareren als je in Oz toekomt.
Ter info!

S

Sara,

Fijn dat Hans zijn hond meekan. :up:  Een van mijn poezen is vorig jaar overleden en die is gecremeerd en we hebben de as ook in een urne.   Haar broer leeft nog en is 11 jaar oud.  Ik weet nog niet of we hem meenemen naar Australie, dat zien we wel volgend jaar, maar als hij meegaat dan is het goed te weten dat zijn zus meekan.  Klinkt misschien gek voor sommige maar ik zou willen dat ze nog samen zijn, als mijn tweede poes overlijdt wil ik de as van ze samen op 1 plek strooien.

Groetjes,
Susan

He Sara,

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar.....
Om de douane het gemakkelijk te maken zodat die urn te vertrouwen is , is het misschien mogelijk om goedkeuringspapieren bij die urn te krijgen.
Het zou vervelend zijn als ze in de urn moeten gaan graaien ter controle of er geen wormen of vliegjes of iets anders in die urn zit wat schadelijk is voor Australia.

Ik hoor het wel of je er iets aan hebt.

Groetjes :up:

Jack :evil:

Jack, thanks voor de info, kweet wel niet goed wat je met 'goedkeuringspapieren' bedoelt ....mijn grootste probleem is dat de urn van hout is .... wel behandeld denk ik, toch gepolijst in ieder geval én hij is wel dichtgeplakt....khoop dat ze daar ni zomaar in gaan pulken ...  :|

Sara

Hout moet gecheckt zijn en goedkeuringspapieren bij zitten. ( papieren waar de urn omschreven wordt, welk soort hout het is en dat het vrij is van ongedierte, met stempel enz. dit van een geclasificeerd bedrijf.)
Als ze het niet vertrouwen en je kunt geen papieren tonen dan heb je de kans dat zij het gaan checken of het houtworm, ( diertjes die schadelijk zijn voor Australia),  vrij is  en dit kan je geld kosten ,dit doen ze niet voor niks, ook al vinden ze niks deze tijd en mensen moet jij betalen. met de kans dat de urn tijdens de controle geleegd moet worden.

Ik wil alleen maar zeggen, (en helpen).
Beter voorkomen dan genez....

Gr

Jack

Ook ik wil een urn met as van mijn overleden hond meenemen.
Het is een hardhouten urn, van Notenhout en afgelakt, van onder kan je hem open schroeven. De as zit in een zak daarin.
Zie:
http://www.dierverlies.nl
urn.gif

Geen papieren, alleen de aankoopbon van de urn en een overlijdenscertificaat van de hond.

Misschien iemand die in de tussentijd ervaring met het meenemen heeft opgedaan??

Ik neem de urn in de handbagage mee.

Iemand?

Groetjes
Ineke

Waarom in je handbagage, en niet in een van de dozen in je container??

bij ons is de pot met as er niet uitgehaald.

Back