Anke en Albert
New Member
We zijn sinds een maand terug van 5 weken Australië, dus tijd voor een update. In die 5 weken hebben we eerst 3 weken genoten van WA. Toen was het tijd voor serieuzere zaken. In Perth had Albert een presentatie (over climate change in the Netherlands), die helaas geen baan heeft opgeleverd. Vervolgens hebben we ook nog even Melbourne aangedaan, omdat Albert daar een jobinterview had (voor een baan in de bodemsanering). Hier lijken we meer succes te hebben. Tot gisteren zaten we in spanning, maar de baan is binnen !! Jippie! Voordat we gingen hadden we het idee dat het voor ons erg moeilijk zou worden, maar nu lijkt het allemaal iets zonniger. Met een sponsored visum (de 457) is er voor ons toch een kansje Australië binnen te komen!! Dit visum moeten we natuurlijk nog wel even binnenhalen. Aan de slag dus. We waren precies op tijd in Melbourne voor de Expo, die ook in verschillende steden in Europa is geweest. Erg handig om van alles te weten te komen over de verschillende visa.
Ik las trouwens op het forum dat het 457 visum een aantal beperkingen heeft, zoals een beperkte medicare en dat je in het begin geen hypotheek kan krijgen.
• Weet iemand of er zo nog meer beperkingen zijn bij een 457 visum, dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
• En zijn er meer mensen die in het voorjaar richting Melbourne vertrekken?
We houden jullie op de hoogte! Gaan ons nu verdiepen in alle formulieren.
Veel plezier komend weekend bij het uitje! Een volgende keer zijn we er graag bij.
Cheers! Anke
Ik las trouwens op het forum dat het 457 visum een aantal beperkingen heeft, zoals een beperkte medicare en dat je in het begin geen hypotheek kan krijgen.
• Weet iemand of er zo nog meer beperkingen zijn bij een 457 visum, dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
• En zijn er meer mensen die in het voorjaar richting Melbourne vertrekken?
We houden jullie op de hoogte! Gaan ons nu verdiepen in alle formulieren.
Veel plezier komend weekend bij het uitje! Een volgende keer zijn we er graag bij.
Cheers! Anke