De Bakkers going West!

koenb

New Member
Zo! De overstap van het voorstel topic naar het LaStaVaZa maar gemaakt.

Afgelopen zomer hebben wij de knoop doorgehakt en besloten voor in ieder geval voor 3 jaar naar Australie te gaan. Als het aan mij ligt is het permanent maar mij vrouw wil graag een 'terugkeergarantie' dus vandaar die 3 jaar. Daarna zien we wel weer verder. De periode is lang genoeg om een permanent visum nodig te hebben.

Afgelopen maand (september 2010) een kansbeoordeling laten maken door M2A en de uitslag is positief! Op basis van beroep etc. moet een skilled independent visa mogelijk zijn.
Erg goed nieuws dus.

Het plan is om uiterlijk 1 juli 2011 een aanvraag in te dienen. Er staat ons dus nog het volgende te doen:
- IELTS testen
- CDR schrijven voor mij (dat is nog het meeste werk)
- aanvraag completeren en indienen.

De koe maar gelijk bij de horens gevat en vandaag (25 september) de IELTS test gedaan in Utrecht. Ik kwam daar nog meerdere aspirant OZ gangers tegen, erg leuk om daar eens mee van gedachten te wisselen. De test zelf was goed te doen en nu even afwachten voor het resultaat. Ik vond de organisatie daar trouwens erg rommelig! Inschrijving en begeleiding door een paar studenten voor wie dit een bijbaan is en GEEN KOFFIE!

Tot zover!

Dag Koen

kijk, jullie ook hier een draad gemaakt :). Wat fijn als het zo voorspoedig gaat! Bij ons is nog niet zeker of het uberhaupt met onze skills gaat lukken :-( maar we zijn het wel aan het proberen. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het heel wat rust geeft als je weet dat het vooral een kwestie is van de juiste papierwinkel verzamelen. Dat heb je zelf in de hand ;-).

Ik was alleen even verbaasd dat je de IELTS al hebt gedaan. Ik dacht dat je daar beter mee kunt wachten tot je je skill erkend hebt. Maar ik heb er geen verstand van hoor, dat moeten we allemaal nog gaan uitvinden. Ben ik er dan nu (te) laat mee? Als het met mijn skill lukt dan moet ik ook een 7 voor de IELTS halen. Je hoort er erg wisselende dingen over, de een vindt het heel moeilijk en de ander heel makkelijk :huh:. Fijn dat jij het in elk geval goed te doen vindt, dat geeft de burger moed :roll:. Wat ik me afvroeg: is het op de computer of allemaal handgeschreven? Ik las dat je voor het schrijven twee teksten moet maken van xx woorden. Over het algemeen type ik leesbaarder dan dat ik schrijf, tegenwoordig...
En je krijgt er geen koffie?? Dat is heel belangrijk om te weten, want dan neem ik wel een thermosje mee! Je kunt zoiets toch niet zonder koffie <_<.

Spannend allemaal hoor :up:!

groetjes

Dag Koen

kijk, jullie ook hier een draad gemaakt :). Wat fijn als het zo voorspoedig gaat! Bij ons is nog niet zeker of het uberhaupt met onze skills gaat lukken :-( maar we zijn het wel aan het proberen. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het heel wat rust geeft als je weet dat het vooral een kwestie is van de juiste papierwinkel verzamelen. Dat heb je zelf in de hand ;-).

Ik was alleen even verbaasd dat je de IELTS al hebt gedaan. Ik dacht dat je daar beter mee kunt wachten tot je je skill erkend hebt. Maar ik heb er geen verstand van hoor, dat moeten we allemaal nog gaan uitvinden. Ben ik er dan nu (te) laat mee? Als het met mijn skill lukt dan moet ik ook een 7 voor de IELTS halen. Je hoort er erg wisselende dingen over, de een vindt het heel moeilijk en de ander heel makkelijk :huh:. Fijn dat jij het in elk geval goed te doen vindt, dat geeft de burger moed :roll:. Wat ik me afvroeg: is het op de computer of allemaal handgeschreven? Ik las dat je voor het schrijven twee teksten moet maken van xx woorden. Over het algemeen type ik leesbaarder dan dat ik schrijf, tegenwoordig...
En je krijgt er geen koffie?? Dat is heel belangrijk om te weten, want dan neem ik wel een thermosje mee! Je kunt zoiets toch niet zonder koffie <_<.

Spannend allemaal hoor :up:!

groetjes

Daar ben ik ook blij mee! Had die ouwe toch gelijk toen ie zei dat ik beter eerst een vak kon leren ;-)
Wel moet ik met het CDR de mensen van Engineers Australia overtuigen van mijn skills.
Zoals gezegd wil ik mijn aanvraag uiterlijk 1 juli 2011 inleveren en IELTS moet bij voorkeur niet ouder zijn dan 1 jaar dus dacht ik: "laat ik het nu maar doen" dan heb ik die 1e stap alvast gezet.

Mijn gevoel over de test is dat wanneer je zelf de inschatting maakt van je eigen kennis en kunde dat een 7 haalbaar is, dan is het dat ook.
Het is toch vooral een kwestie van goed opletten en inderdaad is alles met de hand! Bij de luister- en leestest moet je al je antwoorden met potlood op een soort ponskaart invullen.
De schrijftest is inderdaad het schrijven van 2 stukken: 1 brief en 1 essay (zeg maar opstel) van respectievelijk 150 en 250 woorden.
Bij het schrijven kreeg ik al snel kramp in m'n hand, ik ben nix meer gewend wat dat betreft :) het is allemaal toetsenbord tegenwoordig.
De spraaktest vond ik wel leuk; eerst wat koetjes en kalfjes en daarna wat vragen over een onderwerp. In mijn geval: wat voor eten ik als kind lekker vond en of ik dat nu ook nog zo was. Ook moet je 1 tot 2 minuten een monoloog voeren over een gegeven onderwerp. Voor mij: wie vindt je een leuke radio/tv presentator, wat doet ie en waarom vindt je hem/haar zo leuk?

Groet, Koen

Zoals gezegd wil ik mijn aanvraag uiterlijk 1 juli 2011 inleveren en IELTS moet bij voorkeur niet ouder zijn dan 1 jaar dus dacht ik: "laat ik het nu maar doen" dan heb ik die 1e stap alvast gezet.

Hoi Koen,

Vanaf hier: nog welkom op het forum!

Volgens mij mag de IELTS 2 jaar oud zijn. Al maakt dat nu verder niet meer uit voor jullie.
Ook dacht ik dat het wel degelijk mogelijk was om het op de computer te doen. Maar het kan ook zijn dat 't alleen geldt voor Academic IELTS. Misschien toch eens informeren, Lamarck. En jij trouwens ook nog welkom hier!

Succes allebei :up:

:smile:
Marika

Hoi Koen,

Ik hoop op een goede Ielts uitslag voor jullie!! :up:

In Utrecht is toch een grote kantine bij de examenlocalen?
Vorige keer dat wij daar waren was er van alles te krijgen tot warme maaltijden aan toe :wink: :smile:

Groeten Steven

Zaterdag de uitslag van IELTS binnen. Dik tevreden:
L: 9,0 R: 8,5 W: 7,0 S: 8,5

Overall band score: 8,5!
De eerste 25 punten zijn binnen :)

Congrats Koen, da was een makkie! Wat een goeie uitslag!

Nu, op naar de volgende stap!

Welkom op het forum trouwens, groetjes, Betty

Hi Koen,

gefeliciteerd met die mooie cijfers! Maaruh.. De Bakkers going West? Vliegen jullie via Amerika? :)

Back