De facto vanuit Oz: VOG en birth certificate

Annemiek1

New Member
Hoi allemaal,

Een vraag: ik ben bezig met de aanvraag voor het de facto-visum en heb wat vragen over de documenten die ik uit Nederland over moet laten komen.

VOG: is het nou het handigst om je ouders te machtigen en te zorgen dat de Australische ambassade in Den Haag het formulier naar hun opstuurt, waarna zij naar de gemeente kunnen, of is dat juist een onnodige omweg? En hoe machtig je je ouders? En klopt het dat het aanvraagformulier maar voor ongeveer een derde ingevuld is, aangezien je het werkgeversgedeelte volledig overslaat? Voelt heel tegennatuurlijk, een formulier niet volledig invullen ;).

Birth certificate: gaat het hier om een geboortebewijs/geboorteakte? De website van mijn gemeente (Deventer) is heel onduidelijk en ik kan dus echt niet vinden hoe ik dat nu weer aanvraag.. Iemand ervaring?

Bedankt alvast!

Annemiek
 
Woww, wat goed!! Wat stom dat ik dat zelf niet kon vinden, ik denk dat ik op de verkeerde term heb gezocht. Jij bent er duidelijk veel handiger in dan ik zeg, sjonge..
Ik heb hem direct aangevraagd. Het lukte ook zonder DigiD gelukkig, die kan ik namelijk niet meer gebruiken aangezien ik er destijds nooit aan gedacht heb m'n nummer te wijzigen, en ik niet meer in de GBA sta ingeschreven. Nu maar hopen dat dat verder geen problemen oplevert (en dat t.z.t. ook maar eens gaan uitzoeken ;)). In ieder geval superbedankt!
 
Back
Top