De knoop

Bas en Kerstin

New Member
Hallo allemaal .
Wij Bas en Kerstin hebben ons onlangs voorgestelt op het forum en lezen allerlei verhalen over jullie ervaringen met veel plezir.
Wij zijn ook nog bezig de definitieve knoop door te hakken.
Dat wil zeggen , Kerstin is daar nog mee bezig,voor mij is het eigelijk al duidelijk.
Maargoed dit soort beslissingen moet je samen maken.
Zij heeft het in Nederland best naar haar zin ,maar Australie lust ze ook wel .
Ze is tevreden met wat ze nu heeft en dus wat bang om dat allemaal op het spel tezetten , want te toekomst is onzeker.
Het is ook wel logisch maar ze wil zich toch orienteren en daar ben ik heel blij om.
Daarom zou ik jullie willen vragen"zijn er mensen onder jullie met soort gelijke ervaringen? en zouden jullie die dan willen beschrijven.
Alvast bedankt  Groetjes Bas en Kerstin

Hi Bas en Kerstin,

Helaas kan ik jullie niets vertellen als antwoord op jullie vraag, aangezien mijn vriendin (Katrina) het hier in Nederland helemaal gehad heeft (net als ik trouwens) en wij dus beide heel graag terug gaan naar Australie.

Ik wens jullie heel veel succes met het nemen van een besluiten en het doorhakken van die knoop.

Ik weet zeker dat jullie antwoorden krijgen waar jullie wel wat aan hebben.

Gr.Koen

[quote author=Bas en Kerstin link=topic=4191.msg52065#msg52065 date=1142507325]
Ze is tevreden met wat ze nu heeft en dus wat bang om dat allemaal op het spel tezetten , want te toekomst is onzeker.
[/quote]

ik weet precies wat ze bedoelt, wij hebben precies hetzelfde, maar toch wel de knoop doorgehakt om te gaan.
Wij hebben een eigen zaak die in de verkoop gaat, en dat doet best zeer als je alles zelf opgebouwd hebt. Je laat je vrienden en familie achter, met ouders van in de 70, daar zullen we het nog moeilijk mee krijgen.

Wij zijn hier ook best redelijk tevreden maar Australie lokt heel erg. Je kunt beter spijt krijgen van de dingen die je doet dan die dingen die je niet gedaan hebt, heb ik eens ergens gelezen.
De toekomst is in Nederland toch ook onzeker.
Succes met beslissingen nemen.

Groetjes
Ineke

Wat bij mij heeft geholpen is dat het een heel proces is geweest waarin ik Australie steeds beter heb leren kennen (met alle voors en tegens, want die zijn er ook!)
Ik weet niet in hoeverre jullie al kennis hebben gemaakt met het land en zijn gewoontes?
Misschien toch eerst nog 1 of 2 keer erheen om een orientatiereis te maken???

Dan nemen de onzekerheden af en weet je beter waar je aan begint. Dan is de kans op teleurstellingen kleiner. En je moet altijd maar bedenken: wordt het echt helemaal niks en voel je je doodongelukkig, kun je altijd nog terug! Gelukkig is het niet meer zoals vroeger, 6 weken op de boot en alleen maar brieven schrijven................

henriette

Hoi Bas en Kerstin

Welkom op het forum, en sterkte met De knoop :-D

Groetjes Sander :up:

Daar sluit ik me bij aan, met die knoop doorhakken  :wink: :wink: dus

Welkom en veel succes en plezier op dit forum

groetjes Miranda  :)

Tja, een eenvoudige keus is het niet hé.... Hans en ik vertrekken ook zonder dat we écht een job in het oog hebben, we laten hier veel achter...we kregen zelfs een huis gratis ter beschikking, goeie job....maar het heeft altijd ergens gekriebeld...;Oz zat altijd in ons hoofd en we merkten dat we daar niet van af geraakten. Uiteindelijk, geld en een job is erg goed, én handig.... maar we merkten dat als we ons hart niet volgden en het PROBEERDEN in Oz, dan zouden we nooit gelukkgi zijn....je kan nog altijd terugkomen hé ....als het niet goed gaat of oz, zijn dat geen vreselijke drama's zoals vroeger, nu kan je gewoon hup weert vliegtuig op...oke, je begint opnieuw...maar je lééft tenminste......in tegenstelling tot vele zombies die je hier ziet lopen....zijn die zoveel gelukkiger?
Het is allemaal érg persoonlijk, kijk diep in je binnenste...daar zit het antwoord, gewoon effe luisteren....  :up:

S

Hoi,

Ook wij zaten(zitten) met het zelfde dilemma. Ik ben helemaal verkocht, mijn vrouw had haar twijfels, maar is inmiddels toch wel enthousiast geworden. Zeker zal ze wel nooit zijn, maar ze is nu eenmaal de eeuwige twijfelaar.
Om meer zekerheid te scheppen gaan we in mei een orientatie vakantie doen in Australie, misschien dat dat uitkomst brengt?

[quote author=Wilbert67 link=topic=4191.msg52093#msg52093 date=1142536862]
Zeker zal ze wel nooit zijn, maar ze is nu eenmaal de eeuwige twijfelaar.
[/quote]

Hé, hoe kan dat? Ik ben toch echt niet met Wilbert67 getrouwd maar wat hij schrijft lijkt wel over mij te gaan :-D.

Acht jaar heeft het bij mij geduurd voordat ik DE KNOOP durfde door te hakken. Jeroen wist al voordat we ooit in Oz geweest waren dat hij hier wou wonen maar ikke niet. Ik vond het moeilijk de beslissing te nemen alles achter te laten maar uiteindelijk, na veel overwegingen, was ik in 2004 zover dat ik het aandurfde want niet geschoten is altijd mis en wat Sara ook aangeeft, als het niet lukt, kan je altijd terug en begin je gewoon weer opnieuw.

Ik ben nu een half jaar in Oz en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en ik wil hier, zoals ik er nu tegenaan kijk, ook NEVER NOOIT NIET meer weg.

Succes met het doorhakken van jullie knoop.

Erna

Hi Bas & Kerstin,

Ondanks het feit dat mijn partner Australische is, een huis heeft in Yamba, we een redelijk financiele buffer hebben weten op te bouwen in de afgelopen drie jaar in Nederland heeft "de knoop" mij toch meerdere malen 's nachts wakker gehouden.

Nu we alles rond hebben (visa, tickets etc etc.) is er een last van mijn schouders afgevallen, we gaan ervoor. Ik ben er wel van overtuigd dat je alles moet relativeren; het gras is niet groener aan die andere kant. En zoals eerder al werd aangegeven je kan altijd nog terug mocht het echt niet bevallen.

Honderd procent zekerheid vindt je nergens ook niet in Nederland.

Succes met de knoop! :?

welkom op dit gezellige forum en als er iets is om je vriendin gerust te stellen dan vraag je het maar gewoon. 99 % van de gevallen krijg je antwoord. Succes met jullie plannen

Hallo Bas en Kerstin,

Beetje laat, maar nogmaals welkom op het forum  :hi:

Succes met 'de knoop', ik hoop dat de antwoorden van andere forumleden jullie geholpen hebben.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Back