De kogel is door de kerk. Wij gaan er voor!!!

Hoi allemaal,

Wij zijn Daniel en Esther, 35 en 32 jaar oud. Wij hebben 2 kids van 7 en 4 jaar oud. In april zijn wij voor 5 weken naar Australie geweest en hebben de oostkust gezien.
Wat een fantastisch land. Voor onze vakantie hadden wij al de plannen om te emigeren naar Australië, maar waren er nog nooit geweest. NU WEL!
Ons besluit staat vast en we gaan ervoor. We hebben een kansbeoordeling door M2A laten doen en deze is POSITIEF!
Ik ben intensive care verpleegkundige en mijn man is politie-agent.
Het enige struikelblok is de IELTS test, die ik (esther) op Academic niveau moet afleggen en min. een 7 op ieder onderdeel moet behalen. Dus mijn studie Engels is begonnen.
Ik ben al een tijd aan het rondneuzen op deze site. Wat een boel informatie.
Voor diegene die ook willen/gaan emigeren, veel succes met alles!

Groetjes,
Daniel en Esther

Succes met het visumtraject! Weten jullie al waar je wilt gaan wonen? En Daniel, wat voor werk wil jij hier gaan doen?
Oh en welkom op het forum :)

Hmm ik zag '1 post' onder jullie naam in het testtopic staan en ging er dus niet van uit dat hier ook nog een post zou staan. Misschien tellen posts uit het testforum niet.

Anyway, welkom en geniet van de kennis en gezelligheid op Xpdite.

Welkom op het forum!! Naar welke stad/regio gaat jullie voorkeur uit?

Succes met alles!

Hmm ik zag '1 post' onder jullie naam in het testtopic staan en ging er dus niet van uit dat hier ook nog een post zou staan. Misschien tellen posts uit het testforum niet.

Volgens mij heb je dat inmiddels uitgetest :lol: en.. wat zijn je bevindingen ????

Welkom
afro.gif

Dank je wel voor jullie reacties! Erg leuk om te lezen.

Wij willen ons gaan vestigen in Queensland en ergens tussen de sunshine coast en Townsville. Voordat we op vakantie naar Australie gingen, hadden we rondom Brisbane in ons hoofd. Dit wordt het niet. We vinden de stad (ook de buitenwijken) nog veel te druk. We willen ons gaan vestigen in een plaats waar een groter ziekenhuis staat met een intensive care. Dus dat zal óf de sunshine coast worden (daar wordt een groot nieuw ziekenhuis gebouwd, in de buurt van Caloundra/Maroochydore, Rockhampton of Townsville.

Daniel werkt nu bij de politie, maar hem maakt het niet uit waar hij straks gaat werken. De politie daar wordt het waarschijnlijk niet, omdat hij daar helemaal opnieuw moet beginnen en weer 9 maanden opleiding moet doen. Daar zit hij niet op te wachten.

Het belangrijkste is dat ik straks werk vindt.

Jullie ook allemaal veel succes met alle voorbereidingen!

Groetjes

Welkom op het forum! :up:

Posts in het test forum tellen inderdaad niet mee.

:hi:
Heel veel succes met het visumtraject en het studeren. De IELTS was het grote struikelblok voor m'n man maar dankzij zijn doorzettingsvermogen en een aantal cursussen is het hem eindelijk gelukt. De aanhouder wint! Met M2A zitten jullie goed! :up:

Hoi!

Klinkt goed, leuk en spannend! Dat is ook de regio waar wij uiteindelijk naartoe willen. Waarschijnlijk moeten we wel eerst 2 jaar naar NSW (naja, eigen keuze, maar toch :) ), maar dat is vast geen straf.

Welkom hier!

Groet,

Kim

hallo Daniel&Esther,

Nou veel succes en plezier de aankomende tijd :up:
Wij zijn ook een redelijk jong gezin ( paps en mams 38 en 34 jaar) en kids (10 en 13 jaar), en bij ons is het eigenlijk net omgedraaid. Mijn man is eigenlijk de aanvrager( zit in de IT) en ik ben politieagente. Ik wil eigenlijk wel als agente verder in Australie, kan mij eigenlijk niet echt iets anders voorstellen om te doen...moet wel nog even uitzoeken hoe dat allemaal werkt!!:roll: .
Wij zijn inmddels bijna klaar, zijn nu met VOG en keuring bezig en dan wordt het afwachten of het een visum grant wordt voor onze 176 :lol: :lol:
Ook wij zijn met move2 in zee gegaan, en wij hebben de afgelopen tijd veel ja,nee,ja nee periodes gehad, en het was erg fijn om de steun te hebben die we toen kregen, ze zoeken oprecht naar alle mogelijkheden om je naar Australie te krijgen, en hopelijk kunnen wij binnenkort zeggen dat dit bij ons ook gelukt is......

Maak veel gebruik van het forum, bijna alles kun je hier wel vinden,en anders even een topic starten......

gr didado :rolleyes:

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder. Inmiddels hebben we de IELTS-test gedaan. Helaas heb ik hem niet gehaald, desondanks was ik wel heel tevreden. Ik had allemaal 6-en. Moeten helaas 7's zijn. Maar voor mijn gevoel is er wel hoop, aangezien mijn voorbereiding voor de IELTS niet optimaal was. Nu heb ik nieuwe boeken gehaald, gericht op de IELTS test. 21 januari ga ik hem over doen. Mijn man heeft hem wel gehaald. Maar ja, hij moest gemiddeld een 4,5 halen
embarassed.gif
.

Ondanks dat het nog wachten is op de IELTS-test hebben wij 2 maanden geleden ons huis al wel in de verkoop gezet. Aangezien de huizenmarkt dramatisch is en je niet gek moet staan kijken als je huis over 2 jaar nog niet verkocht is.

Zal je altijd zien, afgelopen week hebben wij ons huis verkocht!!! We gaan nu huren. Velen zullen denken, waarom niet eerst gewacht tot alles rond is? Wij hebben sowieso plannen om weg te gaan. Gaat Australie niet lukken, dan gaan we wel elders kijken.

Nou ik wens iedereen die nog met de visumaanvraag bezig zijn heel veel succes! En iedereen die dit leest en op het forum actief is, alvast hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2012! Hopelijk dat er veel visumaanvragen gehonoreerd worden!!!

Groetjes,
Esther

Back