De Krakertjes

Krakertjes

New Member
Ja wij zijn vandaag naar vijfhuizen geweest naar de lifestyle event (viel beetje tegen eerlijk gezegd).
Maar toch ff snel met wat bureau's gekletst!
En zeiden eigenlijk allemaal hetzelfde namelijk:
De opleiding van Bart laten goedkeuren door de TRA, en als deze erkent is
dan werkervaring (12 van de 18 mnd) opdoen!
En gaan met die banaan hihi Maar zover is het dus niet!
We zijn natuurlijk HEEEEL BLIJ met dit nieuws..
En gaan nu dus de eerste stap zetten.
Alles uitzoeken hoe het in zijn werk gaat om een TRA aan te vragen dus mensen..
ROEPT U MAAR
ik ga natuurlijk weer searchen, en na de tip van de kallies om alles in 1 gesprekje te laten controleren
voor het allemaal op te sturen!
Bart gaat de zolder op voor de diploma's en dan gaan we dus een spannende tijd tegemoet JOEHOE!
:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
:cool:Groetjes de krakertjes! :cool:

Veel succes met het vinden van de diploma's!  Klinkt in ieder geval positief voor jullie  :up:

Jups!!
We hopen dan ook dat die bureau's gelijk hebben...
Ik Ga denk ik toch nog ff een meeltje sturen naar Rob.. hoezo onzeker hihi :)
Ze zeiden ook zo van wat voor opleiding ja kok dus..
Ow kok!
Hoeveel jaar 2?
Nee 7 oww 7 years?
Well that's more then enough..
hihi
Fijn zo, alleen nu moet de TRA dit dus ook nog zo vinden..
En dan kunnen we gaan beginnen met de werkervaring hehe
hahaha Bart en kook
whoehoe niet koken thuis nee want met een kok in huis hoeft dat niet he!!
:p :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :p

Spannend hoor! Veel succes met de grote verzamelstrijd  :up:.

Groetjes,
Lela

jups ik ben hier en daar al wat aan het lezen POEH HA
nieuwe hobby erbij..
hmm maar wat ik me dus ook afvraag wat me dus ook wel zo onzeker maakt dus.
is..
Dat hun zeggen tra aanvragen om je opleiding te laten goedkeuren..
Maar is het niet zo dat als je de TRA aanvraagt je ook al de werkervaring moet hebben?
Of kun je die na goedkeuring opdoen en na 12 mnd de visa gaan aanvragen..??
Hmm slim dat ik nu met deze vraag kwam en niet daar hehe
Iemand die het weet..
Ow ja en kallie jullie hebben net alles geregeld voor de TRA enzo en goedkeuring enzo dussuh kom ons maar helpen! hihi
p.s. lees je inbox berichies eens!!
:p

Nou ik had dus een meeltje gestuurd naar Rob Breumelhof met de vraag over de TRA.
Maar blijkbaar kon hij hier geen antwoord op geven.
Niet omdat hij het niet weet maar omdat hij nu ineens geen vragen meer wilt beantwoorden.
Omdat er veel niet-klanten vragen stellen en dit teveel tijd kost.
Dus hij kan wel een heel meeltje vol schrijven over het feit waarom hij het niet doet..
En waarom mijn email adres eerst Sanne blabla was en nu eindelijk mijn achternaam erin staat etc..
Kom op zeg ik was 12 toen ik hotmail aanmaakte dan zet jeje achternaam er nog niet in.
Maar afijn nu heb ik dus op die laatste cruciale vraag geen antwoord..
En dit vinden wij NATUURLIJK niet leuk!!!
Want wij willen graag eerst antwoord of we nu wel of niet een TRA aan kunnen vragen.
Want het bureau wat ons daar heeft geholpen, hebben we na 5 minuutjes nog niet zo'n vertrouwen in gekregen.
Een erge domper dus en dus nog niet bezig met het papierwerk hier :(
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ps. Ik hoop dat Kallie nog die contactpersoon heeft voor mij waar ik terecht kan??
Maar ze reageerd nog niet op mijn persoonlijke berichies  :cry:
Dus iedereen zeg ff tegen Kallie of ze contact op wil nemen.
Thanx alvast!
Groetjes,
de krakertjes

Wij zijn aan ons visa geraakt via het Migration bureau en daar kon je een gratis eerste kennismaking krijgen, een eerste gesprek waarin ze je kansen nagaan. Kan je dat ni krijgen bij dat buro van RB?
Daar kunnen ze dan toch al veel vragen beantwoorden, niet?

Sara

Hallo Krakertje,

Ik heb je vraag al lang beantwoord. Verwijder je soms gelijk je binnenkomende mail?

Schrijf je vanavond, heb weinig tijd nu.

Mariette

Hoi Krakertjes ,ik denk dat jullie eerst voor de werkervaring moeten gaan en op het moment dat je die hebt ,begin je met de TRA op te sturen .Niets weerhoudt jullie om nu al alles beginnen op te zoeken en te verzamelen .
Groetjes ,Kat

ps /Moest je vragen hebben ,bel maar aan he  :-D

Je skills assessment is ook deels gebaseerd op de jaren werkervaring die je hebt.
Als je nu eerst je stukken indient bij TRA zullen ze worden afgekeurd op grond van te weinig werkervaring.
Zonde van je geld, tijd en energie zou ik zo zeggen.

Mariette

Sarabees dit hebben we dus gedaan en dit was hun advies gelijk TRA aanvragen vandaar de verwardheid!
Nou kallie geen pmtje gehad geen email en neej ik wis nix!!
Ik heb het gewoon niet ontvagen :(
Mocht je nog een berichie willen sturen graag want dan nemen we alsnog contact op om rond de tafel te gaan zitten :p
Nou mijn logica is dus ook eerst werken en dan pas aanvragen..
Maar bart zijn logica snap ik ook wel..
Hij zegt eerst tra en als ze de opleiding goedkeuren begin ik pas!
Anders ga ik straks als kok werken en zeggen ze ja opleiding voldoet niet alleen de werkervaring
heeft ie een jaar gewerkt en telt het diploma niet :S
Dus dan heeft hij 1 jaar uit zijn naad gewerkt voor niets..
en hij zegt voor 300 euro weet je of het wel of niet kan..
Nou ik vind het anders aardig wat geld hoor!!
En waarom niet na 1 jaar werkervaring proberen maar snap zijn kant ook wel hij moet dan veeeel gaan werken dus ja :(
en hij belde vandaag ook we gaan de tra aanvragen maja ik zie het dan niet zo zitten ik wil eerst nog een gesprek met een bureau of persoon
dus kallie stuur dan maar liever een pm ipv mail omdat de mail blijkbaar al fout is gegaan zou ik wel fijn vinden!
Dan kan ik een afspraak gaan maken en dan zie ik wel wat het gaat worden
eerst de werkervaring of eerst de tra zucht.
Nou hier dus op een laag pitje met 32 graden :p

Ik weet niet precies hoe alles bij de TRA in z'n werking gaat, maar een assessment is gewoon een beoordeling van je diploma's en je werkervaring. Bij de ACS kun je niet eens een skills assessment doen zonder dat je voldoende werkervaring hebt. Ja je kunt het wel doen, maar je krijgt dan een negatief antwoord en je bent je geld kwijt. Niet slim dus...

Volgens mij geldt het bij de TRA ook dat je gewoon voldoende werkervaring moet kunnen aantonen, omdat je anders geen positief antwoord krijgt.

Dus eerst de werkervaring en dan pas de TRA assessment

Ik zei hiervoor al in een eerder reply, zonder werkervaring krijg je je skills never assessed dus zonde van je 300 euro de tijd en al de energie die je er in gaat stoppen.

En nog wat 300 euro is misschien veel geld, maar al met al gaat het je nog veel meer kosten, ben je je IELTS (2 x) vergeten je medicals (3 x), bloedonderzoek (2 x)en de X-rays(2 x)?
En wat dacht je dan uiteindelijk nog van de visumaanvraag zelf? Dat is ook geen k.....p.s.
Dus zeg ik maar zo als jij nu 300 euri weg wilt gooien, is dat jullie keuze.

Voor niks gaat de zon op en de aanvraag kost ons allemaal geld, Trouwens hoe meer kinderen hoe meer het kost.
Wees blij dat er iig een mogelijkheid is om binnen te komen, want met Bart's huidige werk komen jullie niet binnen.
Heb jij dan geen beroep of opleiding misschien die voorkomt op de Sol en/of MODL lijst.
Er zijn trouwens meer mensen hier op het forum die hun oude beroep op hebben moeten pakken alleen voor de Skills Assessment, ook zij hebben een behoorlijke veer moeten laten.
Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Groetjes, Mariette

p.s. meerder mailtjes van in die tijd schijnen niet aangekomen te zijn, weet niet meer wat ik toen geschreven hebt, maar ik denk dat ik nu je vraag ruimschoots heb beantwoord.

He krakertjes!

Hoe ist??Ik ben het met bovenstaande antwoorden eens,je man zal toch eerst genoeg werkervaring moeten hebben want TRA schijnt zeer lastig te zijn,anders was het voor mij ook een makkie!
Maar zoals je hier op het forum kunt lezen is het voor niemand makkelijk,de meesten moeten offers brengen.
Veel succes in elk geval.

Zo weer eventjes een updateje hoor!
lang niet meer geweest!
Nou ik heb hem zover hihi
Hij is gaan solliciteren en de eerste de beste is hij al aangenomen!
Hij is begonnen voor 20h pw bij zijn eigen baan!
pfff druk druk dus!
Maar het moet toch minimaal 20h pw zijn he? anders telt het toch nog niet?
En dit is tot September en dan kijken ze verder of hij daar nog kan blijven of ergens anders..
Maar vanaf September gaan we voor de fulltime voor 1 jr dan nog!
Want dan is de kans groter dat hij goedkeuring krijgt en zien wij elkaar ook weer wat meer :)
Dus de eerste stap is gezet!!
Als hij straks full-time aan de gang is met 1 jr contract dan ga ik dus ondertussen alles uitvogelen van de TRA!
pfff haha ik hoop dat ik er uit kom :)
En anders zijn jullie er nog om mij te helpen hihi!
Nou jullie zijn weer eventjes up 2 date!
groetjes de krakertjes

Back