de laatste loodjes

Joke

New Member
Hoi allemaal,

We zijn eindelijk aan de laatste loodjes bezig  :dizzy:.
We hebben ons huis verkocht  :happy:en zitten voor de time being nu in een huurhuis tussen de ingepakte verhuisdozen. Mijn neef heeft afgelopen vrijdag een interview gehad bij Centrelink en is meteen aangenomen als assurer  :dance:. We hebben de medicals (bloedtest, dokter en rontgen) vorige week nog een keer over moeten doen, want anders kwamen we in de knel met de entrydate van ons visum en ook hebben we het antecedentenonderzoek nog maar een keer gedaan. de medicals  hadden we vorig jaar in juli al gedaan in OZ, dus een tip voor degenen die aan het begin staan van de visumaanvraag, doe deze dingen niet te snel (extra kosten tezamen 500 euro voor drie personen + 60 euro voor de Dutch Policechecks). Ook moest Dimia nog een keer een (veel uitgebreidere) workreference hebben. Ze vonden de vorige veel te summier en we moesten ook nog een organogram inleveren. Ik zou niet weten wat ze nu nog zouden willen en het lijkt me dat als zelfs het interview met Centrelink er geweest is je dan toch echt wel het visum krijgt ???? :happy: Ik heb geen idee hoelang het nu nog gaat duren, maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst.

Groetjes
Joke
 
Ja, het valt niet mee he, al dat wachten op antwoorden en totdat je eindelijk weg mag gaan.
Veel succes met de voorbereidingen van alles en ik hoop dat alles in orde komt.
 
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis en veel succes verder (ook nog met het wachten op het uiteindeijke visum).

Groetjes Miranda  :)
 
Mooi hoor, huis verkocht!

Het zal nu idd niet zo heel lang meer duren hoor, sterkte met wachten!

groetjes
 
Ziet er al met al toch goed uit, Joke?  :up:
                                      Nog even de schouders eronder, joh. :)


groetjes
 
[quote author=Joke link=topic=2583.msg27806#msg27806 date=1126772198]
Ook moest Dimia nog een keer een (veel uitgebreidere) workreference hebben. Ze vonden de vorige veel te summier en we moesten ook nog een organogram inleveren. Ik zou niet weten wat ze nu nog zouden willen en het lijkt me dat als zelfs het interview met Centrelink er geweest is je dan toch echt wel het visum krijgt ???? :happy: Ik heb geen idee hoelang het nu nog gaat duren, maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst.

Groetjes
Joke
[/quote]

Joke,

Over de laatste loodjes: Inderdaad, die wegen behoorlijk zwaar. Ook wij merken dat (zie ook onze ´laatste stand van zaken´). We zijn nu in totaal al ruim 1,5 jaar bezig met het hele verhaal. En totdat je de grantletter krijgt, blijft er altijd een stukje onzekerheid knagen. Heel herkenbaar dus allemaan.

Nog even een vraagje over het verzoek van Dimia voor een uitgebreidere workreference... Hebben ze dat gevraagd in de zelfde brief waarin gezegd werd dat je de medicals, politieverklaring etc mocht gaan doen? Of kwamen ze daar later nog mee ?

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ja inderdaad, alles werd in 1 x gevraagd. Dat is nu alweer zo'n maand geleden, maar de mensen bij Dimia hebben te maken met een reorganisatie waardoor de post ook enorm schijnt te vertragen en het langer duurt voordat er iets op hun bureau ligt.  :whisper: En bovendien is het aantal aanvragen zo groot als nooit tevoren.

Elders in een draadje zag ik dat het vanaf het interview bij Centrelink en terugsturen van medicals etc. nog zo'n 15 a 20 dagen duurt voordat je het visum krijgt(austimeline.com) maar in dit tempo tel ik er nog maar wat dagen bij op  :sleep:

Hoop voor jullie dat het nu ook allemaal snel rond komt.

Groetjes
 
Joke,

Inderdaad hebben wij ook gemerkt dat er bij Dimia wat aan de hand is. Drie opeenvolgende berichten kwamen van 3 verschillende mensen (case-officers). Wij rekenen er zelf een beetje op dat (uitgaande dat Centrelink de goedkeuring deze week doorstuurt naar Dimia) het een aantal weken zal duren voor we de grant-letter ontvangen.

We hopen dat jij gelijk hebt, en het eerder 10 a 15 dagen is natuurlijk..;-).

Maar goed, zolang het huis ook nog niet verkocht is, maken een paar weken meer of minder ook niet zo heel veel uit.. Behalve dan dat je natuurlijk wel de zekerheid wilt hebben van de sticker in je paspoort ..  :|

M.vr.gr.

Perthpete
 
Mijn neef heeft gisteren een officiële brief van Centrelink ontvangen waarin staat dat hij is aangenomen als assurer en verder stond erin dat op 16 september alles is doorgezonden naar Dimia. :clap:
Ik noemde een tijdsbestek van 15 a 20 dagen en geen 10 a 15 dagen, maar ik begrijp dat bij jou de tijd waarschijnlijk ook niet snel genoeg gaat hihi.  :lol1:

Goh, dat jullie al 3 verschillende case officers hebben gehad zegt toch al heel veel. Gelukkig hebben we het er tot nu toe bij 1 kunnen houden en ik hoop dat zij binnen niet al te lange tijd wat van zich laat horen, want ik wil natuurlijk wel graag weten of ze alles heeft ontvangen. Ergens zag ik in een draadje dat de medicals van een stel hier op het forum zoek waren geraakt en pas na een week of 4 bij Dimia boven water kwamen, het zal je maar gebeuren ........................
 
Back
Top