de plannen van auktje en diderick

auktje

XPdite Sponsor
hallo allemaal
ons besluit staat vast maar we moeten nog beginnen.
vorig jaar kwamen we bij toeval in contact met iemand die al 17 jaar in aus
woont zijn relaxte manier van leven zette ons aan het denken we gingen dingen
uitzoeken dit forum veel lezen en kwamen tot de conclusie wij willen ook.
maar hoe doe je dat via mve 2 kwamen we erachter dat diderick op zijn beroep
en papieren een visum kan krijgen als alles goed gaat want zoals ik wel lees zijn
er vele wegen die naar rome leiden.
wat een papierwinkel zie er wel tegen op maar het is het waard 1 zeer moeilijk
punt hebben we al overwonnen fam en kennissen inlichten de meeste waren
gelukkig positief.
maar mijn dochter van 17 wil niet mee eerst razend enthousiast maar toen ze bedacht wat
ze achterliet wou ze niet meer dus zijn de plannen iets opgeschoven kunnen we ook nog lekker
sparen .
2jaar geleden hebben we een huis gekocht compleet verbouwd daar gaat ons spaargeld als dat
met de verkoop maar weer terugkomt wat kan een mens rare sprongen maken als je mij dit 2 jaar
geleden hadden gevraagd had ik gezegd dat ze gek waren.
maar goed onze dochter moet eerst goed gesetteld zijn voor we met een gerust hart kunnengaan
kallie bij deze onze topic ik heb geprobeerd berichtjes te sturen :lol: :grin: maar ik kan er volgens mij
niks van.
alle tips zijn welkom
groetjes auktje diderick

Hi Auktje en Diderick,

Allereerst welkom op het forum :hi:

Kheb je net in Lela's topic al kort het een en ander uitgelegd, zoals je nu weet wilde Rene eerst heel graag toen weer niet en weer een beetje.
En dat in een tijdsbestek van twee jaar.
Ik ben nu zo ver dat als hij besluit om voorlopig in Nederland te blijven (na valideren van zijn visum) dat ook goed zal komen.
Uiteindelijk zal hij toch of nieuwsgierig worden, heimwee krijgen whatever en alsnog komen.
op een gegeven moment zou hij toch uitvliegen. Hij doet een horeca opleiding, en heeft al gedacht over een cruiseschip, resorts etc.
Dus ook als wij niet weg zouden gaan zou hij misschien al snel het ruime sop kiezen.
Geloof me, ik heb hier echt twee jaar over gedaan om zowel hem als het ideen los te kunnen laten.
Tenslotte is 20000 km ver weg, zeker als het om je kind gaat die tussen kindzijn en volwassen worden inschommelt.
Maar sinds kort heb ik er een beter gevoel over. En het gekke is hoe luchtiger ik erover denk hoe positiever hij het benadert.
Ik heb hem op een gegeven moment gelaten en hebben we er een tijdje niet meer over gepraat of kenbaar gemaakt dat wij ook onze angsten hebben.
Wel heb ik hem beetje bij beetje in laten zien dat er zoveel meer mogelijk is in Australie en dat met wat hij in het leven wil hij hier in Nederland meer vastloopt dan dat hij daar zal doen.
Heel langzaam is hij het toen van een andere kant gaan benaderen.
Dus forceer niets en laat heel af en toe de positieve dingen zien die dit te bieden kan hebben. Mogelijk zal ze heel negatief reageren en zich afzetten.
Maar heb geduld en durf los te laten. :smile:

Nou heel veel succes met alles en als er iets is, er zijn hier veel luisterende oren.

Mariette

Btw ik spiekte net op je persoonlijke gegevens en moet het toch even aan je vragen, gaan jullie op je man's skills. Houd je wel je (mans) leeftijd in de gaten.
Want als je nog twee jaar wilt wachten..
Nou ja als je maar vast je visum hebt en gevalideerd kun je altijd nog even hier bivakeren, dan maakt je leeftijd niet meer uit.
Als je maar je aanvraag indient voor je 45e.

Groetjes, Mariette

hoi mariette
ik heb een jongere echtgenoot dus hoef me voorlopig
nog geen zorgen te maken :lol: :lol:
bedankt voor de tips voor mijn dochter en zoals je zegt 2000 km
ligt niet naast de deur ik heb ook een tijdje gedacht we doen het
niet maar als zij uitvliegt blijven wij ook alleen.
tja het is niet makkelijk maar lang leve de computer :smile:al heb
ik er nog maar weinig verstand van (zijn m'n berichtjes nog  aangekomem)
als alles mee zit willen we na de zomer vakantie de boel opstarten als
ik van de meeste zie hoeveel hobbels ze tegen komen zijn we er nog
lang niet.
als alles meezit gaan we richting brisbane daar zit onze kennis ook en mogen
daar na aankomst een tijdje blijven om vanuit daar huis en de rest te zoeken
groetjes auktje :up:

Welkom op het forum  :up:

Wat een moeilijke beslissing zeg, maar ik geef jullie groot gelijk. Het is inderdaad zo dat zij op een gegeven moment haar eigen weg gaat en dan moet je nog maar afwachten wat haar keuses zullen zijn. Maar wie weet, net wat Mariette zegt, ze kan nog van gedachten veranderen.
Ik wens jullie in ieder geval veel succes.

Groetjes van Jolanda

Back