De praktische zaken van een leven in beide landen

henriette

Active Member
Hallo allemaal,

Even een hele korte hernieuwde introductie.
Ik ben Henriette Draaijer, 52 jaar, in 2006 naar Australië geëmigreerd (skilled independent visa). Ook al sinds 2005 lid van dit forum. Ik heb er destijds bij mijn emigratie zeer veel aan gehad en heb ook flink bijgedragen in het helpen van anderen.
Sinds ongeveer twee jaar woon (en werk) ik afwisselend in Nederland en Australië.

Zoals jullie ongetwijfeld allemaal al ontdekt hebben komt daar een heleboel bij kijken! Door schade en schande ben ik veel wijzer geworden. Nu wil ik al die kennis en ervaring graag delen. Dat doe ik al veel in de FB groep Nederlanders in Australië, maar ik heb nu het idee opgevat om een keer online te "meeten" en zo wat persoonlijker en gerichter van waarde te kunnen zijn - en uiteraard ook van elkaar te leren en elkaar te stimuleren.

Ik heb gemerkt dat ik veel vragen krijg over allerlei (praktische) zaken. Allemaal dingen die ik zelf heb meegemaakt en uitgezocht (en nog steeds doe). Vragen die hier in het forum ook uitgebreid aan bod komen. Ik ben geen expert en doe dit niet beroepsmatig. Het lijkt me gewoon ontzettend leuk!

Volgende week woensdag 24 juli om 10 uur NL tijd (6pm AEST) ga ik online om hopelijk veel met jullie te delen, en om vragen te beantwoorden en van elkaar te leren.
Ik heb dit ook gepost in de Nederlanders in Australië groep op FB. Zie hieronder een screenshot daarvan. Mocht je lid zijn van deze facebookgroep dan is DIT de link.

1721309531904.png

Meedoen aan dit interactieve uurtje kost helemaal niks. Ik doe het om iets terug te kunnen doen en vind het hartstikke leuk om anderen te helpen in het vormgeven van hun dromen en op weg te helpen.

Laat me weten of je erbij wilt zijn, dan is de link naar de online sessie zo verstuurd :)
Zegt het voort!

groet, Henriette
 
Hoi Henriette! Leuk om je hier ook weer tegen te komen. Ik ben niet zo vaak meer op het forum, maar kijk nog af en toe. Leuk idee om online informatie uit te wisselen. Ik ga er alleen niet bij zijn, want ik ga alleen nog maar naar NL voor familiebezoek.
 
Hee Janneke - snap ik hoor. En daarnaast kun je me natuurlijk altijd uithoren als we elkaar zien 😜 In September maar weer afspreken?
 
Back
Top