De slakozzies op weg naar melbourne

heidi76

Member
Hoi allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik dan toch eindelijk besloten om mijn plannen op tafel te gooien en het mijn ouders te vertellen.
Ik ben heel veel op xpdite maar ik zal hier nog even melden wie we zijn
Dat zijn Heidi(33),Darren(41), Kevin(5) en Jeremy(2). Zoals jullie allemaal weten is Darren hier de aussie guy, overigens wel met nederlandse ouders die in '59 zijn geemigreerd. Zowel hij als Kevin hebben al een australisch paspoort en voor Jeremy hebben we de papieren klaar liggen om naar de australische ambassade te brengen.

Het vertellen verliep niet helemaal van een leien dakje want mijn moeder was helemaal over de toeren  maar dat was ze eigenlijk al voordat ik het vertelde. Dat nieuws van mij was de druppel denk ik dus ik laat haar maar even van de schrik bekomen. Hopelijk komt ze deze week uit zichzelf hierheen.

Mijn vader daarentegen was wel heel rustig; hij reageerde gelijk met;'het is jullie leven, jullie keus en vroeg al hoeveel een ticket kostte enz. Hij was in ieder geval blij dat het niks te maken had met ziektes enz.

Ik was vorige week al begonnen met een map kopen voor alle benodigde paperassen en heb intussen al wel mijn visumaanvraagformulier ingevuld. Die ligt al een jaar klaar. Heb intussen ook al mijn verhaaltje  op papier gezet over hoe wij elkaar hebben leren kennen 12,5 jaar geleden. Mijn man moet dus ook dit verhaaltje schrijven. Zijn sponsorformulier is al wel ingevuld dus nu kan ik 3 formulieren 888 uitprinten en naar australie sturen met een lijstje met data want mijn schoonfamilie is nogal vergeetachtig als het op data uitkomt. Kan ik gelijk een cd opsturen met foto's van de kinderen. Dit doe ik pas na zondag want ik wil eerst nog een keer met mijn moeder praten. Ik ging daar gisteren ook niet weg met een gevoel van opluchting. Ik voelde me eigenlijk zwaar kl*te, om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Maar goed, ik ga een dezer  dagen even naar het gemeentehuis om een paar gecertificeerde kopieen te laten maken en een huwelijksakte op te vragen. Tussendoor ga ik even van boven tot onderen door het huisvoor een frisse look. Heb wel besloten geen 100-den euros meer te besteden want dit zie je op zo'n korte termijn toch niet terug in de verkoopprijs. denk ik.
Met andere woorden; Er zit schot in de zaak!

Groejes Heidi

HELP, DIT BERICHT MOET VERWIJDERD WORDEN, HET WAS EIGENLIJK ALLEEN EEN PROBEERSEL MAAR DRUKTE PER ONGELUK OP ENTER!!!Het lukt me niet om zelf het topic te verwijderen.

Het is je gelukt!

Hoi,

Ik ben nog niet  helemaal zeker maar neig wel steeds meer naar ja. vooral omdat er in down under veel vrachtwagenchauffeurs worden gevraagd. mijn man is chauffeur en hier in nederland is het niet zo geweldig.

Ik was eigenlijk alleen even aan het proberen om te kijken hoe dat staat op papier. alleen drukte ik iets te snel op enter om het te plaatsen. heb allerlei knoppen al geprobeerd om het weer te verwijderen want anders zit ik hier morgen met giga veel reacties terwijl er nog niks echt gebeurd is.

Enig idee of ik deze post zelf kan verwijderen????
groetjes heidi

[quote author=heidi76 link=topic=9692.msg131298#msg131298 date=1233438757]
alleen drukte ik iets te snel op enter om het te plaatsen. heb allerlei knoppen al geprobeerd om het weer te verwijderen want anders zit ik hier morgen met giga veel reacties terwijl er nog niks echt gebeurd is.
[/quote]

Dat zal wel meevallen  :up:

Het ligt misschien aan mij, maar het blijft natuurlijk wel een beetje vreemd dat je in de editor van dit forum, een heel lang verhaal intypt over dat jullie eindelijk besloten hebben om te gaan emigreren, het vervolgens per ongeluk post door het drukken op een verkeerde knop, om vervolgens te zeggen dat je het alleen maar intypte om te kijken hoe het zou staan. :shock:

Hoi Sacha,

Dat zou maar zo kunnen. Ik voelde me er zelf ook stom bij om dat stuk te schrijven en dan vervolgens weer te verwijderen. Het was ook absoluut niet de bedoeling dat het erop kwam te staan maar helaas, door een druk op enter gebeurde het toch. Ik heb op veel knoppen zitten drukken maar ik kon het niet meer verwijderen.

Hoe is het bij jullie?

groetjes heidi

Hoi Ingrid,

Ja en nee, het lijkt me best gaaf om daar te zijn maar ik heb het hier eigenlijk ook prima naar mijn zin. Momenteel is het even wat minder. Mijn man is nu werkloos vanwege faillissement van zijn baas. Hij is chauffeur. Het is nu heel slap in de transport en als ik de oom van mijn man mag geloven is er daar nog genoeg werk.
Misschien moeten we nu wel gaan.

Mijn oom en tante kunnen in ieder geval  niet wachten tot we gaan zodat ze een leuk vakantie-adresje hebben.
Hun denken dat het de vorige keer nog te vroeg was(voor mij dan) om ons daar te vestigen dus laten we het daar maar op houden.

Jullie ook nog heel veel plezier down under in Woy Woy.

groetjes heidi.

Back