de tandarts, jawel, en specifiek: een vraag over vullingen

Fae

XPdite Sponsor
Tja, alles mag toch op dit forum? Heb gezocht onder tandarts maar kon niets vinden wat op mijn vraag lijkt:
Ik ben net bij de tandarts geweest en die wil maar liefst 6 vullingen vervangen. Prima dacht ik, nog net voor vertrek, de verzekering betaald. Maar.... mijn ervaring is dat Australie soms voorloopt in zaken, is dat ook zo met vullingen? Mijn tandarts wil er 2 witte inzetten maar voor de rest alleen zilver (de echte kauwkiezen), niet zo mooi natuurlijk  :cry: Is er weet van de Australische standaard wat dit betreft en hebben jullie tips of adviezen? En het zou ook fijn zijn om te weten wat het prijskaartje bij benadering is en/of de verzekering het vergoed.

Alvast bedankt,
Fae

Àls je besluit om het toch in NL te laten doen zou ik tegen je tandarts zeggen dat je er alleen witte vullingen in wilt hebben! Het is jouw mond en jij betaald, tenminste... je zal toch een klein gedeelte zelf moeten betalen?

Hoe het in Australie gesteld is weet ik niet... sorry...

Als je het niet erg vind om ervoor te betalen zou je kunnen wachten tot je in Australie bent. Maar ook wel weer afhankelijk (denk ik) van of je private verzekerd bent of alleen Medicare (zowel prijs als wit of metaal vulling). Ook als je je heir private verzekerd heb je (voor zover ik weet) hier te maken met wachttijden bij de verzekering (niet bij de tandarts als je private bent, dan kun je meestal 'morgen' of zo geholpen worden).

Financieel gezien denk ik dat ik je zou adviseren het in NL te laten doen ...

Okee, dank jullie wel voor de reacties. Dan maar hier en minder flateus.
Overigens zag ik op een tandarts website dat de discussie amalgaam of composiet (monomeren eigenlijk) net zo hevig is als hier. Het is bijna onmogelijk om je eigen plan te trekken met zoveel tegenstrijdige informatie. Ik heb besloten de risico's te spreiden  :p; half het een, half het ander.

Groet,
Fae

Composiet is hier min of meer de standaard, al zullen er ook genoeg tandartsen zijn die nog amalgaam gebruiken. De tandarts wordt niet vergoed door Medicare (tenzij in een zeer acute noodsituatie) en ze zijn duur (reken op minimaal $150 per vulling). Een prive verzekering vergoedt wel een deel, maar daarvoor heb je wel een wachttijd. Als je Nederlandse verzekering het vergoedt en je hebt geen speciale reden om geen amalgaam te willen, dan zou ik zeggen: laat het lekker doen voor je weggaat. Dan hoef je hier niet meteen een tandarts te gaan zoeken. Als je net geemigreerd bent heb je wel wat anders aan je hoofd dan tandartsbezoek.

groetjes,
Rixta

[quote author=Fae link=topic=8066.msg105355#msg105355 date=1198169842]
Overigens zag ik op een tandarts website dat de discussie amalgaam of composiet (monomeren eigenlijk) net zo hevig is als hier. Het is bijna onmogelijk om je eigen plan te trekken met zoveel tegenstrijdige informatie. Ik heb besloten de risico's te spreiden  :p; half het een, half het ander.
[/quote]

Het voordeel van de amalgaamvullingen is wel dat je altijd en overal radio kunt ontvangen.

http://peterlievense.nl/columns/17/gestoord-een-broodje-aap-verhaal

[quote author=4np link=topic=8066.msg105529#msg105529 date=1198402875]
[quote author=Dijnnas link=topic=8066.msg105528#msg105528 date=1198399456]
Het voordeel van de amalgaamvullingen is wel dat je altijd en overal radio kunt ontvangen.
http://peterlievense.nl/columns/17/gestoord-een-broodje-aap-verhaal
[/quote]

Haha, nu alleen maar hopen dat je vullingen dan KinkFM ontvangen en niet radio Veronica ;)
[/quote]

Hee, waar is je metalen plaat?

Ik zal jullie straks op de hoogte houden van wat ik ontvang in the Kimberley  :evil:

Back