de tandarts, jawel, en specifiek: een vraag over vullingen

Fae

XPdite Sponsor
Tja, alles mag toch op dit forum? Heb gezocht onder tandarts maar kon niets vinden wat op mijn vraag lijkt:
Ik ben net bij de tandarts geweest en die wil maar liefst 6 vullingen vervangen. Prima dacht ik, nog net voor vertrek, de verzekering betaald. Maar.... mijn ervaring is dat Australie soms voorloopt in zaken, is dat ook zo met vullingen? Mijn tandarts wil er 2 witte inzetten maar voor de rest alleen zilver (de echte kauwkiezen), niet zo mooi natuurlijk  :cry: Is er weet van de Australische standaard wat dit betreft en hebben jullie tips of adviezen? En het zou ook fijn zijn om te weten wat het prijskaartje bij benadering is en/of de verzekering het vergoed.

Alvast bedankt,
Fae

Àls je besluit om het toch in NL te laten doen zou ik tegen je tandarts zeggen dat je er alleen witte vullingen in wilt hebben! Het is jouw mond en jij betaald, tenminste... je zal toch een klein gedeelte zelf moeten betalen?

Hoe het in Australie gesteld is weet ik niet... sorry...

Als je het niet erg vind om ervoor te betalen zou je kunnen wachten tot je in Australie bent. Maar ook wel weer afhankelijk (denk ik) van of je private verzekerd bent of alleen Medicare (zowel prijs als wit of metaal vulling). Ook als je je heir private verzekerd heb je (voor zover ik weet) hier te maken met wachttijden bij de verzekering (niet bij de tandarts als je private bent, dan kun je meestal 'morgen' of zo geholpen worden).

Financieel gezien denk ik dat ik je zou adviseren het in NL te laten doen ...

Okee, dank jullie wel voor de reacties. Dan maar hier en minder flateus.
Overigens zag ik op een tandarts website dat de discussie amalgaam of composiet (monomeren eigenlijk) net zo hevig is als hier. Het is bijna onmogelijk om je eigen plan te trekken met zoveel tegenstrijdige informatie. Ik heb besloten de risico's te spreiden  :p; half het een, half het ander.

Groet,
Fae