de toekomst in Brisbane

Erik Bijl

New Member
Hallo Allemaal!!

Eerst zal ik me even voorstellen, mijn naam is Erik Bijl ik woon nog in Nederland in het dorp Oud-Beijerland dat onder de rook van Rotterdam ligt.
Sinds een aantal jaar heb ik een relatie met Rosanna mijn groote liefde en zielsmaatje die in Brisbane woont.
Zij is de vrouw waar ik heel graag de rest van mijn leven mee wil delen.
Deze zomer in de maand Juli zal ik op nieuw af reizen naar Australie om weer een maandje samen met haar te zijn.

Plannen om mij binnen kort permanent in Brisbane te vestigen nemen vaste vorm aan en ik ga er van uit dat dit in de loop van 2007 plaats zal vinden.
Er zijn nog veel zaken die gedaan moeten worden maar ik zie vol vertrouwen uit naar de toekomst.

Er is eigenlijk maar een ding waar ik me nog zorgen om maak en dat is het vinden van een geschikte leuke baan.
Via job search sites op internet ben ik natuurlijk al druk op zoek maar het is niet makkelijk om een baan te vinden wanneer je geen ingezetene bent van Australie.
Omdat er best veel nederlandse clubs en gemeenschappen zijn in Brisbane en omgeving, hoop ik dat er landgenoten zijn die mij kunnen adviseren of misschien zelfs wel helpen aan werk.
Het zou leuk zijn iets te vinden in mijn branch maar dat is niet van het grootste belang, al is het maar werk waarin ik plezier zal hebben

In Nederland werk ik voor een sport en recreatie centrum, waarin onder anderen een zwembad, bowling banen, een dans school en een bar-café en restaurant gevestigd zijn.
Oorspronkelijk ben ik restaurant kok, maar inmiddels vervul binnen dit bedrijf de functie van restaurant en horeca manager.

Ik dank u voor het lezen van mijn E-mail en ik hoop dat ik hoop dat leden en lezers op dit forum iets voor mijn kunnen betekenen, misschien kunnen we elkaar in Juli ontmoeten en ik kijk sowieso met plezier uit naar berichtjes terug.

Met heel veel vriendelijke groeten,

Erik Paul Bijl

He Erik Paul Bijl,

Als ik dit zo lees moet je eerst zorgen dat je permanente "stay" rond is.
Met een goede inzet en wil kun je bijna overal werk vinden.

Fijne tijd toegewenst in July enne hou ons op de hoogte van je vorderingen.

Cheers :up:

Jack

Hiya Erik

Als je (en zo te lezen heb je dat) behoorlijk wat ervaring hebt in de Horeca dan hoef je je niet al te druk te maken over werk. Er is ontzettend veel werk in de hospitality. Ik weet niet of je nog steeds wilt "cheffen" maar er worden veel Chef's gevraagd (mijn hubbie is een Chef).

Inderdaad zoals Jack al aangeeft zorg eerst dat je visum gebeuren rond is dan volgt de rest (redelijk) vanzelf met de juiste motivatie.

Groetjes
Syl

Hai Erik,

Welkom op het forum,ik heb zelf ook in Oud-Beijerland gewoond,van 1982 tot 1986,heb er goede herinneringen aan.
Mijn schoolvriendin woont er nog steeds.
Succes met je plannen!

Clair.

Hoi,

Toevallig heb ik de laatste tijd veel advertenties gezien specifiek van (sports)venue managers etc.

Volgens mij komt dat wel goed. Niet al te veel zorgen over maken! Met de wil en de juiste instelling gaat dat lukken!

Henriette :up:

Hoi Erik,

Welkom op het forum en veel succes met alles.

groetjes Miranda  :)

he erik,

welkom op het forum,
als ik alles zo lees komt het wel goed met de verhuizing.
oud-beijerland? das vlakbij. wij wonen in klaaswaal, cathy (mijn vrouw) is postbode in oud-beijerland, bekend gebied dus. Hou ons op de hoogte van de vorderingen die je maakt.
zelf hebben wij in december 2005 besloten te emigreren en stappen ondernomen. Mijn zus woont in brisbane (narangba) en die was op bezoek in holland in december en heeft ons een beetje geholpen met de beslissing te emigreren.

Hallo Erik,

Welkom op het forum  :hi:

Veel succes met je plannen, klinkt heel positief allemaal.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

Hey Hoi Allemaal,

Erik hier, wil even iedeeen bedanken voor de lieve leuke reacties op mijn introductie, dus allemaal hartelijk bedankt voor het welkom de advisen en de positive input.

Hoop jullie allen nog vaak hier of daar op de forums te mogen ontmoeten..... veel lieve groeten.... Erik. :up:

Back