De verhuizing

Jeroen

XPdite Hero
Hallo luitjes,

Als je eindelijk zover bent om naar Oz te gaan, laat je goed informeren over wat wel en wat niet mee mag. Voorbeeld:
Tuingereedschap mag wel, MAAR er mag absoluut geen aarde of iets dergelijks aanzitten, denk maar eens aan een grasmaaier; ze moeten die troep daar niet.
Motor betekent stoomcleaner, geen olie, geen lucht in de banden(?), geen brandstof, etc.
En dan was er nog een detail, bonnetjes van je hele hebben en houden van tenminste 1 jaar oud, anders ga je ook nog eens belasting daarover betalen, ook al heb je het niet in Oz gekocht. BEWARE!

Jeroen
 
Hmm. Dat van die aarde dat wist ik al dus mijn fiets en tuingereedschap blijven lekker in NL ! Maar dat van die bonnetjes ! :?
Nou ja! Gelukkig heb ik ze bewaard omdat ik de waarde van mijn inboedel waarde moest berekenen ! Senks!

Ingrid.
 
Het is ook opletten met hout. Meestal is een houten kast of tafel wel goed, maar bijvoorbeeld die beeldjes die je bij de wereld winkel haalt....

En iemand had het over 'wicker', dat is een soort riet achtig spul, maar ik moet nog even uitzoeken wat dat echt in het Nederlands is.

Oh, en nog iets: kerst spullen
Dennenappels en dergelijke mogen NIET mee!!

Kijk voor alle regels op www.aqis.gov.au

:)
 
In Australie kerst en denneappels, dat is niet goed, Kerst en een BBQ, das pas goed.

Het gaat in hoofdzaak erom dat al het, en zeker niet Australische, flora en fauna Australie niet mag binnen komen.

Wij hebben zelfs meegemaakt dat een Australische 'boswachter' plekken met niet inheems gras in kaart bracht om het te laten vernietigen. Alles wat niet Aussie is wordt korte metten mee gemaakt.
 
Lost said:
Jeroen said:
Alles wat niet Aussie is wordt korte metten mee gemaakt.
Ook met import-australiërs? :p


Die is grappig!!!

Wat je ook niet mee mag nemen is voorwerpen van riet (als 'wicker' inderdaat riet is), ik geloof dat ze ook weer uitzondering maken voor als het antiek is, nieuw mag in ieder geval niet.

[/url]
 
wij hebben trommels in huis die mijn man 15 jaar geleden in Ghana heeft gekocht. Het blijkt dat ze daar ook moeilijk over kunnen gaan doen.
 
Back
Top