De wondere wereld van de Australische fauna

sarabaes

XPdite Sponsor
Zoals beloofd dan nu het verhaal van de WALLABIE. Ik heb er maar meteen een topicje van gemaakt, zodat we iedereen al onze informatie en weetjes over de Ozzie diertjes kunnen vertellen. Ik zal de spits afbijten met mijn wallabie-weetje.

Toen Hans en ik begin dit jaar in Alice Springs waren ( yeah go NT - sorry moest even  :lol: ), logeerden we in een motel dat vlak aan de bergen (heuvels) lag die Alice omringen. 's Avonds kwamen de wallabies uit de heuvels naar beneden om eten te zoeken. Om te voorkomen dat de toeristen de walabies allerlei troep zouden te eten geven, had het hotel speciaal wallabie-voedsel (korrels) gekocht en ze verkochten dit tegen een klein prijsje. Wij hadden dus ook een zakje gekocht en toen de avond viel, gingen we aan de voet van de heuvel (en dus gewoon achter het motel, ze zaten zo in je tuin) zitten en wachten. Na een tijdje kwamen er tientallen wallabies naar beneden en als je stil bleef zitten en kalm was, dan kwamen ze rustig bij je zitten en uiteindelijk begonnen ze dan de korrels uit je hand te eten. Ze waren niet tam, werden niet graag aangeraakt en als je te bruusk bewoog, sprongen ze weg. Maar als je kalm bleef zitten, dan pakten die kleine handjes je hand vast en aten ze zo de korrels uit je handpalm. Echt een speciaal gevoel, een aanrader.
Omdat ze dus zo dichtbij waren en overal rond je zaten, kon je ze echt goed bekijken. Er waren jonge dieren bij en mama's met baby's in de buidel, echt superschattig en ontroerend. Toen begon ik het dier dat bij mij zat eens te bekijken. Het was een klein mannetje en terwijl hij zat te genieten van de korrels die hij van mijn hand at, viel me iets op: hij was nogal.....groot geschapen...... Zijn klootjes hingen practisch op de grond, die balzak was helemaal uitgerokken! Ik dacht bij mezelf "amai, die heeft nogal een leven...elke keer als ie springt...zijn klootjes tegen de grond, de rotsen, zijn benen....life is hard for a walabie male". En inderdaad, als ik rond me keek, zag ik dat ALLE mannetjes hetzelfde probleem hadden! Echt raar hoor, zo'n langwerpige, uitgerokken zakjes en dan die twee klootjes die op de grond hingen!  :-o
Net toen ik dit allemaal aan Hans wilde vertellen, zag 'mijn' mannetje verderop een vrouwtje waar hij wel even wilde mee......praten, en nét voor hij zich oprichte en wilde wegspringen....TROK HIJ ZIJN KLOOTJES OP!!! Ik stond perplex! Die wallabies kunnen hun zakje optrekken, zodat hun klootjes tegen hun buik liggen tijdens het springen! En van zodra hij weer neerzat, liet hij ze weer zakken! ONGELOOFLIJK!!! Mijn leven is sindsdien nooit meer hetzelfde geweest.  :wink:
De volgende dag zijn we teruggegaan en hebben we dit hele 'gebeuren' gefilmd, want het is echt een speciale eigenschap hoor! Kzal proberen op ons volgende uitje, de film mee te nemen....voor de ongelovigen onder ons!  :wink:

Ja ja, de wondere wereld van de Australische fauna.....  :roll:
 
Hoi Sara,

ik moet zeggen dat wanneer je het verhaal zo verteld het veel geloofwaardiger overkomt dan wanneer je het verteld in het samenzijn van luttele flessen wijn :drink:  en goed gezelschap.... :-D

Wat toch enig sinds frapant is, is het feit dat ge nu helemaal verzot zeit op "klootjes" cq " Balletjes"..... heb je daar ook nog een uitleg over of bewaar je dat voor de volgende meeting???  :rotflmao:
Ik ben echter zeer benieuwd naar de andere verhalen die hier geplaatst zullen worden over het natuurschoon van Oz.... :up: :-D

Koen
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3350.msg39230#msg39230 date=1133768206]
Wat toch enig sinds frapant is, is het feit dat ge nu helemaal verzot zeit op "klootjes" cq " Balletjes"..... heb je daar ook nog een uitleg over of bewaar je dat voor de volgende meeting???   :rotflmao:
Koen
[/quote]

Je Belgisch accent/schrijfwijze is me niet ontgaan......  :wink: ...klootjes, balletjes...allemaal hetzelfde....even verbijsterend!  :wink: I LOVE BALLETJES én KLOOTJES  :lol:

o ja....en ik hou ook van WIJN!  :evil:

Sara
 
You Go Girl.... even een vraagje.... wanneer je een paardefarm opstart worden het dan mannetjes of vrouwtjes paarden?????  ik heb een vermoeden.... haha  :up: :lol:
 
Ik wil klootjes!
Maar trust me....er is niks zo raar als te rijden op een hengst die een merrie gezien heeft en zijn...spel....laat hangen (soms een METER lang)....want als je dan rijdt, dan klotst dat tegen zijn buik én jouw benen!!!  :lol:
 
Ok, dit is een beetje te veel informatie voor mij...lol... :-o

Ik geloof je op je woord en laat het hier nu maar bij...haha

Ik zie nu al uit naar het samenzijn in België.... :-D :up:

Greetz,
Koen
 
Mooi verhaal, maar ik vond het toch mooier toen het verteld werd onder de invloed vaan een paar glaasjes wijn.
Toch moest ik weer lachen met het lezen van dit verhaal. Ja kan er alleen geen geluiden bij produceren!!

Sara, you're the greatest!!

Rene
 
Dank u allen, dank u.... de klootjes en ik appreciëren het zeer!  :wink:

En wie vervolgt met een nieuw Weetjes-verhaal?
 
jeetje wat een spannend verhaal zeg, ik heb genoten.

weten we weer iets meer over deze mooi fauna

groetjes elzelien
 
Eindelijk ben ik er dan achter wat voor raadselachtige heisa dat nou was van afgelopen zaterdag  :lol:
Nou van zo'n peerdeleuter sta je inderdaad ook versteld hoor  :oops: (uh; ik zal maar snel stoppen met typen en mijn bed induiken...).
 
hi sara,

tsja... kan alleen maar zeggen....
gelukkig voor die walies dat ze hun klootjes kunnen optrekken anders zou
het toch vrij pijnlijk voor ze zijn hihihi!
leuk verhaal!
manlief kwam al kijken waarom ik zo zat te lachen hier!!
Cindy :lol:
 
Back
Top