Defacto/spouse visa 309/100 aanvragen

Hi Frits,

Ok, bedankt! Komt goed dan. :up:
Is nu juist nog wat wachten op een statutory declaration en dan good to go:D.

Bewijs goed gedrag en zeden doe ik pas als de case officer achter vraagt.

Hoe zit dit met health check, of is dit niet voor iedereen sowieso van toepassing?

Grts
Tomas
 
Hoi,

Onze visumaanvraag is ingediend begin augustus 2015 (mijn man is Australiër, dus ook een partner visum) - eerste nieuws van de CO gekregen begin november 2015 (via de ambassade in Madrid, in ons geval een zeer behulpzame dame trouwens).
Zij heeft toen de police check opnieuw opgevraagd (we hadden eentje van de gemeente ingediend, maar dit moest van de overheid komen), welke we binnen de 28 dagen moesten indienen + de medicals moesten volgens haar richtlijnen ingepland worden in februari/maart 2016 (via het HAP-nr dat we toen hebben ontvangen). Op de website een medische vragenlijst ingevuld (dat hebben we in november reeds gedaa, maar in Brussel maken ze maar 2 weken op voorhand afspraken voor het onderzoek van de medicals, dus daarvoor ga ga ik nu eens contact moeten opnemen.

Volgens onze CO beoordeelt ze al die ontbrekende documenten eens ze alles ontvangt (dus nu enkel nog de resultaten van het onderzoek van de medicals), en dan zou het klaar moeten zijn... (hopelijk) op naar Australië

Succes nog met de aanvraag!
 
hoihoi,
Wij zitten wat in hetzelfde schuitje (zoals zovele hier ;p) ; man is Australier, ikzelf een Belg. Wonen hier ondertussen al 8 jaar en willen graag terug naar OZ.
ik ben eindelijk in de papierenwinkel gevlogen om mijn visum te bemachtigen. =)
Wat me niet helemaal duidelijk is, is of de vertalingen nu door een beedigde vertaler hoeven te gebeuren. Ik zou graag ons huwelijkscertificaat laten vertalen...Zou iemand me hier wat mee wegwijs in kunnen maken? Duizendmaal bedankt!
Oh ja, zijn er nog mensen die een statutory declaration van mensen in Belgie of Nederland hebben genomen als extra bewijs voor relatie (ipv mensen uit Australie)? Aangezien we hier al erg lang wonen, hebben we niet veel banden meer met mensen in Australie. Ook heel weinig contact met mijn man zijn familie...
groetjes
Joke
 
Kan de gemeente je geen huwelijksbewijs in meedere talen, waaronder Engels verstrekken? Dan zetten zij er een stempeltje op en klaar!
Ik zou verder niet te veel laten vertalen. In eerste instantie heb ik er een apart document toegevoegd waarbij ik voor elk document zelf beschrijf wat het voorsteld.
Maar als er wat vertaald moet worden, dan moet het inderdaad door een beedigd vertaler.

Wij hebben zelf drie statutory declarations opgevraagd bij bekenden die een Australisch paspoort hebben. Dus ik kan je daarmee niet verder helpen. Maar als je al een flink aantal jaren getrouwd bent, dan het je wellicht geen declaration nodig
 
ik zal nog eens gaan horen of ik het huwelijkscertificaat in het Engels kan krijgen. Zou super handig zijn.
Wordt er naar de declarations gevraagd? Dacht dat je er zowiezo 2 moest bijvoegen...
Ondertussen ook al vastgelopen op de informatie over mijn man zijn familie. Mijn man is op 5-jarige leeftijd geadopteerd in een gezin waar veel pleegkinderen zijn groot geworden. Hij is dus niet helemaal zeker wie zijn siblings zijn en wie niet. Ook heeft hij totaal geen contact meer met hen en ik kan hen ook niet vinden. (al online directory en government geprobeerd zonder resultaat). Heeft iemand dit ook al voorgehad? Wat moet je dan in je 47SP en 40SP document schrijven? Want je mag in principe geen "false information" geven....
merci alvast!
Heb trouwens al veel hulp gehad met dit forum! Super veel handige informatie =)
 
ik zal nog eens gaan horen of ik het huwelijkscertificaat in het Engels kan krijgen. Zou super handig zijn.
Wordt er naar de declarations gevraagd? Dacht dat je er zowiezo 2 moest bijvoegen...
Ondertussen ook al vastgelopen op de informatie over mijn man zijn familie. Mijn man is op 5-jarige leeftijd geadopteerd in een gezin waar veel pleegkinderen zijn groot geworden. Hij is dus niet helemaal zeker wie zijn siblings zijn en wie niet. Ook heeft hij totaal geen contact meer met hen en ik kan hen ook niet vinden. (al online directory en government geprobeerd zonder resultaat). Heeft iemand dit ook al voorgehad? Wat moet je dan in je 47SP en 40SP document schrijven? Want je mag in principe geen "false information" geven....
merci alvast!
Heb trouwens al veel hulp gehad met dit forum! Super veel handige informatie =)

Adoptie is inderdaad wat ingewikkeld. Waarom bel je niet even rechtstreeks met het ESC van de Australische Ambassade. Die zijn ook erg behulpzaam.
http://uk.embassy.gov.au/lhlh/IMMI_contact.html
 
Hallo allemaal,

Hoop dat iedereen vooruitgang boekt !

Update hier , ondertussen vele OZ dollars betaald en al mijn persoonlijke documenten etc.opgeladen , so far so good en vermoed dat ik wel in orde ben.
Ik zie wel dat er enorm veel onderwerpen zijn om documenten aan te hangen, waarvan niet alles van toepassing is voor mij (bv. military history) dus deze laat ik dan maar zo ?
Ook zie ik dat ze je de kans geven om nog twee andere "forms" op te laden ( 1221 = additional personal particulars en ook form 80 = ...character assesment..) worden we echt verwacht deze ook all twee in te vullen en op te laden ? Staat veel dubbele info in lijkt me :)

Verder dacht ik dat mijn Sponser zelf een immi account moest aanmaken, maar ik zie dat ik zelf gewoon de Sponser form 40 SP ingevuld kan uploaden alsook al de andere documenten zoals voor mezelf ook gedaan.
Is gemakkelijker dan ik het me had voorgesteld !

Fijne avond nog voor iedereen !

Grts
Tomas
 
Zaken die niet van toepassing zijn, hoef je niet te uploaden natuurlijk.

Succes! Nu is het wachten op de toewijzing van een Case Officer (bij ons na een week of 2) en dan wachten tot je gevraagd wordt voor de medicals en het bewijs van goed gedrag!
 
Update : Application received melding op 17/02.

Nog steeds geen toewijzing van Case Officer.. hoop toch snel iets te horen :)

Grts
Tomas
 
Hoi Tomas,

Ik lees even mee en was benieuwd of je al iets gehoord hebt? ik heb namelijk mijn partner visum aanvraag op de 20/02 aangevraagd en op 15 juni een CO toegewezen gekregen. Die vroeg om meer info, wat we dezelfde dag nog hebben geupload. Sindsdien niets meer gehoord... Succes ermee!
 
Hi PlienB,

Op mijn lastavaza kan je beter volgen :)
In mei case officer gekregen - direct medicals - even later police check gedaan...

Nu nog steeds geduldig aan het zijn...

Waar zouden jullie heen willen ?

Grts
Tomas
 
Hi, ik heb nog niet helemaal door hoe het forum werkt haha :) heb even je verhaal gelezen. Inderdaad geduldig zijn gaat de eerste maanden wel oke maar na 5-6 maanden wordt het toch wel lastig!
Mijn soon to be husband woont in Perth, dus dat wordt the place to be!
 


OFX
Back
Top