Demerit Points

Lin

XPdite Sponsor
Ik was weer eens de klos...
Heb inmiddels mijn 3e bekeuring op naam staan. In Nederland was ik nooit zo stout!
Voel me nog steeds geen wegpiraat overigens... Maar ik ben nu natuurlijk wel een aantal puntjes kwijt, en eerlijk gezegd ben ik de tel kwijt. Iemand enig idee waar ik dat op kan vragen? Politiebureau of dat duidelijke Queensland Transport?

Gr Lin

Hoi crimineel ;-)

Hier kan je erover lezen: http://www.transport.qld.gov.au/Home/Licensing/Driver_licence/Licence_demerit_points/Open_licence/

Onder aan de page staat een .pdf file waar alle offences worden genoemd met de bijbehorende demerit points.

Nou niet meer zo gek doen hè! (Of een dieper decolleté dragen en veel met je ogen knipperen... LOL)

Ireen

Ik twijfelde namelijk of ik 5 of 7 punten kwijt ben. In NSW ben ik aangehouden over Easterbreak (dubbelpoints! :cry:) En vorige week was ik er 3!! kwijt. U-turn over een dubbele streep.... ja dom natuurlijk.  Het was notabene een Nederlandse die me bekeurde! Van je landgenoten moet je het hebben! Watch out for Mrs Knaap!
Als ik het goed begrijp zou ik een brief ontvangen als ik 7 punten verspeeld zou hebben... Hmmm geen courtesy letter ontvangen, dus zit ik op 5  :up:

Thanks Ireen!

[quote author=Lin link=topic=7688.msg100012#msg100012 date=1190758800]
In Nederland was ik nooit zo stout!
[/quote]

Of je had er meer geluk??? :grin:

Heh? hoe werkt dat systeem dan? Als je aan een x aantal punten komt dan kan je je rijbewijs inlveren ofzo?

Yep! Volg de link die ik eerder heb geplaatst, dan krijg je een idee hoe het werkt.

[quote author=4np link=topic=7688.msg100036#msg100036 date=1190789225]
Heh? hoe werkt dat systeem dan? Als je aan een x aantal punten komt dan kan je je rijbewijs inlveren ofzo?
[/quote]

Okee, dan hou ik het even bij het ov denk ik  :wink:

Of dat in QLD ook zo is weet ik niet, maar in NSW kun je bij de RTA (myrta web-pagina) zelf aan de hand van je rijbewijs nummer opvragen hoeveel demerits je hebt. Was er - een aantal jaren terug - wat kwijt wegens te hard rijden, maar heb ze nu weer allemaal terug.....

Let op: komend weekend (Labour Day) ook weer double demerits in NSW.

Voor de mensen in NL: aan een aantal overtredingen (hard rijden, zonder gordel rijden, mobile bellen onderweg, drink driving enz.) worden punten gekoppeld. Als je meer dan 12 punten kwijt bent ben je je rijbewijs voor 3 - 6 maanden kwijt.
Tijdens vakanties en feestdagen worden periodes aangegeven waarin de punten "dubbel tellen"  Dat houdt bijv. in dat als je zelf en je maat naast je zonder gordel in de auto zit je 3 maanden je rijbewijs kwijt bent.

Back