desktop computer meenemen

Jonna

New Member
Hoi iedereen!
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een (desktop)computer naar Oz?
Ik was niet van plan om spullen te laten verschepen maar nou vraag ik me wel af hoe ik dan mijn computer mee zou kunnen nemen  :|
Groetjes!
 
[quote author=Wilsil link=topic=9175.msg123956#msg123956 date=1218975124]
Het werkt hier gewoon hoor.
[/quote]

maar das volgens mij niet de vraag.
 
wij nemen ook gewoon alles (laptop, externe hd, scanner & laserprinter) mee.
Desktop gaat wat moeilijker worden, is wat lastig in je hand bagage. Scanner & printer gaan in een verhuisdoos met de boot, HD & laptop in de hand bagage.

Gr,
JOhan
 
Ja het was idd niet de vraag of t zou werken, ik ga er van uit dat dat helemaal goed komt ;)
Maar hoe lastig het ook is, het is in elk geval wel toegestaan om met je desktop computer 'op zak' het vliegtuig te betreden?
 
Het lijkt mij zolang het totale gewicht onder de 20 kg blijft je het "gratis" mee kan nemen.
Anders doe je alle bizondere dingen die je mee wil nemen in 1 doos en laat dat in het bagage ruim. Alleen zal er dan een prijskaartje aanhangen, ook al is dat minder dan een complete container.
Een vraagje, waarom wil je niets meenemen?
 
Ja in een doos stoppen met 'voorzichtig' erop is ook wel een idee ja.. goh..  :cool:
Ik ga daar samenwonen met een australier en heb het idee dat alles wat ik nu heb wel vervangbaar is of al aanwezig in Oz.
Toch wil ik graag mn computer, fotoboeken en wat kleine dingetjes meenemen.. 1 zo'n doos in het ruim is dus zo'n slecht idee nog niet..  :up: Hopelijk zijn ze er wel écht voorzichtig mee.. Zal er wel eem zachte deken ofzo omheen doen!
 
Je moet een computer vooral niet in je gewone bagage stoppen, want daar wordt echt gigantisch mee gesmeten. De kans dat je computer dan heel aankomt is klein. Het beste is om het ding goed te verpakken en als vracht op te sturen. Dan kun je hem binnen een week op het vliegveld weer ophalen. Hoeveel het voor mij kostte weet ik niet meer (ik had ook nog een paar andere dingen), maar het was niet zo gek duur. Mijn computer met toebehoren is zonder enige beschadiging aangekomen.

Groetjes,
Rixta
 
hallo,

ik las net dat iemand ervaring heeft met, zijn spullen per boot laat vervoeren.
zou ik mogen vragen wat voor  kosten plaatje daar bij hoort, is het te doen of gewoon nieuwe  inboedel kopen!!

groetjes



[quote author=Jonna link=topic=9175.msg123936#msg123936 date=1218960600]
Hoi iedereen!
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een (desktop)computer naar Oz?
Ik was niet van plan om spullen te laten verschepen maar nou vraag ik me wel af hoe ik dan mijn computer mee zou kunnen nemen  :|
Groetjes!
[/quote][quote author=Ingriddh link=topic=9175.msg123958#msg123958 date=1218976022]
wij nemen ook gewoon alles (laptop, externe hd, scanner & laserprinter) mee.
Desktop gaat wat moeilijker worden, is wat lastig in je hand bagage. Scanner & printer gaan in een verhuisdoos met de boot, HD & laptop in de hand bagage.

Gr,
JOhan
[/quote]
 
[quote author=mickey link=topic=9175.msg124162#msg124162 date=1219232449]

hallo,

ik las net dat iemand ervaring heeft met, zijn spullen per boot laat vervoeren.
zou ik mogen vragen wat voor  kosten plaatje daar bij hoort, is het te doen of gewoon nieuwe  inboedel kopen!!

groetjes



[quote author=Jonna link=topic=9175.msg123936#msg123936 date=1218960600]
Hoi iedereen!
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een (desktop)computer naar Oz?
Ik was niet van plan om spullen te laten verschepen maar nou vraag ik me wel af hoe ik dan mijn computer mee zou kunnen nemen  :|
Groetjes!
[/quote][quote author=Ingriddh link=topic=9175.msg123958#msg123958 date=1218976022]
wij nemen ook gewoon alles (laptop, externe hd, scanner & laserprinter) mee.
Desktop gaat wat moeilijker worden, is wat lastig in je hand bagage. Scanner & printer gaan in een verhuisdoos met de boot, HD & laptop in de hand bagage.

Gr,
JOhan
[/quote]
[/quote]

Hallo Mickey,

Wanneer je op de homepage staat en een zoekopdracht ingeeft vind je een heleboel informatie over het verschepen van spullen, ook de kosten.

@Jonna: Waarom niet gewoon verkopen en er een mooie kleine laptop voor kopen?
 
dankjewel, ga gelijk kijken.
als je kids hebt is het natuurlijk wel leuk als je wat persoonlijke dingen mee  kunt nemen, de bank en salon tafel zijn niet zo belangrijk, maar toch kijken wat de mogelijkheden zijn.

groetjes Selma
 
Wij hebben onze 3 XPS desktop systemen verkocht via marktplaats ( voor 450 euro tesamen.. :( ) en een nieuwe laptop gekocht waar we alles op hebben staan. Deze gaat mee als handbagage. We hebben ook al onze DVD's en CD's overgezet op Mobiele harddrives van 500 GB per stuk. We zitten nu op HD nummer 3  :roll: Als we in Australie zijn willen we toch een HD-player in plaats van een DVD player. Dan kunnen we gewoon browsen door onze DVD'tjes in plaats van al die dingen mee te nemen en ergens op te slaan.

Dat gezegd, je kunt bij TNT post tot 20 kilogram versturen voor 52 euro per pakket naar Australie. We doen dus misschien alsnog al onze DVD's in een grote box en naar Australie voor 50 euro. ( het duurt wel 2 maanden voordat het dan aankomt, maar dat maakt niet uit. )
Dit kun je ook met andere spulletjes doen zoals foto's en dergelijke.  Meubels meenemen doen we niet, we verkopen alles wat we hier hebben ( of geven het weg als het over 5 maanden nog niet verkocht is ) en we kopen alles daar nieuw. 90% van de waardevolle spullen die we hadden zijn al weg, we hebben nog wat gereedschap enzo , maar daar ken ik ook wel iemand voor ( mijn ouders :D ).
 
vooral ook spullen versturen met TNT, al onze documenten waren zoek, ik zou het dus gewoon niet doen.
UPS is betere service voor iets meer geld en vele malen sneller.

Foto's en spullen waar je aan gehecht bent zou ik dus zeker NIET opsturen !

Je zou ook een mail kunnen sturen naar verschillende verhuis bedrijven als je ongeveer weet wat (hoeveelheid) en waar je het naartoe wilt sturen.

Ik heb pas een offerte aangevraagd bij Reenen en dat viel alles mee.
Stuur een email naar dtimmer@reenen.nl en je krijgt snel antwoord op al je vragen.
Vorig jaar hebben ze drie families naar Australie verhuist dus de ervaring is er. Ook als je nog geen vast adres in Australie hebt hebben zij een agent die voor opslag zorg kan dragen.

Groeten en succes  :up:

Johan
 
Ik ben wat betreft computers een beetje een nerd. Ik vraag mij af moet ik de pc wel meenemen? Mijn geval verschilt iets van de meesten hier, ik vertrek namelijk alleen zonder partner of kinderen. Ik bedoel, ik solliciteer vanuit Nederland maar aangezien je toch verschillende gesprekken gaat voeren voor je wordt aangenomen kan het best zijn dat ik de eerste weken in een hostel door breng met alleen de basic spullen.

Zeg nou zelf wat heb je eigenlijk nodig? Ik neem alleen dat mee wat ik direct nodig heb, ik ga pas naar een woning zoeken als ik een geschikte job heb. Mijn focus ligt op Melbourne maar in zo'n stad kan het zijn dat je alsnog een 1-2 uur reistijd hebt vandaar. Ik heb een heel klein laptopje bij de aldi gehaald, voorziet in de behoefte van email en internet. Daarnaast aan alle forum lezers die kun foto's digitaal mee nemen, brand nog eens een extra dvd en een extra backup op een losse schijf! De kosten 17 cent per dvd of 30-40 voor de HD mogen de pret niet drukken maar als je data verloren gaat, verlies je veel kostbare herinneringen.

Door mijn monster pc niet mee te nemen, heb ik een goed excuus om daar weer een snellere te kopen  :grin: Ik bedoel de investering in een pc is slechter dan die van een auto, wat kost een nieuwe pc en wat zijn de verzend kosten? even ter vergelijking een beest van een pc kost je ca 1000-1500 euro en alleen omdat er componenten in zitten die op dat moment state of the art zijn maar na een jaar is dat achterhaalt en brengt zo'n beestje op marktplaats nog ca 400 op. Mijn moeder heeft nog een P4 op 2,4 GHz draaien met 512 mb en ik hoop dat zij een schenking krijgt binnen 4 maanden in de vorm van mijn core duo E8500 met de hele handel erbij. Is zij voorlopig ook up to date met een videokaart die sneller presteert dan haar huidige pc.

Groeten,

René
 
UPS "iets" meer geld??
Dat kost tien keer zoveel!!!
Maar ik denk dat t sowieso het beste is om waardevolle spullen als documenten en fotoalbums zelf mee te nemen..
 
Dan moet je ook even naar de delivery tijden kijken, dan weet je waarom je meer betaald.

TNT doet bijvoorbeeld iets van 12-15 werkdagen over een pakketje, terwijl UPS er 4 dagen over doet, het kost dan idd ook 2 x zoveel.

Daarnaast heeft TNT het gepresteerd om er met mijn pakketje 29 dagen over te doen, ik ben dus klaar met TNT.

Groeten,
Johan
 
Zelfs als je maar een doos of 3 hebt kun je het met een verhuisbedrijf laten verschepen. Die bouwen vaak een houten kist om jouw dozen heen en dat gaat weer in een grote container. Die zorgen erg goed voor je spulletjes en dan kun je zelfs foto's mee laten sturen. Wij hadden in totaal 10 kub en hadden ook veel herinneringen daarbij zitten. Zelfs een lakentje en kussensloopje uit m'n wieg ( gemaakt van m'n doopjurk waar m'n broer, moeder, oom en tante ook in gedoopt zijn) ligt nu bij ons in de kast in Australië. Het enige wat beschadigd was was een cognacglas, fotolijst en wat krasjes op IKEA bedlampjes...
In totaal (met 5 maanden opslag erbij en alles in- en uitpakken door het bedrijf) waren wij voor 10 kub zo'n 4500 EUR kwijt, dus zal dat stukken voordeliger zijn als je maar een paar doosjes hebt. Het duurt natuurlijk wel een tijdje voordat het over is, maar het gebeurt wel goed en veilig.
 
Back
Top