Detje ook even voorstellen

Detje

New Member
Hallo allemaal

ik ben Detje (Bernadette maar dat is zolang ;-) ) 33 jaar
ben getrouwd met Mario 35 jaar we hebben 3 kids 2 jaar 8 jaar en 15 jaar
we wilden jaren geleden 12 jaar ofzo al naar australia maar mijn ouders wilde dat absoluut niet nu ik geen contact meer wil door omstadig heden al jaren intussen met mijn fam gaan we het toch proberen (stom dat we het toen niet door hebben gezet grrrrrrr maar dat is achter af)
we hebben ook een roedel honden 4 kleintjes en 2 grote die mee gaan

we hebben een koophuis dat nog wat af gemaakt moet worden

ik ben nog zoekende naar een hoop informatie wat nou het beste is en het snelste is om alles te regelen
zoals werk huis school etc etc

welkom en veel succes met het zoeken naar van alles en nog wat.

Wat leuk dat jullie ook zoveel dieren meenemen :up:

dank je wel allemaal

ja ik ga niet zonder mijn dieren hoor ik kan ze niet missen en wil ze niet herplaatsen
zal alleen wel ff sparen zijn om ze allemaal mee te krijgen ;-)  :lol:
zijn hier nog meer mensen die dieren mee nemen ?

[quote author=Detje link=topic=5701.msg72012#msg72012 date=1159292638]
dank je wel allemaal

ja ik ga niet zonder mijn dieren hoor ik kan ze niet missen en wil ze niet herplaatsen
zal alleen wel ff sparen zijn om ze allemaal mee te krijgen ;-)  :lol:
zijn hier nog meer mensen die dieren mee nemen ?
[/quote]

yep wij onder andere :wink:
2 Duitse herders, 1 Kruising Terrier/Beagle en 3 katten. Gister de import permit binnen gekregen..67 paginas :-D Zou het ook niet kunnen om ze te herplaatsen. We hebben wel al 2 schapen, 2 dwerggeitjes,  1 konijn en wat kippen herplaatst en daar had ik het al moeilijk genoeg mee. Onze offerte bij DTC om de dieren te laten overvliegen is 2050 euro en dat is een boel geld maar valt mij reuze mee. We wilden eerst 2 katten mee en dat kwam op 1950 euro. De dierenarts kosten tellen lekker op maar die krijg je gedeeltelijk dus is ook wel te overzien.

ja lijkt me ook moeilijk die te herplaatsen :( knap van je maar soms moet het gewoon ook al gaat het aan je hart

is dat 2050 per hond of is het voor alles ? ..ahum vroeg ik voorzichtig ik lees soms bedragen dat ik denk schrik dat gaan we nooit redden
wat ik ook wel eng vindt is je honden hier op het vliegtuig zetten en ze pas weer zien als ze in het c.verblijf zitten pfieuw een maand zonder ik moet er nog niet aan denken maakt me gek

wij hebben hier 1 shar-pei 1 border collie en 3 chihuahuas en een klein mixje zo groot als een chihuahua
we hebben ook een duitse herder langhaar teef van 3 maar die loopt op haar laaste pootjes :( helaas niemand had gedacht dat ze de 3 al zou halen die kunnen we dus niet mee nemen maar tot die tijd blijven we ook nog zeker hier in NL ik kan haar niet herplaatsen niet vanwege dat ik ontzettend op haar gesteld ben maar ook omdat ze op het einde loopt van haar rit hier op de aardkloot

waar gaan jullie je vestigen ??

Welkom opt forum! Ook wij hebben onze hond meegenomen, dat is erg vlot gegaan...ma ja tis inderdaad niet goedkoop. Succes met alles!

Sara

[quote author=Detje link=topic=5701.msg72155#msg72155 date=1159464347]
ja lijkt me ook moeilijk die te herplaatsen :( knap van je maar soms moet het gewoon ook al gaat het aan je hart

is dat 2050 per hond of is het voor alles ? ..ahum vroeg ik voorzichtig ik lees soms bedragen dat ik denk schrik dat gaan we nooit redden
wat ik ook wel eng vindt is je honden hier op het vliegtuig zetten en ze pas weer zien als ze in het c.verblijf zitten pfieuw een maand zonder ik moet er nog niet aan denken maakt me gek

wij hebben hier 1 shar-pei 1 border collie en 3 chihuahuas en een klein mixje zo groot als een chihuahua
we hebben ook een duitse herder langhaar teef van 3 maar die loopt op haar laaste pootjes :( helaas niemand had gedacht dat ze de 3 al zou halen die kunnen we dus niet mee nemen maar tot die tijd blijven we ook nog zeker hier in NL ik kan haar niet herplaatsen niet vanwege dat ik ontzettend op haar gesteld ben maar ook omdat ze op het einde loopt van haar rit hier op de aardkloot

waar gaan jullie je vestigen ??

[/quote]

Die 2050 is voor alle 6 de dieren... ik wou dat ik voor die prijs heen zou kunnen! Kreeg van de week een goede tip van mijn moeder... om de dieren niet in hetzelfde vliegtuig te laten gaan als wij zelf. Je hebt dan de hele rit ..hoe zal het gaan... als je turbulentie hebt..denk je...oh nee!! etc etc. Als je ze eerder laat gaan slaap jij een groot deel van de vlucht. Wat heeft je herder dat ze nu met 3jr al zo slecht is qua gezondheid?

Wij gaan in de buurt (straal van 200km) van Melbourne wonen.

nou dat valt idd mee alleen de vluchtkosten ? en dan nog het verblijf voor maand in car.

onze herder heeft zware hd en een een slecht maagdarm gestel :(
maar ze is nog steeds vorlijk speelt en rent (echt onvoorstelbaar) je hoort haar heupen knakken bij het lopen
ze heeft er nog zin in en da tis het belangrijkste ze krijg pijnstillers en dat gaat heel goed gelukkig

wou dat ik zo verwas dat ik heel het kosten plaatje op een rij had ;-) maar dat komt wel ik zoek nog heel veel naar info via het forum en via google dat houdt je dagen zoet hihi  :up:

thanks ;-)

hier is weer wat veranderd na wat testen gedaan te hebben zouden we in aan merking komen voor General Mechanic Engineering tradesperson
bij een andere weer is fitter op mijn man zijn cv en werk ervaring en diploma's etc
in Queens land zouden we een tijdelijk visum kunnen krijgen en zouden we volgens de eerste
"De Staten Tasmanië, Victoria en South Australia hebben de mogelijkheid om mensen te sponsoren voor een permanent Skilled Workers visum"
dat zou beter zijn voor ons

ik heb ook geinformeerd voor de honden ik kreeg een lijst van de klm want hun doen dat niet meer ik las ergens op het forum (maar kan het niet meer vinden) dat ze als extra vracht mee konden (scheelt in de kosten aangezien wij er 6 mee moeten nemen pfieuw) ik kreeg van hun de volgende adressen
Geachte mevrouw Van den Heuvel,

Hartelijk dank voor uw E-mail.

Jammer genoeg kunnen wij u deze service niet aanbieden aangezien KLM niet meer op Australie vliegt. Wij adviseren u contact op te nemen met een van onderstaande agenten. Zij kunnen de mogelijkheden bij andere airlines voor u onderzoeken.

DHL Global Forwarding (voormalig Exel)

Contactpersoon Stephanie Verheul

Telefoonnummer: 020 – 655 12 82

E-mail: animals@nl.exel.com

Malenstein Air

Contact persoon Michel Hoekstra

Telefoonnumber: 020 – 405 83 18

E-mail: mho@malensteinair.nl

DTC

Contactpersoon Ton Amama

Telefoonnummer: 020 – 653 17 76

E-mail: info@dtciat.com

UTi

Contactpersoon Erik Pos

Telefoonnummer: 020 – 655 16 67

E-mail: Epos@go2uti.com

Zoo Logistics (Live Animal Transport)

Contactpersoon Marc Verhaart

Telefoonnummer: 020 – 316 50 98

E-mail: m.verhaart@zoologistics.nl

Vriendelijke groet,

Anouk Dozel

Sales & Communication Coordinator 

Variation Live | Air France-KLM Cargo

----------------
misschiein dat andere er iets aan hebben ik heb er verschillende gemailt en wacht nog tot dat ik alles heb

met singa p airlines mogen alle honden mee als extra vracht maare niet onze sharpei (slechte ervaringen mee denk ik ?)

de kosten lopen door onze hondjes erg op eens zien ofdat we het kunnen trekken allemaal
soliciaties zijn weg en al een aantal reacties terug gehad ! spannend allemaal
het huis moet ook nog af en verkocht worden ik las dat er hier mensen zijn/waren die hun huis verhuurde in de tussen tijd
hoe hebben jullie dat gedaan als mensen bijv na een half jaar besluiten niet meer te huren
dan zit je toch met een extra post kwa woning omdat er geen huurder in zit

verders wil ik voor zover iedereen bedanken voor de info die ik tot nu toe gevonden heb en al heel veel aan gehad heb !!!

we zijn er nog lang niet maar komen al een eind op weg ;-) :up:

Hoi Detje,

Ook ik was de trotse eigenaresse van een sharpei, maar heb hem jammer genoeg moeten herplaatsen  :cry:
Hij woont nu bij vrienden van mijn zus en doet het heel erg goed gelukkig.
De warmte hier is niet te vergelijken met de temperaturen in Nederland en bepaalde rassen kunnen er behoorlijk last van krijgen.
Sharpei's dus oa huid en ademhalings problemen.
Dus ik heb na lang denken besloten hem dit niet aan te doen, hoe moeilijk ik het ook vond ( en vind ) om hem niet mee te ( hebben ) kunnen nemen.
Elke hond is verschillend natuurlijk, dus hopelijk is het voor jullie wel mogelijk, maar denk er goed over na van te voren.
Want ook al zou hij mij elke dag zien, ik denk niet dat ik mijn maatje erg blij zou hebben gemaakt met de temperaturen die we hier al hebben gehad.
Succes met jullie procedure!

Hoi sproetje

thanks voor de waarschuwing maar ik fok al 11 jaar dit ras en onze Bibbi komt uit spanje en is de hitte gewent
daarbij zitten er genoeg sharpei fokkers in ausie en ben ik niet bang voor de dingen die je meld in nl laat je je hond ook niet buiten in de hitte rond lopen net als vorige zomer hier was het ook bloedje heet ineens dan liggen mijn hondjes lekker koel binnen op de koude vloer met ventilatie

toch bedankt voor je bezorgheid en wat jammer dat je jouw pei'tje niet mee kon nemen gelukkig heb je een goede oplossing gevonden  :up:

Ik wist niet wat een sharpei was dus heb ik het even opgezocht. Tijdens mijn speurtocht kwam ik deze pagina tegen:
http://www.burkesbackyard.com.au/2003/archives/2003/roadtests/dog_breeds/sharpei

Daar staat dat ten tijde van het verschijnen van het artikel er ongeveer 600-700 geregistreerde sharpei in Australië waren. In het artikel staan wat contactgegevens van sharpei clubs, dus wellicht dat je er wat aan hebt.

Back