Dieren in de tuin

-+henk+-

XPdite Sponsor
Vanmorgen zag ik een verliefde koala verdwalen. Ze wilde kennelijk de kortste weg nemen naar Eric, haar lover in een boom langs onze drive way. Daardoor kwam ze naast ons huis terecht achter een hek wat ze niet kon beklimmen. Zo'n soort van hek wat om zwembaden heen staat... met van die akelige gladde spijltes. Aan de andere kant van het huis is een chain link fence en daar hebben koala's geen moeite mee. Maar ja,... te verliefd om om te lopen. Toen ik goed keek zag ik dat deze koala mevrouw ontstoken ogen had. Onze buren (koala carers voor het National Animal Trust Fund) hadden me vorige week gevraagd uit te kijken naar een wijfje met ontstoken ogen. Die wilde ze dan graag een paar dagen verzorgen met oogdruppeltjes en dan weer loslaten. Dus ik de buren gebeld die snel aankwamen en de dame hebben meegenomen. Eric zal dus even vreemd moeten gaan met de andere dames uit de buurt.....

Ook even in beeld:
k01.jpg
k02.jpg
 
Ahhh, wat een schitterend verhaal; thanks for sharing!

Zo zie je maar weer; toeval bestaat niet; is de laatste tijd mijn levensmotto.

Jammer genoeg kan ik je foto's niet zien, Henk, misschien een tweede poging??

GR,
Babette
 
Wij hebben hier aan de west kant van het land geen koala's, maar op onze elf acres loopt een familie van negen Emu's rond: papa en acht kindjes. Ze doen zich te goed aan de pruimen-en vijgenbomen en storen zich niet aan ons, wanneer we op de verandah zitten. Ook loopt er 's avonds en 's nachts een kangoeroe of twintig heel luidruchtig voor onze ramen langs, op zoek naar een groen stukje gras. De vier possums die in ons dak wonen houden zich de hele dag rustig, maar wanneer het donker wordt staan ze op en gaan ze op stap. Dan komen ze terug wanneer het bijna licht wordt. We voelen ons net de ouders van een stel tieners. Never a dull moment hier!
 
Gelukkig hebben we geen roo's in onze tuin (mede door het redelijk hoge hek er om heen). Die beesten sch#*ten alles onder.....

Graag even rapportage m.b.t. de foto's.... wie ziet ze wel...? (anders moet ik achter de server settings aan - ik zie ze zelf op twee verschillende IP's.)
 
als je de links in een nieuw window plakt zie je ze wel

http://tobbe.net.au/images/k01.jpg
http://tobbe.net.au/images/k02.jpg
 
ik zie ze ook niet, jammer!
Ik hoop dat je het kunt verhelpen, ben wel nieuwsgierig geworden!

Pauline
 
Nou ik heb het wat veranderd, maar het is net een iets andere coding dan met HTML waar ik redelijk mee overweg kan.....  Gek is dat ik ze zelf wel zag en zie.... Misschien dat de administrator me kan vertellen wat ik verkeerd doe.
 
Lijkt me fantastisch om deze dieren in je achtertuin te zien lopen.

Nog eventjes wachten toch.....

Nicole
 
Vreemd, ik zie de foto's ook (nog) niet, en mijn vrouw vindt Koala's zo lief.
Kom op met die foto's.
 
Ik zie ze ook niet op de site maar wel via de link van Joep.
Cute!!!!
Hoe is het nu met de ogen? Is ze al terug bij haar lover?

groetjes,
An
 
Wat betreft de afbeeldingen Henk, je kan ze zichtbaar maken door tussen http:// en tobbe www te plaatsen, geldt overigens ook voor je avator. Dan wordt alles zichtbaar, ik heb het net even getest.
 
Thanks Hawk! - Heb het aangepast dus dan moet het nu helemaal goed zijn..... Zeker verschillende DNS settings voor verschillende mensen.... Moest wel eerst de hotlink protectie voor deze site aanpassen.

Anyway... wie heeft er nog meer leuke plaatjes van leuke of minder leuke dieren in de tuin?
 
Henk ik kan je foto's nog steeds niet zien... :|
Ik heb deze foto's al eerder geplaatst, maar dit is wat wij dagelijks aantreffen. De koala's gaan bijna iedere avond flink tekeer maar we hebben ze nog niet op de gevoelige plaat kunnen zetten. Net als de fruitbats, de possums en de evt. snakes :blink: We genieten enorm van ons stekkie hier. Heerlijk om vroeg in de morgen een kop koffie op de veranda te nuttigen en de tuin te bekijken en naar alle vogels te luisteren.

bujh002hc8.jpg
dsc02800ld0.jpg


Groetjes Lin

Edit: Ja Henk, toch gelukt met de tip van Hawk!
 
De hotlink protection gooit nog steeds roet in het eten. De foto's (evenals je avatar) zijn niet te zien op het forum.
 
De hotlink protection gooit nog steeds roet in het eten. De foto's (evenals je avatar) zijn niet te zien op het forum.

Ik heb nu de plaatjes en de avatar op een andere server gezet (van bigpond) die kent geen hotlink protectie.  Ondanks dat ik alles goed had ingesteld werkte het kennelijk toch niet (voor deze en gene) bij mezelf wel overigens...... Sorry voor alle ongemak.
 
Back
Top