Digitale videocamera

Matthijs

New Member
Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik jarig en ik vraag een digitale videocamera. Dat jullie 't even weten :-D . Maar nu serieus: is zo'n apparaat eigenlijk wel bruikbaar in Australië? Of kan ik volgend jaar down under weer een nieuwe kopen? Ik heb iets gehoord over dvd-spelers die onderling zouden verschillen, dus ik word wat ongerust. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Matthijs

Hoi,
Geen zorgen, je kan deze gewoon gebruiken. Alleen een stekker adapter uiteraard voor het stopcontakt kopen.
Voltage en videosysteem zijn hetzelfde dus alles werkt prima.

Groetjes
Ineke

Als de adapter een los aan te sluiten snoer heeft, kan je die snoer hier in australie kopen (ca. $10). Video systeem Nederland/Australie is hetzelfde. Wel is het zo dat sommige dvd's niet uitwisselbaar zijn vanwege de verschillende regio's, maar daar hebben goedkope dvd spelers geen last van.

[quote author=bono link=topic=2637.msg28859#msg28859 date=1127420191]
Hoi,
Geen zorgen, je kan deze gewoon gebruiken. Alleen een stekker adapter uiteraard voor het stopcontakt kopen.

Groetjes
Ineke
[/quote]

Dat wilde ik dus net vragen, hebben ze in Australie gewoon PAL?  :)

Voor DVD's zijn zelfs de regios gelijk, mocht je een DVD camcorder gaan aanschaffen.
Anders kun je voor de meeste DVD-spelers de regio veranderen naar alle regios. Hoe dit te doen is afhankelijk per speler.

En inderdaad, het tv systeem is gelijk.

Let er wel op dat je de camera op de kop houdt, je bent wel in down under.  :-D

Groeten, Wilco

[quote author=Wilsil link=topic=2637.msg28934#msg28934 date=1127470186]
Let er wel op dat je de camera op de kop houdt, je bent wel in down under.  :-D
[/quote]

Hoeft helemaal niet; je loop toch ook ondersteboven?? :evil:

[quote author=baz link=topic=2637.msg28919#msg28919 date=1127465454]
[quote author=bono link=topic=2637.msg28859#msg28859 date=1127420191]
Hoi,

Groetjes
Ineke
[/quote]

Dat wilde ik dus net vragen, hebben ze in Australie gewoon PAL?  :)
[/quote]

Gewoon PAL hebben ze in GB. In Australie en in Nederland hebben we PAL+. Het is maar een klein beetje anders maar voldoende om een GB televisie niet te laten werken (zal ze leren  :evil:)

Back