Dimia=gek

zwelgje

New Member
Hoi allemaal!
Ik moest dit gewoon even kwijt hoor, jullie hebben waarschijnlijk nog niet veel van me gelezen, maar ik ben El, woon op het moment in Brisbane (binnengekomen op toeristen visum) en probeer van hier mijn permanent residency aan te vragen. Ik had van te voren super veel rondgebeld, om te kijken of je het in Australie zelf kan regelen, en niemand heeft mij ooit verteld dat het niet mogelijk is, Berlijn zei zelfs dat het net zo makkelijk was. Hier in Australie heb ik ook met wel 30 mensen van Dimia aan de telefoon gehangen en het was nooit een probleem. Vandaag bel ik op voor een afspraak om alle papieren in te leveren, zegt deze dame dat ik dit lekker niet kan doen, het is niet de juiste manier! Nou ja! Hoe zit ie nou? Maar goed, na een paar uur aan de telefoon toch een interview voor elkaar gekregen en ze kunnen het nu toch doen. Er zit volgens mij iets goed verkeerd in het Dimia bedrijf hoor.... Dat lucht op, bedankt, groetjes van El! P.s. als iemand iets wil weten over De Facto Spouse Visa's/applying on-shore? Ik ben zo langzamerhand een expert.....  :lol:

[quote author=zwelgje link=topic=1228.msg9987#msg9987 date=1109655564]
Er zit volgens mij iets goed verkeerd in het Dimia bedrijf hoor.... Dat lucht op, bedankt, groetjes van El! P.s. als iemand iets wil weten over De Facto Spouse Visa's/applying on-shore? Ik ben zo langzamerhand een expert.....  :lol:
[/quote]

Hoi El ! Ik kan je helemaal begrijpen want ik zit hier ook op een toeristenvisum en had al laaaang mijn registratie als een "RN in QLD" moeten hebben maaaaar door het bureaucratisch geneuzel van de QNC moet ik me nu als een gek door een studie werken van drie modules van respectievelijk 12 weken, 12 weken en 4 weken !  :x

En deze studie moet ik nu het liefst af hebben rond mei dit jaar want mijn visum loopt af in mei en ik kan het nog maar 1 x verlengen tot eind augustus dus mijn tijd hier gaat snel voorbij om nog een sponsor te vinden en aaaarrrgh !!! Ik word er af en toe helemaal nerveus van !  :|

Ik las dat jij een 'expert' bent met het onshore aanvragen van spouse visa ?
Ik wil dus onshore alles regelen voor een sponsored empoyership en dan 'even' het land uit hoppen naar New Zealand om het visum toegekend te kunnen krijgen, maar ik word nu al horendol van al die regeltjes  :lol: en twijfel nog steeds of het me allemaal wel gaat lukken ...  :|

Heb jij enig verstand van dit visum ? Ik dacht namelijk te hebben gelezen dat ik zelfs gedurende de hele aanvraagprocedure het land uit moet zijn en lees overal waar het over een skilled of sponsored visum gaat dat je alleen Oz uit moet zijn tijdens het toekennen van het visum ?!!

Ik zit trouwens ook in Brisbane !  :eek:fftopic:
Tis misschien een leuk idee om es een keertje af te spreken ?  :blahblah:

Wie oh wie weet hoe het nu zit ?  :-o

Alvast bedankt !

Ingrid.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik opbellen naar DIMIA om een afspraak te maken, zeggen ze dat dat ABSOLUUT NIET mogelijk is, ik moest naar het DIMIA kantoor om de boel in te leveren ZONDER afspraak  :?

Dus ik daar naar toe....

Wil ik de boel inleveren... NEE, DAT WILLEN WE NIET  :-( .. je moet bellen voor een afspraak.. dus ik vragen, nu ik hier toch ben, kan ik niet gelijk een afspraak maken?  NEE, DAT KAN NIET, JE MOET BELLEN!!!  :x

Dus ik weer naar huis, wederom bellen.. en eindelijk een afspraak gemaakt.

Die lui weten echt niks!!  Je wordt van het kastje naar de welbekende muur gestuurd!!

Belachelijk he! Ik heb met wel 100 mensen daar gesproken, en ook met de ambassade in Berlijn, en ze zeiden allemaal dat het mogelijk is om het onshore te doen, Berlijn zei zelfs dat het makkelijker voor ons is. Naja! En nu krijg in dus een bevestigings email van ze (om die afspraak te bevestigen), staat daar een compleet nieuwe lijst in met documenten die we moeten hebben. Ik ben nu al wel 10 maanden bezig met het verzamelen van info, en de medicals en police clearances enzo, en nu moet Dan (mijn luver) ook ineens een medische test doen, omdat ie een eligible nz citizen is!!! Nooit was van gehoord! En als je ze opbelt sturen ze je telkens naar die website, maar daar staat het lekker niet op... En hij moet nu ook police clearances hebben voor Aus en NZ, die komen dus nooit meer op tijd hier aan voor de 18e maart, dan is die afspraak... En ik dacht dat ik het allemaal voor elkaar had.... Nou ja! Denk dat dus nooit, ze verzinnen wel wat anders! Waar zit jij in Brisbane Ingrid? Ik zit in Goodna, dichtbij Ipswich. En eerlijk gezegd, ik weet dan weer niet zo veel over employer visa's, ik heb er ook over gedacht om dat te doen, of een studievisum aan te vragen, maar na het lezen van al die regels leek een toeristenvisum me wel het makkelijkst..... Zoals Dimia zegt: Kijk maar op de website, daar staat alles op...  :x Ik kan ook niet geloven dat ze je vertelden dat je gewoon naar het kantoor moet komen Sandra, wat een **kels! Wanneer is je afspraak?

[quote author=zwelgje link=topic=1228.msg10131#msg10131 date=1109801507]
Waar zit jij in Brisbane Ingrid? Ik zit in Goodna, dichtbij Ipswich. [/quote]

Ik zit in Nathan, vlakbij de Griffith university, Nathan campus, en vlakbij Garden City Shoppingcentre !

Ikke.

Lullig dat jullie zoveel problemen hebben gehad met de aanvraag van jullie on-shore visum. Dimia steekt inderdaad geen vinger uit om je te helpen en je moet er zelf maar voor zorgen dat je de juiste info krijgt. Voor de mensen die dit lezen en door jullie ervaringen de moed dreigen te verliezen: het is niet altijd zo gecompliceerd. Ik ben ook binnen gekomen op een toeristenvisum en deed op 1 oktober 2004 een aanvraag voor een on-shore spouse visum in Adelaide.  2 weken later werd dit visum zonder problemen toegekend. Geen interview of iets.
Het kan dus ook echt zonder problemen! Dus houdt moed!!! :up:

Wat ik hier uit begrijp is dat als je b.v. een werk holiday doet daar en het bevalt je en je wil blijven je ook vanaf daar je aanvraag kan doen!??! Of is dat alleen voor speciale visa's?

Wij moeten namelijk misschien voor extra punten eerst een half jaar werken in Aussie en daarna pas de emigratie aan vragen, maar als we dan een jaarvisa nemen zouden we daar kunnen blijven totdat we het visum hebben of zie ik dat verkeerd?

Sorry als dit weer eens een beetje  :eek:fftopic: is.......

Grtz Tanne  :lol:

[quote author=shelley link=topic=1228.msg10152#msg10152 date=1109843620]
Je kan visum aanvragen ook vanuit Australie doen.  :up:
[/quote]

Geld dat voor alle Visa types ??

ja hoe zit dit?

en visa binnen 2 weken???

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Volgens mij is het met DIMIA maar net afhankelijk van wie je treft en in wat voor mood die is met de zonnesteken die ze daar allemaal hebben opgelopen.

En ja dat in een aantal van jullie verhalen Berlijn zegt dat het makkelijker is VOOR HEN  is begrijpelijk. als je het bij een ander kantoor aanvraagt dan hebben zij meer tijd om duimen te draaien!

Hallo allemaal,

Ik heb destijds ook gewoon mijn (Partner/Spouse) Visum vanuit Australie aangevraagd hoor. Medicals hier gedaan, alle Nederlandstalige papieren hier in Oz laten vertalen door een bedrijf dat gecertificeerd was etc etc. Ik heb wel wat kleine probleempjes met Dimia gehad in de tijd, maar niets wat onoverkomelijk was. We hebben destijds wel wat achter mijn aanvraag aan moeten bellen en werden toen plotseling voor een interview uitgenodigd. Daarna was het nog weer een tijd wachten voordat ik bericht kreeg dat mijn Visum was goedgekeurd.... Gelukkig net op tijd, want ik moest "even" naar Nederland voor het werk. Echter, toen ik bij Dimia aankwam met mijn paspoort om die mooie sticker erin te laten plakken wisten ze van niets -- er was volgens de computer dus mooi geen Temporary Visum voor mij -- toch leuk als je daar met een brief van Dimia in je hand staat!! Uiteindlijk na wat heen en weer kleppen met wat mensen acher de schermen kreeg ik toen toch mijn sticker in mijn paspoort en werd de data in de computer aangepast. Vanaf dat moment verder eigenlijk geen problemen meer gehad.

Het enige dat ik je kan aanraden is dat je tot op de letter volgt wat je moet doen. Lees ieder formulier drie keer voor je een pen in je hande neemt. Vul alle formulieren netjes en duidelijk in en zorg ervoor dat je alle papieren die gevraagd worden ook daadwerkelijk bij je aanvraag doet. Zorg er ook voor dat alle eventuele kopieen die je bijvoegt (bijvoorbeeld paspoort etc) door een JP (Justice of the Peace) worden afgetekend als een ware kopie van het origineel.

Voor de rest: gewoon doorzetten!!

Succes,

Paul

[quote author=Sandra link=topic=1228.msg10049#msg10049 date=1109735515]
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik opbellen naar DIMIA om een afspraak te maken, zeggen ze dat dat ABSOLUUT NIET mogelijk is, ik moest naar het DIMIA kantoor om de boel in te leveren ZONDER afspraak  :?

Dus ik daar naar toe....

Wil ik de boel inleveren... NEE, DAT WILLEN WE NIET  :-( .. je moet bellen voor een afspraak.. dus ik vragen, nu ik hier toch ben, kan ik niet gelijk een afspraak maken?  NEE, DAT KAN NIET, JE MOET BELLEN!!!  :x

Dus ik weer naar huis, wederom bellen.. en eindelijk een afspraak gemaakt.

Die lui weten echt niks!!  Je wordt van het kastje naar de welbekende muur gestuurd!!
[/quote]

ik zou daar vragen welk nummer je moet bellen en direct je gsm uit je broekzak halen en dat nummer bellen. Krijg je direct weer diegene achter de balie te pakken ;) hehe

Back