Dimia ....zucht

Joke

New Member
Hallo allemaal,

Het is nu al bijna 8 weken geleden sinds mijn neef het interview had bij Centrelink om ons te sponsoren voor ons permanente visum. Maar Dimia laat maar niks van zich horen. Als ik rondsnor bij austimeline.com en xpdite.net zie ik dat ik toch wel eens een berichtje zou moeten krijgen over ons visum. Dimia geeft helemaal geen update of whatever dus ik neem maar aan dat we in ieder geval wel ons visum krijgen (geen bericht goed bericht?). Ik vind wel dat ze je heel erg het gevoel geven dat je rondtast in het duister. Zijn er mensen die weten hoe het gaat vanaf het interview en of ik nu misschien nog moet wachten in termen van weken of maanden of die me in ieder geval een ruggesteuntje willen geven? Thanx for that (wij willen zoooooooooo graag naar OZ)
 
Ik heb geen idee hoe lang dat dat duurt.... Misschien dat je eens een mailtje kunt sturen met de vraag of ze je wat meer kunnen vertellen?
 
Hoi Joke

Voor ons is het nu een week of 9 a 10 geleden dat ze het hebben ontvangen,en ook nog steeds niets gehoord maar wat ik heb begrepen is dat dit juist positief is en dat waneer ze contact met je opnemen ze meteen het verzoek van je medicals doen. Ik heb ze een berichtje na een week of 4 gestuurd na ontvangst gestuurd en toen kreeg ik een uitdraai van ze waarop stond dat alle papieren en geld was ontvangen en in behandeling was, dus maak je geen zorgen zit wel goed.

Groetjes Sander :up:
 
Joke,

Even voor de duidelijkheid: Heeft jouw neef al bericht gehad van Centrelink? Normaliter geeft Centrelink hun oordeel aan de sponsor door samen met het doorgeven aan Dimia.

ALS hij al wel bericht gehad heeft na zijn interview dat Centrelink een positief advies heeft gegeven, dan zou ik denken dat 8 a 9 weken inderdaad wel een beetje lang aan het worden is. In ons geval heeft Centrelink tot 2 (of was het het 3?) keer toe een afwijzing gestuurd naar Dimia (of verschillende redenen, zie mijn betreffende Laatste stand van Zaken), wat Dimia ook per direct doormeldde Buysse (onze consultant).
Toen uiteindelijk Centrelink de goedkeuring doorgaf aan Dimia (en dus ook aan onze neef) ontvingen wij slechts 3 dagen later (NB verzonden op een zondag) de grant-letter. Misschien wel een soort van record of zo....

ALS jullie neef dus 8 a 9 weken geleden bericht gehad heeft dat Centrelink een positief advies naar Dimia gestuurd heeft, dan zou ik er toch eens een mailtje naar je case-officer aan wagen.
ALS jullie neef nog geen bericht gehad heeft, dan wordt het wel tijd dat hij zelf contact opneemt met Centrelink om na te vragen hoe het zit ...

Hope this helps,

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hoi Annemiek, Sander en Perthpete,

Bedankt voor jullie response. Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Het is inderdaad zo dat onze neef op 9 september het interview bij Centrelink heeft gehad(hij kon pas na 4 weken terecht voor een afspraak). Hij heeft meteen 's middags de bond betaalt a 5150 AUD (kassa!!!).  Mijn neef heeft op 16 september een officiële brief van Dimia terug ontvangen met daarin de bevestiging. Dimia heeft ons in augustus al verzocht de medicals en vog te doen, dat hebben we toen meteen geregeld. Ook wilden ze een nog wat uitgebreider getuigschrift van mijn man en een organogram. Ook dat hadden we binnen een paar dagen geregeld en opgestuurd. Ik heb jouw post ook gelezen perthpete en dat jij zo snel je visum hebt gekregen na Centrelink is volgens mij heel erg uitzonderlijk. Gefeliciteerd daarmee!!!!!! Maar Dimia laat al bijna 8 weken niks van zich horen nu en als je hun website bekijkt zie je daar staan dat als je contact met ze opneemt binnen het gestelde timeframe dat een visum duurt, dat dan van je tijd afgaat die ze nodig hebben om te processen. Nou vraag ik je!!!!! Het idee om dan even een email naar ze te sturen en te vragen hoe het met de application gaat, lijkt eenvoudig, maar met zo'n opmerking denk je wel eerst 100x na of je dat wel zal doen en blijft de vraag, wat moet/kan ik doen.
Met wachten ben ik eerst afgegaan op andere berichten over wachttijden op dit forum en die waren heel positief, maar het kan ook anders zoals uit mijn verhaal blijkt.
En deze laatste etappe en vind ik persoonlijk, de meest zware en lange tijd van de hele aanvraag (wij zijn nu ruim 1,5 jaar bezig). En het liefst pakken we morgen onze koffers in en gaan we naar dat heerlijke OZ.........
 
Joke,

Ik snap het helemaal hoor, naar aanleiding van demelding op de website van Dimia dat je dan niet zomaar een mailtje wilt sturen. Ik zou je ook niet kunnen vertellen of het juist wel of toch niet verstandig is om dat te doen...

Nog één klein vraagje trouwens: Ik neem aan dat het Centrelink was die de brief op 16 september naar je neef gestuurd heeft? Bij mijn weten heeft Dimia niets te maken met sponsoren (en sturen ze die ook geen brief), tenminste dat geldt voor ons type visum van sponsored skilled worker dan.

Een klein stukje nog uit ons eigen verhaal. Ons dossier is 4 februari door dimia ontvangen. Van een ander stel dat ook via Buysse de emigratie doet was de aanvraag enkele dagen eerder ontvangen (een zelfde soort visum).  Ergens eind april of zo kregen zij de brief met het verzoek om de medicals, sponsoring en vog. Wij dachten toen natuurlijk dat het voor ons ook slechts een kwestie van dagen of hooguit 1 a 2 weken zou kunnen zijn… Het werd dus langer. We hebben met Buysse overlegd in mei of het verstandig zou kunnen zijn een mailtje te sturen naar Dimia, maar besloten om dat nog niet te doen (ook mede vanwege dezelfde informatie als jullie hadden). Ergens halverweg juni hebben we echter besloten om dat toch te doen. Buysse heeft toen een maitlje gestuurd met de opmerking dat een andere client van hen allang die brief had gehad en wij nog niet. En of ze dat konden uitleggen … In de reactie daarop werd aangegeven dat we nog lang niet aan de doorlooptijd zaten die voor ons soort visum staat. Dus waren een beetje teleurgesteld.
Tot onze verbazing echter ontvingen we 1 of 2 dagen later wel de brief met verzoek om de vog, medicals en sponsoring…
Dat was dus OFWEL toeval OFWEL het mailtje heeft toch bij de case officer getriggerd om ons dossier tussen de stapel uit te halen of zo ..

Nogmaals, geen idee of het nu wel of niet verstandig is om te mailen, maar het bericht over niet tussendoor mailen is natuurlijk ook bedoeld om te zorgen dat er niet overloos veel mail gestuurd wordt ….

Misschien heb je er iets aan, en denk eraan: geduld is een schone zaak (zij hij die nog op een koper voor zijn huis wacht om te kunnen vertrekken, en daar dus niet echt invloed op uit kan oefenen…. Toch wel hete kolen dus ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top